sobota 15. ledna 2022

asi víte..

Pravděpodobně asi o anketě Strom roku, která běží každý rok, asi víte a možná se i zúčastňujete. 
Ale dávám sem i tyto informace, pokud je píšu do magazínu. 
Dnes tedy i tato krátká zpráva. 
Já o žádném stromu, který ještě nebyl objeven, v našem okolí nevím. 
Asi je to i tím, že tady nebydlíme dlouho, a jelikož teď už moc courat nemůžu, už ho ani neobjevím.
U nominace stromu je moc hezký text, který tady cituji:
 "Míjíte ho každý den, shlížel na vaše první kroky, střežil první lásky, stíní vaše oblíbené místo nebo jste ho potkali na výletě? Každý strom, který je pro vás důležitý, se může stát Stromem roku. Když ho přihlásíte do ankety, můžete se také vy stát důležitým pro něj. Pozornost, kterou díky tomu získá, mu totiž určitě pomůže podpořit zájem a péči komunity, jež ho obklopuje. Vy jste tu teď pro váš strom a on tu zůstane i pro další generace".
Mějte pohodový víkend.


Strom roku aneb hledáme stromy s nejsilnějším příběhem
Marta Dušková

Anketa Strom roku běží od 23. září 2021 do 22. dubna 2022, který je zároveň Dnem země. Do této doby může každý nominovat do ankety svůj oblíbený strom.

Odborná porota vybere kromě dvanácti finalistů i stromy, kterým bude udělen čestný titul Strom hrdina.

Vítězem roku 2021 se stala Zpívající lípa, která získala jubilejní 20. titul Strom roku. Zpívající lípa okouzlila v minulosti Aloise Jiráska či Bohuslava Martinů. Stojí v Pardubickém kraji v obci Telecí. Nominovat stromy je možné na www.stromroku.cz, kde jsou zveřejněny podrobné informace k anketě.

zpívající lípa

7 komentářů:

  1. Anketu Strom roku znám a strom, který mě napadl, už v anketě byl. Je to buk červenolistý u kostela sv. Jakuba většího.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  2. Tuto anketu znám. Míjím mnoho stromů, ale uvažovat o nich z tohoto pohledu mne zatím nenapadlo :-).
    Klidnou sobotu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Anketu znám a stromy s příběhem se mi moc líbí. Jen nevím o žádném zajímavém v našem okolí. Stromy na fotkách jsou nádherné.
    Marti, přeji hezkou sobotu. D.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, tu anketu znám a stromy mám ráda. Dodávají mi energii a mám také stromy oblíbené, jen že ty by do ankety ještě nebyly dost staré. Já například na svých procházkách léta míjím mladý dub a každý rok vidím jak roste a mohutní. Na starých fotografiích jsem ho měla už coby "náletový" a dnes už je to dub s průměrem kmenu přes 10 cm a roste do krásy. Hezký článek Marti. Měj krásný zbytek soboty a pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, o anketě vím, ale nenapadlo mne přemýšlet o nominaci nějakého stromu. Z mého bezprostředního okolí mne žádný nenapadá ...
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, hezký článek o hezké akci. Stromy mám moc ráda, ty mne nikdy neomrzí.. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. O anketě vím a moc se mi líbí!
    Marti, měj hezkou neděli. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.