sobota 7. března 2015

něco jako recenze?

Divadlo miluji odjakživa a viděla jsem nespočet divadelních představení ať již klasických her, tak nyní i těch alternativních. Rozhodně však nejsem odborník a nechci se ani do této role stavět. "Tahali" jsme oba s mým mužem všechny tři naše ratolesti od malinka do divadla, a když se naše nejmladší dítě vrhlo na divadlo, trochu jsem se začala obávat, že snad patřím mezi ty rodiče, kteří si svoje neuskutečněné sny promítají do svých dětí. Dnes už vím, že to není pravda.
Sice nemohu být rozhodně objektivní v posuzování režijních a jiných uměleckých projektů své dcery, ale odezvy publika a odborné veřejnosti jsou jasné a úspěch je skutečný.
Alternativní divadlo jsem objevila až před pár lety právě díky mojí dceři a musím říct, že mě baví čím dál víc. Není to odpočinek v pravém slova smyslu, protože každé představení nutí člověka mít všechny smysly v pozoru, velmi vnímat všechny jinotaje, rozpoznat jen naznačené a ještě dlouho po představení přemýšlet o sdíleném. A francouzské hry, o kterým je tady řeč, protože navazuji tady na svůj předchozí příspěvek sněz tu žábu , kde byla pozvánka na první ročník festivalu francouzského divadla., jsou navíc o dost odlišné od českého divadla.
Představení mé dcery "Odcházím dvakrát" a "Shakespeare a Cervantes" jsem si opravdu užila a myslím, že nejen já. a místo recenze, která mi opravdu nepřísluší, zveřejňuji pár fotografií, které aspoň trochu atmosféru vystihují. Děkuji za hezký zážitek a za možnost přítomnosti na besedě se všemi autory obou představení.