čtvrtek 15. listopadu 2018

u nás o blbce nezavadíš



Nevím, jak se to stalo, ale tato činnost dosud patřila do mé kompetence. 
Než můj muž dorazil večer z práce, měla jsem shrabáno, ovšem klasicky hráběmi. 
 Letos poprvé se toho ujal můj muž. Za prvé má na to čas, já mám hodně práce s psaním pro noviny, to vloni tolik nebylo a za druhé po nehodě by to byl pro mě projekt na pětiletku. 
Vlastně sami dva bychom to možná do zimy nestihli. 
No, když je něco jednomu, druhý má taky problém. 
Máme to tak pořád celý náš společný život. Málokdy si někdo z nás připadá ojediněle. 
A když se to náhodou stalo, tak to byl vlastně průser na hranici života a .....
Ale to by nebyl můj muž, aby nevymyslel nějaký zlepšovák a nemusel vzít hrábě do ruky. 
Vynálezce každým coulem. Kdo čte blog pravidelně, ví, že už tady nějaké zlepšováky byly. 
Jako trochu děsivá síť na čištění bazénu z mých apartních punčocháčů, protože koupená byla na prd, při nevídané úrodě třešní brčko na odpeckování ...
Zlepšovák, který vymyslel tentokrát, už používá od té doby, co padá listí. 
Ale teprve teď mě napadlo poslat to do světa. Vlastně takto sbírá letos vše ze zahrady, všechny větvičky při čištění růží apod. Můj muž to považuje za úplně normální věc, pro něj to není nic objevného, ale včera uznal, že to přece je originální usnadnění práce. 
No v tom je mistr. Práci se nevyhýbá, ale vymýšlí, jak si ji ulehčit.
Takže u nás se shrabuje listí elektrickou sekačkou na trávu!
V cuku letu je hotovo.
Přizvednou se lišty, aby se tráva nesekala a sbírá se úžasně jen listí do koše sekačky, která má automatický uzávěr, který ohlásí, že koš je plný. Ten se vysype a jede se dál. 
Sekačka, prý velmi výkonná dí můj muž, je zakoupena na eshopu Lidl, jak jinak, 
takže úplně obyčejná.
No možná to není novinka a už to někdo takto dělá, protože můj muž je jako Cimrman. 
Já vlastně trochu žiju s Cimrmanem. Nevím, jestli si pamatujete scénu z nějakého filmu, kdy C nese rychle svůj vynález na patentový úřad a tam se ozve: teď tady byl ten a ten. Tak to je přesně můj muž. 
Za svůj život vymyslel spoustu zlepšováků, ještě v době "temna", bez internetu, a když se začal o to zajímat, třeba vylepšení motoru auta, zjistil, že v Americe to už jede.
Tajně doufám, že aspoň někdo z vás to nezná.
Ať má "cimrman" radost 😀


16 komentářů:

  1. Není důležité jak, podstatnější je výkon.
    Myslím, že je to super nápad, pro mne špatně realizovatelný, mám všude šutry.
    Takže hezky po svých.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, my máme proti tobě zahradu jak dlaň. Ve větším by byl problém s elektrickou sekačkou. Tak ať ti to jde od ruky.

      Vymazat
  2. Když nabádám syna, aby už konečně pohrabal svoji zahradu ,odpovídá- na co, vezmu to pak sekačkou! :-)
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. To už je pak škoda, že sekačka nemá větší koš, co? :D U nás na prostoru bychom běhali tam a zpět a jen vysypávali...naštěstí na to letos naběhli hne tři hrabači najednou a než jsem se stihla vyhrabat z prádelny, měli z poloviny hotovo :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zahradu nemáme, ale za činžovním domem, ve kterém bydlíme, je prostorný trávník. Stará se o něj Správa městských lesů, která sekání trávy zadává soukromé firmě. Mají velké sekačky a na podzim jimi sbírají i listí. Takže tento způsob znám, ale nekaz manželovi radost z vynálezu.;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Marti manžel je šikovný.My taky moc nehrabeme, máme velkou zahradu a to by jsme se z toho listí po....Sekáme traktůrkem.Hezký zbytek dne.Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mám doma chlapa...😀
    Hezký den, Romana

    OdpovědětVymazat
  7. My máte sekačku-traktůrek, takže koš veliký. Ale ještě nás čeká sběr na jaře. Když jsme zazimovávali, tak ještě některé stromy neměly shozeno.

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, sekačkou se u nás sbírá až to úplně poslední listí! Jinak hrabeme my s Aaronem :o) On víc :o)
    Měj se moc krásně a pozdravuj Cimrmana!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, sběr listí sekačkou známe a taky praktikujeme. Je to prima ulehčení práce :)Měj se a pozdravuj svého vynálezce :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
  10. Prácu si treba uľahčiť, najmä v našom veku ... :) Pekné dni prajem ... L.

    OdpovědětVymazat
  11. Taky tak...manžel lítá s hráběmi a když tam vpadnu já,tak beru sekačku..:-D
    A když si vzpomenu,že se hrabalo klasickými hráběmi..brrr..dnes máme plastové a ty berou listí líp.A sekačka nejlíp..
    papáček a hezkou dobrou noc
    Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj všichni, protože vidím, že jediný negramota a blbec jsem tady já a všichni ostatní sbírají už dávno listí sekačkou :-), byla by moje odpověď všem stejná, odpovídám všem najednou. "Cimrman" říkal, já jsem ti to říkal, nic objevného :-) Mně to ale objevné přišlo :-). Děkuji všem za komentáře a mějte pěkný den.

      Vymazat
  12. Milá Martičko, nějak jsem zanedbala návštěvy u tebe a tak to shrnu:
    k nám na balkon po rekonstrukci domu ptáci přestali lítat, už jsem jim nasypala natlučené ořechy a stále nic. Snad až sníh a mráz budou?
    Vánoční kaktus mi už několik let nekvete, čím to?
    Zato vystrkují nové šlahouny s květy orchideje v ložnici, a to kvetly letos půl roku!
    Hrabání listí hráběmi se mi vždy líbilo. A je to potichu.
    Krásný víkend do C. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji za tvůj milý komentář. Ptáčci se zase lítat naučí, jen jim to bude chvíli trvat, než zjistí, že u vás je potrava. S kaktusem, jak víš, ti já rozhodně neporadím :-) Orchidej jsem nikdy neměla, na mě je to moc starání. Mě hrabání listí taky celkem bavilo :-) Měj se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.