úterý 10. června 2014

anabáze on line

Helcel nábytek
Nemám ráda nákupy, tedy ty klasické v kamenných obchodech a je jedno, jestli se jedná o oblečení či jídlo. Dávám tomu deset minut a odcházím s nákupem či bez. A když mi změnili již zajeté umístění potravin v hypermarketu, kam jsme svého času často jezdili, stála jsem za deset minut u pokladny a volání mého muže: nemáme ani chleba, mě nechalo celkem chladnou. Odcházím.
Proto již nějakých 7-8 let nakupuji zásadně přes internet a to kromě jídla, i když to občas taky, vše, oblečení, boty, hodinky, dárky na vánoce a až dosud jsem byla s touto svojí činností nadmíru spokojená. Ne, že bych nikdy nic nevracela, ale bylo to až doposud asi ve třech případech, což je samozřejmě v objemu sedmiletých nákupů zanedbatelné procento a NIKDY nebyl problém s komunikací s firmami či snad s vrácením zboží..Vracení zboží to by mě ostatně potkalo i při klasických nákupech.
Nejsem maniak nakupování, ale čas od času něco potřebuji anebo si chci udělat jen tak radost, tak usednu a "brouzdám" po obchodech. Mého muže jsem sice vždy svým voláním Pavle, pojď se podívat, když jsem něco objevila na svém oblíbeném módním serveru, dostávala do stavu šílenství, ale časem si zvykl. Nakupovala jsem i pro něj. Musel totiž přiběhnout rychle, byly to většinou výrobky známých návrhářů či jiné originály, posledních pár kousků, takže když přišel pozdě, nestačila jsem donést zboží do "košíku". Nepotřebovala jsem povolení k nákupu, jen jsem chtěla slyšet jeho názor a často jsme rozebírali zda koupit či nekoupit, až jsem nakonec nekoupila :-). Tato idylka se změnila před pár týdny.
Vše začalo celkem nevinně. Chtěla jsem reklamovat tablet, který jsem mému muži zakoupila k vánocům na známém slevovém portále. Udělala jsem chybu. Neprověřila jsem si firmu, která tablet nabízela, protože byla zastřešena někým, kde jsem často a dobře nakoupila. Normálně si nové firmy prověřuji a to velmi důkladně, zřejmě profesionální deformace, až ke členům představenstva, způsobu podepisování, jmění atd. :-) Tablet přestal fungovat, a tak před měsícem a půl jsem. poslala jsem email, kam mám reklamaci směrovat a přišla hned odpověď. Byla poslední svého druhu. Poslala jsem zboží na uvedenou adresu a od té doby se pokouším s firmou spojit. Nereagují ani na pohrůžky, že jejich jednání zveřejním a telefon je vypnutý. Nemám tablet ani peníze a na net kdosi napsal cosi nelichotivého o prodávající firmě. I já se v duchu nazývám nelichotivými jmény. Chudák kráva :-). No nic, až sem dobrý, jde jen o peníze. Ale série neuvěřitelných událostí měla pokračovat.
Objednala jsem mému muži krásnou koženou bundu k narozeninám po konzultaci s dcerou, také se jí líbila. Nějak jsem měla strach ji objednat, já již zkušená nakupující jsem měla nějakou intuici, ale dcera se na mě koukla jako, proboha co Tě bere, objednej.  Problém byl, že krásná byla jen fotka. Po delší době dorazila bunda ze Šanghaje!!, to už bylo podezřelé a po rozbalení se objevilo cosi nepopsatelného, co zřejmě nabízející firma nikdy nemohla vidět. Na pár zoufalcích, jako jsem já, přece nemůže zbohatnout a brzy skončí, tak proč? Neprodává přece reality či akcie, probůh.To, co dorazilo, nejen že není kůže, ale ani umělá kůže, rozměry neodpovídají, nevešel by se do ní ani hošík pubertálního věku a lépe by ji snad ušila i moje malá vnučka. Na můj email, že budu bundu vracet, opět žádná odpověď. Jak jinak, už si začínám zvykat. No dám jim ještě čas :-) Ještě že nenabízeli nějaké adrenalinové zážitky, které ráda svému muži nakupuji, tady by to nemuselo dobře dopadnout.
To že jsem před třemi týdny objednala v největším internetovém obchodním domě topinkovač, který byl na skladě k převzetí do 48 hodin, avšak do dnešního dne dosud nedorazil, je jen prkotina. Připadám si jako v pravěku a takové zkušenosti fakt za osm let nemám.
Nevím, zda mám pokračovat ve výčtu dalších "banalit", které se mi za poslední týdny staly, protože fakt už mi tečou slzy. Omyl, já nepláču, to jsou slzy smíchu :-) Připadá mi vše groteskní a přemýšlím, co se v poslední době ještě událo.
Jo, objednali jsme přes net krásnou designovou sedačku z eco kůže. Přišla, je opravdu kvalitní a krásná, opravdu eco kůže, která dokonce krásně voní.  Jen mi s ní přišly polštáře v jiné barvě, než jsem objednala ... hahaha. Firma však úžasně komunikuje a polštáře prý vymění. Odpověď mi přišla okamžitě po mém emailu s reklamací. Ale to bylo už v pátek:-), tedy před pár dny. No nic, asi je musí někde ušít, anebo budou kůži teprve vyrábět. Už si ale zasloužím něco pozitivního.
Včera jsem si šla koupit novou kalkulačku do papírnictví, které míjím, když jdu do práce, lepší, protože ji potřebuji často ke své práci. Vydržela jeden den a začaly z ní odpadávat součástky. Pro mě začíná už platit banální rčení, že když si koupím trpaslíka, tak mi vyroste. Je kolem mě nějaké fluidum asi nebo co.
Dceři se rozbil před 14 dny bojler i objednala opět přes net, my to jinak neumíme :-) u známé firmy. Po vybalení jsme zjistili, že je rozbitý, takže se musel vracet. Při další zásilce bojlerů, teď již od jiné firmy dorazil sice nerozbitý, ale zato bez úchytů na zeď, neseděla velikost avizovaná na netu a můj muž se musel do této kauzy zapojit ručně, aby vše upravil. Podotýkám, že objednávky nebyly učiněny u neznámých firem, jako jsem já nakoupila tablet. .
Ne, necítím se jako smolař, z hlediska sedmi až osmiletého nakupování si pořád držím dobré skóre, ale asi si dám na chvíli pauzu. Na doporučení svého manžela a aspoň do chvíle, než některé z výše uvedených kauz dovedu do zdárného či nezdárného konce :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat