neděle 19. února 2017

nedělní tvoření


Aneb úlovek od kontejneru.
Opět vracíme život odloženým věcem.
Uznávám, že tuhle židli můj muž u kontejneru nechat nemohl.
Máme oba trochu úchylku. Já lovím po bazarech a antikách a můj muž všude cestou. 
Co mu cvrkne do nosu.

původní stav židle
I když máme velký dům, trochu mě děsí, kam ta naše úchylka povede :-)
Ještě je náš dům příjemný a zařízený, jak se nám to líbí a máme ho rádi.
Ale poznáme tu tenkou hranici, kdy už to bude přes čáru?
Naštěstí můj muž krásné věci nenachází každý den.
Renovace není jen moje práce. Je to společná tvorba.
Já jsem natřela židli jen ochranným nátěrem, který používám na ochranu venkovního nábytku, aby se trochu sjednotila barva, místy byl už lak odřený, ale aby si zachovala židle původní patinu.



Můj muž vytvořil z překližky chybějící sedák a vyřízl z molitanu stejný tvar..
Já jsem vybrala látku ze zásob, které mi přivezla dcera, vlastně jsme látku vybraly nakonec spolu. 
Takovou látku, aby se hodila k židli a doplnila ji a navíc, aby se hodila k zařízení v obývacím pokoji.
Dnes byla konečná fáze - výroba čalounění - společná práce dcery a mého muže.
Vlastně svojí přítomností pomáhala i vnoučata Lolinka a Alánek. 
Lolinka pomáhala s napnutím látky a Alánek koukal spolu se mnou jako dozor.
A myslím, že vzniklo něco opravdu krásného, co má ducha.





Naše sbírka starých židlí se rozrostla o další kousek.
Měla jsem několik nápadů, kde bude úlovek trůnit a myslela jsem si, že chvíli to asi bude škatule škatule hejbejte se.
Ale možná jsme už našly to správné místo.
A nebude tedy nutné zase kvůli jednomu kousku "obracet celý barák na jih" jako vždy.
Někdy přidáme nějaký kousek a měníme kvůli tomu málem celou koncepci domu.
Ten kousek někdy bývá natolik inspirativní, že ukáže další možné či nutné změny, které jsme do té doby neviděli.
Pěkný nadcházející týden všem.

18 komentářů:

  1. To je nádhera! Jak ji někdo mohl vyhodit, ale zase dobře pro vás :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez sedáku to třeba někdo považoval za již nepoužitelné a každý vidíme krásu jinde. Ano, taky se nám moc líbí a máme z ní radost.

      Vymazat
  2. Úúúúúúžasný kousek. Tvůj muž je šikulka, že tuto nádheru ulovil, vlastně jste šikulové oba dva. Mám podobnou zálibu, takže chápu vaše potěšení z krásně opravené věci :-) Pozdrav manžela :-), Ivana.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je paráda. Máte štěstí na úlovek a super jste jej vylepšili.

    OdpovědětVymazat
  4. pekrásně zrenovované - staré a zároveň s trochu moderny. moc se vám povedla, tak ať dlouho slouží
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkujeme :-) Ona asi vydrží, páč nebude na každodenní použití. Když se nás sejde hodně, musíme přinášet do obýváku sezení z domu a tak bude jedno místo hned připraveno v případě potřeby. M.

      Vymazat
  5. Tiež by som tú stoličku zobrala, manžel by hundral, že sa nezmestí do garáže, ale potom by sa s tým zmieril. Tiež nie som za každú cenu natrieť drevo. Látku ste vybrali veľmi veľmi peknú, hodí sa, len tak trošičku by som urobila väčšie sedátko, možno by stačil len väčší molitan, ...,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitko, možná máš pravdu, ale v čalounění jsme amatéři :-). Ty jsi odborník a víš, že tvoji práci obdivuji. Sedátko je vysoké 7 cm, mohlo být asi vyšší, ale nás to nějak neruší a je velmi pohodlné a měkoučké.

      Vymazat
    2. Výška je úplne perfektná, tak akurát, určite by som nedala ani o 1 cm vyššie, ale šírka podľa mňa by mohla byť väčšia, lebo vidno rám stoličky. Zle som sa vyjadrila,och..... Možno na živo to nevidno, ale na fotkách. Ja čalúnim jedna radosť ale tiež som len amatér. Čalúnik by asi krútil hlavou.

      Vymazat
    3. Aha, tak to jsem nepochopila. Zitko, řídili jsme se tím, jak to bylo původně, asi tam ani polstrování nebylo. A pro mě rozhodně amatér nejsi :-) Jsi skvělá.

      Vymazat
  6. Jau, ta je krásná. Líbí se mi jak má tvarované opěradlo,područky a i ty nožky jsou báječné. Renovace stála zato, je úžasná. Kdo nevidí krásu v tomto, tak ať si koupí hnusné hospodské kovové židle, jaké byly 30 let zpět. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, děkujeme za pochvalu :-) No, každý vidí možná krásu v něčem jiném, ale mám pocit, že nás, co máme rádi staré věci je teď nějak víc. Hezké dny. M.

      Vymazat
  7. Ta je krásná. taky bych ji tam nenechala, ale mám pocit, že u nás je ta hranice už překročená.....
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, no my ji za chvíli taky překročíme asi :-) Ale říkám si, že pokud si to uvědomujeme, je to ještě v pořádku :-) Hezké dny.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.