sobota 28. ledna 2017

zoufale hledám...


Něco kvetoucího, barevného.
Chybí mi kytky. Kvetoucí zahrada.
Vím, že je ještě brzy na zoufalství, tak já aspoň hledám, páč to evidentně potřebuji. 
Hledat doma v mém případě vypadá jako marnost, páč moje domácí kytky trpí pod mojí nadvládou či spíše nevšímavostí a nezasloužím si tedy, aby mě obšťastnily nějakým květem. 
Nicméně asi právě proto kvetou. 
Ze zoufalství, aby na sebe upozornily.
Říkají: podívej, jak jsme krásné. Stojí za to se o nás starat.
Tak jsem opravdu něco kvetoucího našla.
Tedy kromě tulipánů.
Ty jsem koupila s chlebem.
Ano, na kytky v domě jsem lempl a podle svého okolí nejsem sama.
Bereme je s mým mužem jako samozřejmost na rozdíl od zahrady.
Nevím, vlastně proč je opomíjíme, když chceme, aby s námi žily.
A tak mi kvete krásně kalanchoe, která se krčí v květináčku velikosti S a chtěla bych fakt už přesadit minimálně do velikosti L.
Kvete i fialka, která za těch mnoho let, co je v mojí blízkosti, kvetla fakt párkrát.
Ještě mi neuvadla bílá vánoční hvězda, což považuji za úspěch. Nikdy mi dlouho nevydrží.
Je už trochu vypelíchaná a řídne jí "háro", takže sbírám odpadlé bílé lístky, ale v podstatě je pořád krásná.
Vedle mě vydrží jen silní jedinci.
No nic, jdu je rychle všechny zalejt.
Hezký víkend.


12 komentářů:

  1. Marti, tato barva tulipánů je nádherná :-) Krásnou sobotu, Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, mně se taky moc líbí a kupuju ji vždy, když ji mají. Hezký večer. M.

      Vymazat
  2. Marti, kromě kytky Lucce k narozeninám, mám doma petrklíč a včera jsem se zeleninou v Lidlu koupila hyacint. Na kytky jsem též nepořádná, ale kvetou mě orchideje dvě, asi proto, že jsou u mě v nemocnici :))), Šárce usychaly, tak je dala k nám na uzdravení. Tulipány jsou nádherné a kvetoucí květináčky též, miluji květiny a když jedeme na chaloupku, tak s hrůzou se dívám, co mě vymrzne, nejodolnější je asi levandule. keříky jsou pořád stejné , prima večer Maryša :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maryško, já se přiznám, že orchideje jsem nikdy neměla, páč se mi zdá, že je s tím moc práce a přiznávám, že na to jsem v tomto ohledu líná :-) Levanduli jsme zkoušeli několikrát, ale pokaždé nám odešla. už jsem se smířila, že ji nikdy ve své blízkosti mít nebudu. Hezký večer.

      Vymazat
  3. Kdysi dávno mi děti nad psací stůl k počítači pověsili ceduli: "Ahoj! Není pondělí nebo čtvrtek, že by sis na nás vzpoměla a zalila nás? Tvoje kytičky." ...... tak takový je můj přístup ke kytičkám. Ted u mne přežívá pouze dracena.... chudera malá..... DanaOlga

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dany, mě by taky nepomohla ani ta cedule :-) Hezkou neděli. M.

      Vymazat
  4. Ahoj Marti, také bych potřebovala zahradníka, ale. Dokud jsem se starala o darované orchideje jako o vlastní, vyloženě na mě kašlaly, přestože jsem jim dávala i hnojicí tyčinky. Od té doby, co se jim věnuji jen tak, aby se neřeklo, dokazují mi, že přežijí i bez mých tanečků kolem nich a kvetou a kvetou. Momentálně mně jich kvete sedm.
    Mou nejčastější kytičkou na stole je kolopejka nebo-li kalanchoe. Levná a krásná s dlouhou výdrží. Tak tedy, drž se svých silných jedinců bez ztráty kytičky.
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marcelko, bude se držet, páč nic jiného než silní jedinci evidentně kolem mě nevydrží :-). Hezké dny. M.

      Vymazat
  5. Mě se daří klasickým levným ikeáckým orchidejím. Mám je na východním okně, kde bývá dost pařák a pořád mi v nich stojí voda. Mamka ze mě šílí, že je přelívám, ale mám je tak už několik let a jsou pořád super :-)
    Nikdy jsem je nehnojila ani nepřesazovala.
    Když jsem měla jinou než z ikei, tak mi nevydržela. Asi prodávají odolnější kusy :-)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, tak to jsem nevěděla. Díky za tip. Možná je zkusím, ty by byly pro mě jako dělané :-) M.

      Vymazat
  6. Ja to mám podobne, nedarí sa dnu kvetom. Ani jednému. kúpila som si taký čo vydrží aj v tmavých miestnostiach, ale ja som ju vyložila na chodbu a chudák zmrzol teraz v tej zime.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitko, domácí kytky asi holt nebudou naše hobby :-) Hezké dny. M.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.