neděle 3. července 2022

pozvání na výstavu

Po dlouhé době reportáž z vernisáže zase z mělnického státního archivu, kde se mi povedlo promluvit i s malířem, autorem výstavy květin a aktů. Fotografie z vernisáže, kde můžete vidět i malíře Pavla Dvořáka, najdete v galerii u článku Květiny a ženy patří k sobě, a to je i téma výstavy výtvarníka Pavla Dvořáka (kanalem.com).
Tak pojďme na výstavu. Třeba se pro vás hodí jako úvod do pěkné neděle.










Květiny a ženy patří k sobě, a to je i téma výstavy výtvarníka Pavla Dvořáka
Marta Dušková

Prostory Státního okresního archivu Mělník patřily v úterý 28. června slavnostnímu zahájení další letošní výstavy. Výstavu obrazů Pavla Dvořáka na téma květiny a ženy zahájila slavnostní vernisáž. Expozici obrazů ve státním archivu je možné shlédnout do 5. září a výstava je prodejní.

Výtvarník Pavel Dvořák žije a maluje v Praze. Na Mělníku vystavuje často, naposledy v lednu v rámci Mělnického salonu výtvarníků 2022 představil svoje obrazy s motivy romantických zákoutí noční Prahy v Regionálním muzeu Mělník.

Ve své realistické tvorbě se zabývá malbou krajiny, květinových zátiší a kresbou a malbou aktu. V poslední době nechybí v jeho tvorbě ani abstraktní malba, kterou signuje jako JECH.

„Pocházím z Humpolce a v 17 letech jsem odešel do Prahy na nástavbu na strojařinu a už jsem v Praze zůstal. Po studiu jsem skončil v ČKD Praha a tam byl výtvarný klub. Začal jsem se zabývat malováním. Hlavně maluju krajiny, pocházím z Vysočiny, takže především Vysočinu a Prahu. Baví mě víc noční Praha, protože je to takové romantické. Pak maluju květinové zátiší, které je vystaveno i na této výstavě. V klubu v ČKD nám ROH platila tenkrát modelky, takže z tehdejší doby je většina mých aktů. Z té doby mám kresby a před kresby, ze kterých čerpám i dnes na malby aktů, ale víc se soustřeďuji na krajiny. Maluju realistické věci, je to trochu do moderna, a když mě to přestane bavit, tak se věnuju abstrakci. Snažím se dělat něco jiného, než je běžně vidět, hlavně plastické věci. Maluju zásadně olej“, sděluje ke své tvorbě Pavel Dvořák.

Výtvarník Pavel Dvořák je zakládajícím členem Sdružení výtvarníků České republiky, do roku 2021 byl i členem výboru a vystavuje na společných výstavách sdružení. Jeho díla jsou zastoupena i v soukromých sbírkách ve spoustu zemích světa, mimo jiné například v Anglii, Austrálii, USA, Francii a dalších.

Zajímavá výstava Pavla Dvořáka v Státním okresním archivu Mělník na adrese Pod Vrchem 3358 za shlédnutí stojí.

Na noční Prahu Pavla Dvořáka je možné se podívat v galerii u lednového článku Setkání výtvarníků v rámci salonu otevřelo nový kulturní rok v Mělníku (kanalem.com).

Další výstavou, kterou bude opět hostit mělnický archiv, je výstava mělnické výtvarnice Jitky Vodolákové, kterou zahájí vernisáž v úterý 6. září v 16 hodin.







5 komentářů:

  1. Pěkná výstava. Taky se chystám u nás na výstavu zdejší (už zemřelého) malíře.
    Měj pěknou neděli, Marti !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, tohle by se mi líbilo, když poznám, o co jde. Žádné mazanice ...díky a mějte se fajn. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, díky, že mne bereš za kulturou, já reálně sama byla někdy v květnu naposled... Líbí se mi hlavně obrázky květin, na akty a vůbec na obrazy lidí moc nejsem.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. Ráda jsem se podívala, Marti.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.