čtvrtek 2. listopadu 2023

filmové okénko


Po dlouhé době film, který stojí za to. Film Ďáblův uzel je z roku 2013 a kdysi jsem jej viděla. Teď jsem se podívala znovu. Jedná se o skutečný příběh a vzhledem k neuzavření případu a pochybných důkazech není pro slabší povahy. Mě zaujal podruhé a bohužel koresponduje s dnešní dobou možná víc než tenkrát. 
Odsouzení bez důkazů a znalosti je rychlé a nemyslím jen odsouzení soudů, děje se to v běžném životě.
Dávám sem opět malou recenzi k filmu. Našla jsem jej ke stažení pouze tady
Tento týden běžel na Prima Max a já na něj koukla o den později. 
Třeba někoho zaujme.
Mějte pohodový den.


Film podle skutečných událostí, o nesprávném odsouzení tří teenagerů, kteří byli obviněni z vraždy tří osmiletých chlapců, kdy motivem měl být satanistický rituál.

Drama natočené podle skutečného příběhu vypráví o nesprávném odsouzení tří teenagerů, kteří byli obviněni z vraždy tří osmiletých chlapců (případ v USA známý jako West Memphis 3), přičemž motivem měl být satanistický rituál. Případ byl mediální výrazně sledován a vyjadřovalo se k němu řada slavných osobností (například Peter Jackson, Johnny Depp). V roce 2012 byl jeden z trojice chlapců propuštěn z vězení poté, co strávil téměř dvě dekády za mřížemi za trojnásobné zabití, které nespáchal.
Originální název: Devil's Knot
Žánr: Krimi, Drama, Thriller, Životopisný
Režie: Atom Egoyan
Hrají a postavy: Dane DeHaan, Reese Witherspoonová (Pam Hobbs), Colin Firth (Ron Lax), Mireille Enosová (Vicki Hutcherson), Kevin Durand (John Mark Byers), Stephen Moyer (John Fogelman)
Scénář: Paul Harris Boardman, Scott Derrickson, Mara Leveritt
Země: USA
Rok výroby: 2013


Komplikovaný případ vraždy vyvolá na americkém maloměstě nepokoje a zděšení. Ze zločinu jsou obviněni tři teenageři, kteří koketovali se satanismem. Soukromý detektiv Ron Lax se ale s touhle verzí nehodlá smířit a nabídne obviněným zadarmo svoje služby, aby pomohl zjistit pravdu... Píše se rok 1993 a jedno americké městečko sužuje tragédie. Tři rodiny přišly o své osmileté syny, kteří se nevrátili domů, a tak je zalarmována policie a začíná pátrání, které je po několika hodinách ukončeno. Tělíčka malých dětí jsou nalezena u nedaleké vody, kam je vrah pohodil jako odpadky. Policie má brzy podezřelé – tři mladíky, kteří poslouchají heavy metal a chodí černě oděni, a tak jsou považování za uctívače satana. Příběh vznikl na motivy skutečné události. Případ, který americká veřejnost nazývá West Memphis Three, ještě dnes klade řadu otázek, na něž nikdo nezná odpověď...

4 komentáře:

  1. Neznám a najdu si ho, oba mám moc ráda!
    Marti, děkuji za tip a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, zaujal mě plakát k filmu. Jiřina z N .

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, tak já na tento typ filmů nekoukám. Jsem právě ta slabá povaha.Hold každý to áme jinak, ale já po svě nemoci už detektivky, horrory ani thrillery vidět nemusím. Mám ráda komedie, oddychové filmy, filmy dějově z přírody. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že jsem film viděla, ale zkusím si ho najít.
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.