sobota 5. října 2024

s výhradami?!


Právě běží na ČT1 seriál Devadesátky. Neviděli jsme jej v roce 2022, tak jsme se rozhodli si jej nahrávat a pak až je čas, se kouknout. Zatím jsme viděli dvě epizody Poprava bodyguarda a Král diskoték a na další čtyři se rozhodně dodíváme. 
Tady nejde ani tak o kriminální případy, většinu si pamatujeme, ale spíš o přiblížení tehdejší doby a její atmosféry. Tehdy výrazně stoupla kriminalita, tenkrát bylo všechno možné a něco samozřejmě přežívá dodnes.
Myslela jsem si však, že seriál má přiblížit tehdejší historii především mladým lidem, protože historie už to je, i když v ní částečně pořád žijeme. Ale seriál je určen nám, kteří si tehdejší dobu dobře pamatujeme. V epizodách padají jména Mrázek, Běla, Jonák a další bez dalšího podrobného vysvětlení. Mně se jméno okamžitě spojí s konkrétním příběhem, ale mladí lidé jen těžko mohou pochopit a to mi přijde škoda.
Potlesk patří ovšem maskérům a kostymérům. Michal Novotný je své roli Ivana Jonáka je téměř zaměnitelný. Podoba i chování je neuvěřitelné.




Tak dnes jen malé televizní okénko.
Znáte tento seriál?
Mějte pohodový víkend.

1 komentář:

  1. Evi, viděla jsem seriál jako premiéru - maskéři a kostyméři odvedli skvělou práci. Na scénáři se podílel pan Mareš, tak si myslím, že to je hodně věrohodné...
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.