neděle 30. října 2016

salát z pečeného kuřecího masa

Naposledy jsem jej "tvořila" před lety, protože se mi málokdy stane, že mi zbude půl kuřete. 
Neodhadla jsem strávníky.
Je to přesně zase salát, co dům dá.
A protože byl výborný, rozhodla jsem se, že jej na blog zvěčním.
Samozřejmě, že mi občas zbývá kousek pečeného kuřete a upřimně, pečené kuře je dobré ihned po vyndání z trouby. 
Později už to není ono.
Když mám nějaký zbytek, výborné je dát jej do zapékací mísy s bramborami nakrájenými na hranolky, jedna vrstva hranolek, vrstva zbytku kuřete vykostěného a přidat trochu pepře, na to další vrstva brambor a vše zalít šlehačkou. Nechat zapéct a je to dobrota.
Anebo na cibuli podusím na kostky nakrájený zbytek kuřete, přidám zeleninu a uvařenou rýži a mám rizoto. A to pravděpodobně dělá většina z nás.
Tentokrát opravdu zbyla půlka kuřete a na víc na nic z uvedených možností nebyla chuť.
Vzpomněla jsem si na ten salát, hledala inspiraci na netu, ale na žádný recept jsem neměla ty správné ingredience.
Šla jsem tedy opět zkontrolovat lednici a vznikla náhodná dobrota.
Vykostěné a kůže zbavené pečené kuře jsem nakrájela na kostičky.
Osolila a opět barevný pepř, ten mám ráda.
Přidala nakrájené opravdu velké rajče a kousek zelené papriky, papriku víceméně kvůli barvě.
Přidala majonézu, měla jsem jen zbytek asi tak sklenici, mohlo jí být víc a pro chuť přidala dvě lžičky krémžské hořčice a vše promíchala.
Ta hořčice není vůbec v salátu znát, ale přidá na pikantnosti.
Nechala jsem odležet asi dvě hodiny v lednici.
Ozdobila vajíčkem na tvrdo a kouskem zelené papriky.
Stihla jsem vyfotit, i když byl salát hned pryč.

Žádné komentáře:

Okomentovat