neděle 26. listopadu 2017

sobota na zámku



Zámek Veltrusy, vrcholné dílo baroka.
Dlouho byl nepřístupný kvůli rekonstrukci.
Včera se na zámku konalo adventní tvoření. Reportáž z tvoření jsem fotila do novin a pro blog to není zajímavé. Zdobily se perníčky, vyráběly ozdoby a adventní věnce, většina z vás si to umí představit. Netvořilo se přímo v komnatách zámku, které jsou určeny k prohlídkám, ale v přilehlých budovách. Adventní prohlídky sice byly připraveny, ale v té chvíli o ně nebyl zájem. Všichni tvořili.
Přiznávám, my bychom stejně na prohlídku nešli. Viděli jsme spoustu zámků a už nám přijdou v podstatě stejné.
Já vás dnes vezmu na prohlídku zvenku.
Zámek je moc krásný a je umístěn ve velkém, ale opravdu velkém parku.
S radostí jsem fotila i v dešti, na některých fotkách jsou vidět kapky na objektivu, pro sebe a možná i pro vás.
Tak pojďme stejně, jako jsme šli my včera.
















Když jsme se vraceli z tvoření, zaujaly nás tyto větve až na zem, kterých jsme si před tím nevšimli. 
Je to zvláštně krásné. Utvářejí téměř bránu k zámku.









Na konci parku nás čekalo zvláštní setkání. 
Ale o tom až příště. Setkání si zaslouží samostatný prostor. 
Hezkou neděli.

8 komentářů:

  1. Marti, krásně jste strávili sobotu. Já před sebou valím jen samou práci. Dnes chci péct perníčky - chaloupku, dozdobit věnec na dveře a stromek u vchodu. Objednat hotel na 2 pracovní noci v Plzni, no mám toho zase mnoho. Jdu na to.
    Krásné místo, hezké fotky.
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, díky a nehoň se. Já už perníčky nepeču, neuklízím (tedy uklízím celý rok), nemyju okna atd. Něco upeču, normálně jsem kupovala, ale teď mám víc času, tak se k tomu vracím. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Hezká procházka kolem zámku. Taky znám některé zámky jen zvenku - já bych prohlídku i brala, ale manžel se při nich nudí, tak dovnitř jdeme jen někdy, jindy stačí to venkovní okouknutí
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  3. Mám moc ráda zámecké parky, sice vypadá bez listí smutně, ale to prostě k tomuto ročnímu období patří.
    Krásný týden, Marti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, ano, v létě to bude určitě hezčí, ale zase bez listí nabízí jiné pohledy na zámek a okolí. Hezký týden i tobě.

      Vymazat
  4. Mám zámecké prohlídky ráda, ale pak mám pocit, že si z toho tak málo pamatuji :o))). Veltrusy neznám a zvenku vypadá zámek moc hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, já jsem na tom stejně. My jsme ve Veltrusích taky byli poprvé, tedy u zámku. Měj hezký týden.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.