pondělí 6. listopadu 2017

"vesnička má středisková"








Jako venkovanka se sice pořád necítím, to asi úplně nesouvisí s tím, kde člověk žije, ale spíše s jeho životním stylem, nicméně vesničku mou střediskovou začínám mít po čtyřech letech celkem ráda.
V sobotu při cestě z výstavy chovatelů jsem ji zase viděla trochu jinak z jiného úhlu. 
A taky podzim odhalil místa a zákoutí, které normálně nevidím anebo mě nezaujmou.







Po cestě jsem potkala keř mého dětství s práskajícími kuličkami. 
Šly jsme, my děti, ze školy parkem, kde byl vysazen živý plot z těchto keřů, a tak jsme se couraly, trhaly a házely je prudce na zem anebo něžně na kuličku šláply.
Neodolala jsem. Musela jsem si prásknout i dnes. I můj muž. Jak malé děti.
Do dětství současných dětí ale kuličky zřejmě nepatří. Mají spoustu jiných zájmů a výzev. 
Každá doba má svoje hity :-)
Na chodníku byly kromě našich dvou prásknutých ještě asi dvě. 
Za našeho dětství byl chodník na podzim bílý, plný rozšlápnutých kuliček.
Panebože, já vzpomínám! Jsem v životní fázi vzpomínání?
Normálně to moc nedělám :-)


Kdybych nešla na chovatelskou výstavu, neviděla bych ani škodu, kterou způsobila vichřice.
Měla jsem do soboty dojem, že vichřice se naší vsi, stejně jako naší zahrady, 
nějak zvlášť nedotkla, v podstatě, že ji obešla. 
Skutečnost je jiná. Padlý strom zničil bránu i plot okolo koupaliště.
I to je sobotní vesnička naše středisková.

12 komentářů:

  1. Jo,jo - pámelník ! Šlapali jsme na kuličky o stošest. Ještě nejstarší vnučka brala tento keř, díky mně na vědomí. Ti dva mladší už téměř ne.
    Ráda jsem se prošla částí Tvé vesničky střediskové. Někdy člověk prochází místy jen tak a někdy zrovna tam objeví, že je to hodně fotogenické.
    Brány u koupaliště je škoda, ale na druhou stranu když to nebylo nic horšího, že?
    Měj se hezky a měj příjemný dnešní den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, našla jsem si název na internetu, páč jsem ho samozřejmě neznala, ale pro mě je příliš prozaický :-) A máš pravdu. Škoda není likvidační, takže vlastně se nic nestalo. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. No, na vesničku tam máte dost výstavní budovy a velký kostel. U nás jsou ve vesnicích většinou jen kapličky. A pámelník - to je jasná vzpomínka na dětství. Ale ono jich už taky není tolik, jako za našeho dětství. Ve svém okolí vím jen o jednom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, no ona to není úplně vesnička, má 1200 obyvatel, takže spíš velká vesnice. Kromě velkého kostela, má školu, to je ta budova s těma hodinama a bývalý zámek, kde je statek, kam si chodíme kupovat čerstvá vejce. V kostele jsem ještě nebyla, páč se otvírá jen jednou za 14 dní na mši. Ale chci se tam hrozně podívat, ale při mši to nejde.

      Vymazat
  3. Já naposledy šlapala kuličky s vnukem Matýskem když byl prťous, byl z toho nadšený. Ani nevím zda nynější prťousek Jonášek kuličky zná, třeba stihnu ho vzít na procházku, v naší ulici o nich vím!!
    Pěkné dny Marti.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, já tudy chodím s vnoučaty, když jsou u nás, v létě a na podzim si na to nevzpomenu, i když jsem objevila keř už vloni. Ale už jsem to napsala, snad to udržím v paměti :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Paní Slunečnice máte krásnou střediskovou vesničku ČERSTVÁ VEJCE. Rozesmálo mne to. Jo pámelník, to byla zábava. Pukali jsme jak o závod. Dneska si děti keře ani nevšimou a ani ho neumí pojmenovat. Já bydlím v malém městečku. Stali jsme se jím díky tomu, že radní byli ambiciozní. Byli jsme vesnice se 6 000 obyvateli, ale po revoluci přišla "nová doba". Takže to si nevyberete. Hlavně, že se nám tam dobře žije. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, díky, nechala jsem to tam schválně, protože mi to přišlo vtipný :-) Tam právě chodíme nakupovat vejce, chtěla jsem původně tu ceduli odříznout, ale přišlo mi to naopak dobrý. Přeji dobré žití i nadále.

      Vymazat
  5. Máte tam u vás krásně! Kuličky pámelníku jsem v dětství rozšlapávala taky, keře tehdy tvořily živý plot v parku. Jo, jo! Kde jsou ty časy?
    Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, přesně tenkrát byly živé ploty právě z těchto keřů. No dnes je něco jiného :-) Život se mění. Hezký večer.

      Vymazat
  6. Máte hezký kostel.
    A kuličky pámelníku jsem kdysi práskala taky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kostel je krásný a právě žádám, zda budu moct jít na prohlídku a čekám, zda mi farnost povolí fotit a dát fotky na blog. Tak ho možná uvidíme i zevnitř.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.