pondělí 14. října 2019

předčasně...





Jsme velká rodina a oslava narozenin je důvod se sejít, i když se samozřejmě scházíme i jen tak, ale ne vždy jsme všichni. 
Ovšem už několik let se málokdy slaví něčí narozeniny přesně v danou dobu. 
Někdy před, někdy po, páč jinak bychom se snad ani nesešli. Je nás hodně.
Včera se slavily dvoje narozeniny, moje a Terezy a obojí o dost dřív. 
Nechci tady dnes popisovat včerejší oslavu. 
Ani jsem nefotila a vlastně skoro nikdo. 
Fotka nádherného společného dortu, který nám "upekl" zeť, ani nevím, od koho je. Asi fotila Linda. 
Tereza nechtěla vzít foťák celkem logicky, fotí furt, do ruky.
A přiznávám, i když samozřejmě zdaleka nefotím jako profesionální fotografka, ani já jsem na focení neměla žádnou chuť.
Dnes to berte spíše jako tipy na dárky.
V úvodu je kytice, kterou jsem dostala. Je nádherná. Kytky miluju.
A teď ty dárky. Už víte, že ráda nakupuju pokud možno dárky originální. 
A někdy to dá fakt velkou práci.
Z tohoto důvodu ráda nakupuju hodně na Slevomatu a už jsem tady i nějaké dárky, většinou jídlo, prezentovala. 
Hlavním důvodem není ani tak finanční stránka, i když i ta pro mě není zanedbatelná. 
Hlavním důvodem je, že tam najdu originální dárky na jednom místě, které bych jen těžko hledala na tolika serverech a pravděpodobně ani na ně nenarazila. Různé druhy delikates, zážitky, těch jsem tam v průběhu let nakoupila mraky, hlavně pro mého muže, jednou jsem si tam koupila úžasné šaty, které padnou jak ulité a už si ani všechno nepamatuji. 
Občas tam dostanu i slevu za moje časté nákupy.
Tereza si nepřála nic materiálního, chtěla nějaký zážitek s dětmi. 
Koupila jsem jí dva vouchery, Alánek to má zdarma. A radost byla velká.


Už se hodně i zvýšila úroveň tohoto webu. 
Dřív dárkový voucher znamenalo, že vám pošlou emailem trochu málo vyzdobený a pravděpodobně bych si to vyrobila sama i líp. 
Tentokrát poprvé přišel za menší peníz skutečně poukaz na úrovni na krásném tvrdém papíře a v krásné obálce.
A tady je ten společný narozeninový dort. 
Na jedné straně foťák pro fotografku, pro mě růže. 
Lola mi hlásila, chtěli jsme koupit třípatrový, ale ten bychom, babi, v deseti nesnědli.
Měla pravdu. Byl dobrý, lehký, ale hodně ho po oslavě zbylo.


Už několik let jsem milovníkem french press, vlastně od první návštěvy Paříže a to už bude možná nějakých osm možná deset let. Nevím.
 Už jsem vyzkoušela spoustu zrnkových káv, jsem zhýčkaná, tak jsem se ustálila jen na dvou druzích, které jsou pro mě nej. Dokonce moje teta, která mě navštívila u mamky v Hodoníně dvakrát, mi po druhé hlásila, uděláš mi ale to svoje výborné kafe, že jo? 
Jednou jsem si dokonce koupila kávu, která byla určena speciálně na french press. Celý pytel. 
Kávu jsem měla jen jednou, nedalo se to pít, tak jsme celý pytel vyhodili, nebo možná dali někomu, kdo nemá takové nároky jako já. 
Moje kamarádka Bára rozhlašuje, že dělám nejlepší kafe z okolí, ale nevím, vzhledem k tomu, že normálně pije rozpustné kafe, jestli je ona správným indikátorem na kvalitu kávu.
Náš syn Jakub tohle všechno ví. 
Koupil mi jako dárek jednu z nejdražších káv na světě. 
Cibetkovou kávu jsem jednou před lety možná 12-15 ochutnala. Měli jsme v práci po práci sešlost, myslím, že to zrovna byla oslava mých narozeniny a kamarád a spolupracovník se odněkud vrátil a udělal všem na ochutnání jedno tohle kafe. Vím, že z té sešlosti jsem byla jediná, kdo tenkrát měl odvahu to ochutnat, i když jsem samozřejmě byla taky ovlivněná tím, jako ostatní, že projde tohle kafe nejdříve traktem nějakého živočicha, aby to mělo tu správnou chuť. 
Dnes už o tom něco vím a možná si ji teprve skutečně vychutnám. Jsem ve věku, kdy chci ještě stihnout vyzkoušet některé věci, takže už mě tohle získávání kávy neovlivňuje. Napíši recenzi, až si ho udělám. 
Na ranní kafe, které startuje můj mozek do přijatelného stavu, se mi to zdá škoda.


Lolinka mi namalovala k narozeninám krásný obrázek.


Jak jsem psala, mám ráda originální dárky. 
A naše holky vymyslely tentokrát fakt originální dárek. 
Jdu na dámskou jízdu - do indické restaurace, před lety jsem si ji užila dvakrát jako VIP a měla jsem tenkrát pocit, že rozhodně mám indickou krev, ostatně kdo ví. 
Potom mi naplánovaly kino a na závěr návštěva baru. Už se moc těším.
Ale vlastně všechny dárky byly hodně originální a stály přemýšlení, nebylo to jen tak, tohle pro mámu stačí... 
Takže děti, moc děkuji.


11 komentářů:

  1. Marti, ráda se u Tebe inspiruji tipy na originální dárky. Teď právě přemýšlím, jaký dárek pořídím pro mého muže k narozeninám. Že bych vymyslela nějaký zážitkový? Nebo nějakou dobrou kávu?
    Dostaly jste s dcerou pěkné dárky, moc obdivuji krásnou kytici a líbí se mi i společný dort. A přeji Vám, aby jste si obě užily i dárky zážitkové. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, děkujeme a těší mě, že se u mě inspiruješ. Tak snad najdeš něco vhodného. Podívej se na ten slevomat, je tam hodně dobrých dárků. Měj pěkný den.

      Vymazat
  2. Marti, jeden dárek hezčí, než druhý. A všechny mají nápad. I dort vypadá báječně, ten bych si hned dala. Popřeji Ti předem k narozeninám, to kdybych je náhodou prošvihla. A kdyby ne, tak Ti popřeji ještě jednou. Takže Marti, vše nej a hlavně hodně zdraví. Bez toho nic nejde, to víme všichni.
    Měj prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, u nás už to musí být o tom nápadu, nikdo z nás nic nepotřebuje. Děkuji moc za přání a ano, zdraví potřebujeme všichni. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  3. Krásná kytka, nápadité vzájemné dárky, dort, na který se srdce směje :-).
    Prima večer, Marti!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Teda, voucher na dámskou jízdu je supernápad. to se mi moc líbí.

    OdpovědětVymazat
  5. Pochopila jsem, že gratulovat ještě nemám, ale dárky jsou skvělé! Dort, dámská jízda i všechno další... prostě super!
    Marti, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, nene nemusíš. Jo dárky se nám všem tentokrát fakt povedly. Jo a dámská jízda byla reakcí na moji odpověď: já nic nepotřebuju :-) Měj se hezky.

      Vymazat
  6. Marti, dárky se vám všem opravdu povedly.Měj krásný den.Martina

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.