Historické parní vlaky se rozjíždí od června
„Cestování nostalgickými vlaky krásnou přírodou Středočeského kraje bude jistě nevšedním zážitkem nejen pro nadšence železnice, ale pro všechny, kteří si budou chtít zpestřit léto a užít si pohodový výlet za zajímavými místy ve středních Čechách. Pokud se například rozhodnete pro výlet legendárním Posázavským Pacifikem, můžete mimo jiné navštívit hrad v Týnci nad Sázavou s vyhlídkou ze strážní věže,“ uvedl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy.
„Posázaví bylo vždycky jedním z hlavních cílů pražských výletníků. Prokopské údolí a nejhezčí pražská železniční trať Pražský Semmering znovu nadchne svojí neopakovatelnou atmosférou i úchvatnými výhledy. Proto vítám každou další možnost, jak zpestřit Pražanům cesty do přírody a za zážitky, o to více po dlouhém turistickém půstu způsobeném pandemií koronaviru,“ doplňuje náměstek primátora hlavního města Prahy Adam Scheinherr
„Velmi mě těší, že můžeme i v letošním roce znovu, ve spolupráci s Prahou a Středočeským krajem, nabídnout nejen fanouškům železnice jedinečný a nezapomenutelný zážitek z jízdy historickými vlaky. Vlaky budou taženy parní lokomotivou 434.2186 přezdívanou Čtyřkolák, jejíž výroba započala již na konci 19. století. Soupravu doplní historické osobní vozy a chybět nebude ani restaurační vůz s občerstvením,“ říká ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Praze Jakub Goliáš a dodává: „Jízdy jsou naplánovány vždy na jeden víkend v měsíci, a to od června do října. Tradičně se těší obrovskému zájmu, doporučuji tedy všem cestujícím využít možnosti nákupu jízdenek v předprodeji na všech pokladnách a nově také v e-shopu Českých drah.“
Vlak „Párou Posázavím“ vyjede poprvé v sobotu 12. června na okružní výlet do oblasti dolního Posázaví a Ladova kraje s možností navštívit Týnce nad Sázavou. Historická souprava pojede po jedné z našich nejkrásnějších lokálek, romantickým krajem kolem řeky Vltavy a Sázavy, které za první republiky dali trampové název Posázavský Pacifik a ten jí zůstal dodnes. Než se vlak vydá na další cestu, budou mít cestující dostatek času prohlédnout si město Týnec nad Sázavou a jeho památky. Navštívit lze například městské muzeum s expozicí týnecké kameniny, hrad s vyhlídkou ze strážní věže anebo se jen tak projít podél řeky Sázavy.
V neděli 13. června se mohou zájemci prvně vydat „Párou Prahou“. Vlak vyjede z pražského smíchovského nádraží, bude pokračovat přes Zličín do Hostivice a zpět po stejné trase do stanice Praha-Smíchov. Z provozních důvodů půjde tento den o jedinečnou příležitost užít si nevšední výhledy na město z Pražského Semmeringu hned dvakrát. Jde o trať, která si pro svůj profil, okolní přírodní scenérie a dva historické viadukty vysloužila označení odvozené podle známé rakouské horské železnice. Přímo z vlaku je možné obdivovat bájnou vyšehradskou skálu, pankráckou pláň s moderními budovami a při jízdě po železničním mostě přes Vltavu také panorama Pražského hradu a historické Prahy. V následujících termínech již bude trasa tohoto vlaku opět okružní s jízdou Prokopským údolím.
Zajímavý zážitek nabídne od 6. června rovněž Kolínská řepařská drážka, kde bude kromě vlaků tažených dieselovou lokomotivou ve vybrané dny v provozu i parní lokomotiva. Každou sobotu od 10. července bude možnost svézt se parním vlakem také po tzv. Kolešovce. Historický vlak proveze cestující po trati podél chmelnic mezi Lužnou u Rakovníka a Kolešovicemi třikrát denně. V Lužné u Rakovníka je možné navštívit také muzeum Českých drah s početnou sbírkou železničních vozidel.
Jo to byly časy, parní lokomotivy jsou vzpomínkové a náš kamarád je miluje 😊.
OdpovědětVymazatMožná na to vylákáme vnoučata, ta asi ještě vlakem nejela. Natož s párou. J.
OdpovědětVymazatJízda parním vlakem by se určitě líbila našim vnoučatům i synovi.
OdpovědětVymazatMarti, připomněla si mi, že jsem si kdysi plánovala právě výlet Pražským Semmeringem, ale pak mi to nějak zapadlo...
OdpovědětVymazatHezkýd den
Já často vzpomínám na časy parních lokomotiv, když se topiči podařilo přetopit kotel, jaký to byl rachot.Také vzpomínáme na noční posunování nákladních vlaků a křik posunovačů, kolikátý vagon, na kterou kolej poslat
OdpovědětVymazatpodobně. Vlaky se pomalu na nadrazi nevešly, co jich bylo. Dnes jezdí všechno kamiónama po silnicích a ničí životní prostředí a silnice víc, než tehdy ty parní mašiny. Bydlíme totiž u nádraží, které dnes zeje prázdnotou, jen sem tam tu je vlak plný kalamitního dřeva a par osobních vlaků. Krásné dny Marti.
Ahoj Marti,
OdpovědětVymazatto je dobrý tip na nějaký letní výletík:-) Cestování vlakem mám moc ráda...
Měj se krásně,
Hanka z ciculka.cz
Marti, občas jezdíme s vnučkama na výlet vlakem, aby vůbec věděly, jak vlak vypadá...Parní mašinou jsme s nima ještě nejeli. Zdraví Lenka
OdpovědětVymazatwww.babilenka.cz
Myslím, že parní lokomotivy mají své kouzlo do dnes.
OdpovědětVymazatMarti, měj pohodový den, Helena
Martino, jízda vlakem je pro mne nostalgie, časté výlety vlakem a denodenní jízda 16 let do práce do Prahy...dvě různé kategorie.
OdpovědětVymazatI výlet vlakem ze Smíchova do Kladna a tady na Kožovu horu pěšky a pak zpátky domů přes Kralupy...takové malé kolečko.Bože, já pamatuji i dnes zrušené trati. To jsem dopadla. Jiřina z N.