čtvrtek 27. ledna 2022

lednová zkušenost

No některé zkušenosti bychom si rádi v životě odpustili, ale týká se to nás všech. Teď hovořím o zdražení energií, a i když jsem slyšela katastrofické scénáře od odborníků osobně, nezabývám se tím, na další starosti je čas, až přijdou.
Dnes chci popsat naši lednovou zkušenost. Energie neřešíme přes telefon a ani přes emaily. Mám zkušenost, že z takové debaty vyleze něco úplně jiného, než bylo původně řečeno.
Vzhledem k tomu, že v prosinci jsme měli jiný nečekaný problém, který nám dost zamotal hlavu a možná tady o něm někdy napíšu, začali jsme řešit energie až v lednu. Tedy řešit, šli jsme se zeptat, jak na tom jsme. Na elektřinu, která nás zrovna moc nezajímá, u nás převládá plyn, máme fixaci, ale fixace plynu skončila. Původně jsem byla tak naivní, že jsem se domnívala, že problémy se zásadně týkají klientů bývalé Bohemie a taky jsem o tom často psala. Jsme u ČEZ, tak jsem nějaké zásadní zdražení nečekala. Paní nám sdělila, že cena plynu se zvýšila o 30%, a tak jsme nerozuměli tomu, proč si máme zvýšit zálohy ze 3000 na 6000, protože to není 30 procent. O fixaci jsme nestáli, vycházela dráž než normálně. 
Doma se tím můj muž začal zabývat a studovat. Já jsem slyšela jen výsledek v podobě notně zvýšeného hlasu do telefonu.
Ježíši, kam si volal?! Na infolinku do ČEZ. Dostali jsme špatné informace, není to 30%, ale 100% navýšení a řval jsem, protože nás předem neinformovali. A podle zákona musí, ovšem řekli mi, že to není pravda, že musí informovat jen ty, kteří mají fixaci. Když jsme měli fixaci, tak se nám nic nezvyšovalo, tak proč by nás měli informovat... Jsem zvyklá studovat zákony, ale v tomhle případě tomu čas věnovat nebudu, nikam by nás to neposunulo.
Můj muž byl vzteklej z nekompetentnosti pracovnice, která dávala najevo, že neví, co bude dál. No, tomu celkem rozumím, nicméně měla by podávat správné informace.
Já jsem trochu v tomhle bohém, tak jsem muže uklidnila, že zatím nemáme žádný problém a že se tím budeme zabývat, až problém bude. Stejně nám nic jiného nezbývá a jsme v tom úplně všichni.
Dnes to nebylo o fňukání o cenách energií, ale o zkušenosti s neinformovaností "kompetentních" lidí, které jsme teď zažili dvakrát opravdu ve velkém rozsahu.
A protože jsem napsala před pár dny článek o mimořádné pomoci pro lidi v nouzi, dávám jej i sem. Třeba máte někoho ve svém okolí, kdo je v krizi a neví si rady.
I přes tohle nelehké dnešní téma mějte pěkný den se setkáním jen s lidmi na svém místě.


Mimořádná pomoc při finanční tísni spojené s růstem cen energií
Marta Dušková

V souvislosti s ukončením dodávek energií od Bohemia Energy a dalších společností se někteří lidé dostali do tíživé finanční situace s placením vysokých záloh. Pro pomoc je možné využít několika zdrojů. 

Svaz měst a obcí ČR shrnuje seznam zdrojů, kam se obrátit pro pomoc Mimořádná pomoc (smocr.cz). V tomto případě je možné se obrátit o podporu na úřad práce Úřad práce ČR a jeho pomoc při finanční tísni spojené s růstem cen energií (uradprace.cz). Zde je zveřejněno, o jaké příspěvky je možné požádat. Spadají sem například příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, mimořádná okamžitá pomoc. Bližší podrobnosti k mimořádné okamžité pomoci jsou zveřejněny na Mimořádná okamžitá pomoc (uradprace.cz). Pro pomoc je možné se obrátit na Ministerstvo práce a sociálních věcí Pomoc při růstu cen energií (mpsv.cz).

Středočeský kraj zřídil na pomoc lidem, kteří si nevědí rady, krizovou informační linku:
Telefon 800 710 710 každý všední den od 8 do 16 hodin. Mimo tuto dobu je možné zasílat dotazy na email ptejtese@kr-s.cz.


2 komentáře:

  1. Marti, já jsem včera řešila zase jiný problém, ale taky o neinformování. Posílám si pravidelně léta peníze na penzijní spoření, stále na stejný účet zadaný trvalým příkazem v bance. Tento měsíc částka jeden den odešla a druhý den se mi vrátila na účet zpět s popisem, že účet neexistuje. Nerada tyhle věci řeším po telefonu, sedla jsem do auta a dojela na pobočku té stavební spořitelny a chtěla vysvětlení. Tam mě nebyli schopni dát odpověď, dělali ze mně blbce a poslali mě do banky, že za to může banka. Odtamtud mě zase poslali zpátky na pobočku, a tam mě řekli, že si mám volat na zákaznickou linku... Tak to už jsem se vážně na....a. Výsledek je ten, že si změnili číslo účtu a ani se neobtěžovali to svým klientům oznámit ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ani u nás nic z těchto služeb neřešíme po telefonu.
    Obě situace jsou tedy na ránu...
    Dámy, držte se. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.