úterý 12. dubna 2016

na přání


Tulipány jsou dnes jen zástupné téma příspěvku. 
Venku je krásně, svítí sluníčko a zrovna začínají rozkvétat.




Hlavní důvod dnes je můj slib kreativní Zitě (ráda chodím na její blog), který jsem jí dala v komentáři u včerejšího příspěvku. 
Zajímalo ji, co je to barevné na plotě za kvetoucí třešní a měla přání vidět blíže, o co se jedná.
Říkáme tomu velmi namyšleně "zahradní obrazy". 
Máme je rádi a myslíme si, že naší zahradě sluší, i když byly původně tvořeny pro jiné místo, pro jiný dům. 
V našem předchozím domě byla velmi úzká průchozí vstupní cesta na zahradu a do domu a velmi smutný a opuštěný zděný plot. 
Hned, jak jsme se stěhovali, mně napadlo, že by to chtělo nějaké obrazy. 
Ale nevěděla, jak je udělat, aby mohly být venku.
Při jedné nudné neděli jsme na to s mým mužem přišli. 
Tedy materiál pro tvoření byl nápad mého muže. 
Já jsem objevila staré okno a napadlo mě, že by bylo hezké udělat do něj nějakou abstrakci.
A dál jsme už použili, co dům dal. 
Můj muž do okna natáhl kari síť, která nám zbyla po rekonstrukci domu a na kari síť jsme "napatlali" lepidlo na venkovní dlaždice 
Pak jsem začala "tvořit" a do lepidla kreslila škrabkou na auto různé obrazce, co mě napadly. Nechala jsem lepidlo pořádně vyschnout.
A byl čas na barvy. 
Našla jsem pouze balakryl v oranžové, zelené a žluté, proto je první obraz, který vznikl oné nudné neděle, v barvách, které moc nemiluji. Jiné po ruce prostě nebyly.
Tvořila jsem jako malé dítě, bez přemýšlení a teprve až bylo hotovo, jsme hádali, co to je.
Další dílka již vznikla z rozmyslem - jaro, léto, podzim a zima.



Čtyři roční období jsou venku již 6 nebo 7 let a pořád drží. 
Občas je musím opravit, hlavně rámy znovu natřít, ale vše ostatní drží i s nalepenými kameny (venku svítí dost sluníčko, které zrovna osvětluje obrazy), ale přemalovat oranžový obraz jsem nikdy nedokázala. Chtěla jsem, aby to bylo původní, beze změn. 
V loni se chovala Lolinka k obrazům, objevila je v okamžiku, kdy byly na svém místě, jako v galerii. Musely jsme se dívat z dálky, a když jsem jí řekla, že si na ně může sáhnout, byla nadšená.
A protože jsem našla ještě další okno a rám, vznikly další dva počiny.
Na naší zahradě zatím místo hledají. 
Ostatně roční období jsme také usadili teprve v loni, až nám zahrada ukázala, kde jim to bude slušet.



Slib jsem splnila :-)
A už mám přichystáno na osazení části truhlíků a moc se na to těším.

11 komentářů:

  1. Dobrý den, taky mi vrtalo hlavou cože to na té zdi je.. Já osobně moc nemusím modernu .)), ale ve spojení s těmi starými rámy, za je to hezké.. a zahradě to dodává umělecký lesk.. Kdysi dávno, před 40 lety, coby velmi mladí manželé, jsme neměli ani na grafiku, natož na obraz...a tak nad postelí visela doma dělaná batika v rámu.. A jak nám pod ní bylo hezky :))))))).. Na přísadu do truhlíků pozor, až po zmrzlých!!! bylo by takových krasavic škoda. Zdraví Lenka/kočka/ .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, děkuji za komentář. I batika v rámu může být krásná. Nic přece není dané, je to jen na naší fantazii. A vím, zatím budou truhlíky vevnitř. Vždy je dávám pozdě, ale letos si je chci připravit dřív. M.

      Vymazat
  2. To je nápad, staré rámy a jak jdou vyzdobit. A ty kamínky také super nápad.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, děkuji. A velmi se divím, že ty kamínky pořád drží. M.

      Vymazat
  3. :-), tu som, tu som:-) no aj ja používam okná ako ramy. Uplne super nápad ako zakryť nepekný plot, alebo kludne vyfarbiť záhradu. A keby vás omrzel obraz tak niečo prilepiť, primalovat. Mne by sa páčili aj prázdne farebné rovnaké ramy. Dakujem .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zito, jsi mě po ránu rozesmála :-) To tvoje volání je vtipné a navíc miluji slovenštinu, možná proto, že jsem napůl Slovenka.
      V minulém domě, kde byla obrovská zahrada, jsem dala na dílnu, která byla z kamene, jen dva barevné prázdné rámy ve tvaru trojúhelníků, ale tady bych je neměla kam dát. A máš pravdu, my máme vlastně barevnou zahradu i v zimě :-) Děkuji. M.

      Vymazat
  4. Marti, vůbec mě nenapadlo, že ty obrazy mají rámy oken, tak to je super nápad, a už Vás vidím, jak se domlouváte co je na obrazech, super nápad, téměř nic nestojí / jen umění šikovnosti / a udělá parády za celý majlant :). A do Vaší zahrady pasuje. Dobrou noc Maryša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maryško, děkuji. Také si myslím, že tam pasují. Měj se hezky. M.

      Vymazat
  5. Ja to podle barvy rámu poznala, ze čtyři roční období, ale také mě zajímal detail. Děkuji☺ My taky máme nepeknou jednu zed/plot, ale slouží dobře jako pozadí pro focení nebo v létě dětem jako zed pro malování, když tu občas pořádame velkou dětskou sesion☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak krásné a nápadité provedení. Tleskam 👍

      Vymazat
    2. Petro, moc děkuji za milý komentář a zeď se dá využít jakkoliv. Hezký večer. M.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.