pondělí 8. července 2019

jak jde čas


Aneb hodinová výzva.
Čeština je dost těžký jazyk a pestrý. Název příspěvku může znamenat, že výzva bude trvat hodinu se stopkami v ruce, anebo musí být hotová do hodiny či bude každou hodinu. 
Ale já mám na mysli výzvu s hodinami.
Mám ji v hlavě už dlouho, protože výzvy mám ráda. Tak nějak nás víc spojují a semknou na určitou dobu, kdy se ve všech domácnostech odehrává stejné téma. 
Všichni se soustředíme téměř ve stejném čase na to samé.
Tak tentokrát vyhlašuji výzvu Hodiny. 
Hodiny máme doma každý a ani nám tentokrát nedají velké hledání.
Malé, velké, budíky, zkrátka vše, co zaznamenává čas. Chtěla jsem přidat ještě náramkové hodinky, ale ty nejsou tolik zajímavé a na víc jich mám tolik, že by to dalo na samostatnou výzvu. 
A pokud máte k něčemu i krátký příběh, tak sem s ním.
Vzhledem k tomu, že přes léto jsme přece jen víc vytíženi než zbytek roku, dávám výzvě čas jen rámcově, třeba dva týdny. 
Jen prosím, čtu vás sice všechny, ale přece jen mi dejte vědět, až hodiny zveřejníte.
Anebo napište tady do komentáře, kdo se k výzvě připojuje. 
Já na konci opět udělám souhrnně odkazy na všechny hodinové výzvy.
Těším se na vaše kousky obyčejné, originální, nové, staré, zkrátka vaše.
A pokud nebudete mít čas na výzvu, klidně si ji odložte, 
pokud vás zaujala, třeba na září. 
Tady je prostor svobodný, bez pravidel, bez dogmat.

Teď prezentace našich hodin. Nemáme jich až tolik, jak jsem si myslela. 
Při výzvě jsem si uvědomila, že je máme jen v přízemí. 
V horním patře, kde jsou ložnice, nejsou žádné. 
A přestože se mi budíky líbí, nemáme ani jeden. 
Nyní už se nebudíme ani telefonem. 
Já vstávám hodně brzy bez budíku, a když někam jedeme, 
jsem budíkem mého muže já.
Tyto malé hodiny průměr asi 5 cm ve tvaru budíku mi přivezla Linda před lety z Paříže. 
Momentálně nejdou, potřebují vyměnit baterku, ale mám je ráda. 
Jsou vystaveny v knihovně a občas se s nimi hrají děti. 
Daly by se použít i jako přívěšek na kabelku.


Tyhle naše hodiny jsou nejnovější, koupili jsme je vloni, když jsme předělávali částečně obývák. 
Žádný příběh tedy ještě nemají.




Tyhle hodiny krásné a staré jsou dědictví po tátovi mého muže. Můj muž je chtěl seřídit a něco tam utrhl, jinak šly. Mohli bychom je dát do opravy, ale bijí tak nahlas, že jsme ještě neměli potřebu.



Tyhle červené hodiny se skříňkou máme z Ikea už taky spoustu let a stěhovaly se s námi už po třetí. Letos ukazují pořád ještě normální čas a možná už to tak zůstane do podzimu. Už jsem si zvykla.



Na těchto hodinách je stáří překvapivé, nevypadají na to. Jsou starší než naše nejstarší dítě, je jim čtyřicet let. Jsou to naše první rodinné hodiny. 
Už se značně opozdívají, a protože visí vysoko nad dveřmi, už je ani nikdo neopravuje. 
Chodí si tedy, jak chtějí a ukazují svůj vlastní čas. 
Ale nevzdali bychom se jich.


Tyhle hodiny máme v kuchyni. Jsou těžké kameninové a dost velké. 
Asi proto se nám líbily, už nevím kde ani kdy.


A tyto vyráběla naše Tereza a jsou plně funkční. 
Mám je v šicím koutku.


Tuhle dřevěnou repliku jsme kdysi koupili jako dárek k narozeninám mému taťkovi. 
Když zemřel a nikdo je nechtěl, vzala jsem si je. 
Stojí na poličce venku u vchodu pod střechou.
Babi, to jsou hodiny s kukačkou?
Ne, Lolinko, nejsou a vyprávím příběh hodin.
Jéé ty jsou staré a pořád jdou.
Vždyť mají "batelku", podotýká okamžitě Alánek a málem obrátí oči v sloup.
No jo, logické myšlení chlapa.
Občas teď nevím, co je přesně za den či kolikátého je, ale bez sledování času se neobjedu, aniž vím, vlastně proč.
Mějte hezký nový týden.

30 komentářů:

  1. Ahoj Marti, hodiny miluji, máme též velkou spoustu, ale nejvíce mě uchvátil půdní nález na chaloupce, jsou to staré hodiny, které jsme nechali opravit. Vaše hodiny jsou krásné, první přímo nádherné a ty oranžové s velkými čísly máme též a jdou si opravdu jak chtějí, též naše první :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady vynechám oslovení, páč nevím, kdo mi píše :-) Překvapilo mě, že ty oranžové hodiny ještě někdo má. Za chvíli to bude starožitnost. Přeji pěkný den.

      Vymazat
  2. Máte tedy hodně hodin. To já se tedy takovým množstvím nebudu moci pochlubit, ale výzvu přijímám.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, máte pěkné kousky, ovšem nejvíc se mi líbí pendlovky. Kdysi jsme doma podobné měli, tatínek se vždycky natahoval a seřizoval. Teď je má můj bratr.
    Bohužel se výzvy nezúčastním, hodiny v kuchyni vystřídal obrázek a ty v obýváku obrázky a teď na jejich místě visí kalendář. Chtěla jsem napsat o starém budíku s dvěma zvonky. Můj muž po takovém toužil a já mu budík sehnala na FB. Manžel si ho nechal opravit, ale budík se po čase začal zpožďovat a nešel seřídit. Dnes jsem ho hledala a nenašla, tak jsem zavolala manželovi, který se toulá po Karlových Varech, a manžel si vzpomněl, že ho dal známému.
    Čas se teď u nás měří radiobudíky.
    Výzvy se sice nezúčastním, ale moc ráda si přečtu příspěvky ostatních.
    Měj pěkný den. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, klidně si mohla dát i radiobudíky. To by byla pro mě osvěta, ty vůbec neznám. Kdysi jsme jeden měli kdysi dávno. Měj pěkné úterý.

      Vymazat
  4. Ohó, tak do toho jdu! něco tu po domě schrastím. Jo, mohou být hodinky kapesní? Mám tu jedny epesní. Tedy dvoje, nicméně ty jedny jsou opravdu šperk....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, může to být, co chceš. Vidíš, na kapesní jsem zapomněla. Taky máme jedny luxusní.

      Vymazat
  5. Martí, pěkná sbírka hodin. U nás se tolik hodin nenajde, ale ráda se zapojím. Nevím zda stihnu do odjezdu na dovču, každý den nějaký program na který se těším. Pokud nestihnu do konce srpna doženu. ach ten čas. Nechť se prázdniny vlečou :o).
    Měj hezký den. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, jsem ráda, že se přidáš. A čas neřeš. Měj se pěkně.

      Vymazat
  6. Martičko, nejzajímavější hodiny, které jsem kdy v nějakém bytě viděla, byly děsně vysoké ve skříňce u mé tety Heleny v Liberci, odbíjely i čtvrthodinu, půl hodinu a pak celé hodiny, ale během pobytu o prázdninách jsem si na ně zvykla, stejně jako na hlomození tramvaje v ulici pod domem. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ano stojací hodiny jsou krásné. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  7. Marti, výzva je super, těším se na všechny příspěvky. Já se také pokusím přidat, ale hodiny, co by stály za zmínku, máme jen jedny. Ale zapátrám a nějak se s tím zkusím poprat.:o) Ty tvé starožitné se mi líbí moc.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, jsem ráda, že se přidáš a určitě máš hodiny něčím zajímavé, něčím tě třeba při koupi zaujaly. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  8. Marti, máte krásné hodiny.My máme vlastně patery.Dvoje bimbací , ale musela jsem se smát.Máme to jako vy.Jdou nám jenom hodiny v kuchyní.Jinak všechny roky zastavený a nijak nám to nevadí.Mějte krásný večer.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, jestli chceš, hodiny nafoť a pošli mi fotky i s popisem a já to zase zveřejním, jako jsme to už jednou dělaly. Měj pěkné úterý.

      Vymazat
  9. Příspěvek ve mně vyvolal vzpomínku starou třicet let. Jela jsem na návštěvu ke spolužačce,u které jsem ještě nikdy nebyla. Proto mi přijela naproti na nádraží,kde jsem musela přestupovat. Obě jsme nastoupily do druhého vlaku,usadily se a vlak se rozjel. Po chvíli jsem si uvědomila,že slyším tikání. Když jsem se spolužačky ptala, jestli to slyší taky,začala se smát a otevřela kabelku. Měla v ní obrovský budík. Při kvaltu na vlak nemohla najít hodinky a protože nechtěla přijít pozdě, strčila do kabelky první hodiny, které se tam vešly. Dodnes se tomu řehtám. Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivčo, krásný příběh, věřím, že se směješ dodnes. Já mám podobný z metra.
      Jestli máš chuť, můžeš si ho přečíst tady http://vyzobanaslunecnice.blogspot.com/2014/01/podzemni-blues.html. Psala jsem ho v roce 2014 na blogu. Měj krásné dny.

      Vymazat
  10. My žádné mimořádné hodiny nemáme, ale výzvu zkusím i s těmi obyčejnými moderními. A pokud nezapomenu, tak vezmu i ty,co máme na chalupě a na chatě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, nemusí být mimořádné, i moderní jsou zajímavé. Mně se hodiny zkrátka líbí a musím se krotit, abych zase nějaké nekoupila :-) Těším se na tvoje.

      Vymazat
  11. Hodiny. to je moje ... u nás musia byť v každej miestnosti ... :) Pokúsim sa pofotiť a určite dám na blog ... Marti, vaše hodiny sú zaujímavé, veľmi pekné ... najviac ma zaujali tie veľké, bicie ... parádny kúsok ... Prajem pekné dni ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, jsem ráda, že se přidáš, těším se. Měj pěkný den.

      Vymazat
  12. Marti, vymyslela si moc krásnou výzvu, pokochala jsem se fotkami i příběhy a těším se na ty další všech dam, které se zúčastní. Přiznám se, já zatím nevím, jsem trochu v časovém presu, ale kdyby náhodou, dám určitě vědět.
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, není tady žádný deadline, až budeš mít čas a chuť, tak se přidej. Měj pěkný den.

      Vymazat
  13. Marti, omlouvám se, svůj komentář jsem odklikla bez dalšího psaní a jména, promiň, chtěla jsem se zeptat, když výzvu přijímám, ale nemám blog, kde můžu napsat, zda fb. Mě totiž též zaskočilo, že oranžové hodiny též někdo má, stěhují se s námi už přes čtyřicet roků. Pěkný večer přeje Maryša :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maryško, tak ty jsi mě nenapadla. Přes facebook ne, protože polovina ho nemá a nemohli by se tam podívat. S Martinou z Českého ráje, která taky blog nemá, jsem to jednou udělala tak, že mi poslala na email fotky a text, který chce k tomu zveřejnit a já jsem jí věnovala jeden den prostor na blogu, který patřil jenom jí. Pokud chceš, můžeme to taky tak udělat. Můj email myslím máš, jestli ne, pošlu ti ho přes facebook, napiš. I tobě pěkný večer.

      Vymazat
  14. Vlastně jsem od začátku časový sabotér, navíc nejsem hodinový nadšenec.
    Přesto nebo právě proto jsem výzvu pojala po svém, milovníky kukaček, hodin a hodinek doufám neurazím ...

    OdpovědětVymazat
  15. Marti, ak jsem se konečně dostala k hodinové výzvě a můj příspěvk k ní je tady - https://veverkoviny.blogspot.com/2019/07/jak-jde-cas-aneb-hodinova-vyzva.html

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné hodiny máš doma. Dobrá výzva. Přemýšlím, jestli mám nějaké zajímavé hodiny, které by stály za ukázku:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, nemusí být zajímavé, stačí ty, co doma prostě používám. Díky a měj pěkný den.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.