neděle 30. října 2016

salát z pečeného kuřecího masa

Naposledy jsem jej "tvořila" před lety, protože se mi málokdy stane, že mi zbude půl kuřete. 
Neodhadla jsem strávníky.
Je to přesně zase salát, co dům dá.
A protože byl výborný, rozhodla jsem se, že jej na blog zvěčním.
Samozřejmě, že mi občas zbývá kousek pečeného kuřete a upřimně, pečené kuře je dobré ihned po vyndání z trouby. 
Později už to není ono.
Když mám nějaký zbytek, výborné je dát jej do zapékací mísy s bramborami nakrájenými na hranolky, jedna vrstva hranolek, vrstva zbytku kuřete vykostěného a přidat trochu pepře, na to další vrstva brambor a vše zalít šlehačkou. Nechat zapéct a je to dobrota.
Anebo na cibuli podusím na kostky nakrájený zbytek kuřete, přidám zeleninu a uvařenou rýži a mám rizoto. A to pravděpodobně dělá většina z nás.
Tentokrát opravdu zbyla půlka kuřete a na víc na nic z uvedených možností nebyla chuť.
Vzpomněla jsem si na ten salát, hledala inspiraci na netu, ale na žádný recept jsem neměla ty správné ingredience.
Šla jsem tedy opět zkontrolovat lednici a vznikla náhodná dobrota.
Vykostěné a kůže zbavené pečené kuře jsem nakrájela na kostičky.
Osolila a opět barevný pepř, ten mám ráda.
Přidala nakrájené opravdu velké rajče a kousek zelené papriky, papriku víceméně kvůli barvě.
Přidala majonézu, měla jsem jen zbytek asi tak sklenici, mohlo jí být víc a pro chuť přidala dvě lžičky krémžské hořčice a vše promíchala.
Ta hořčice není vůbec v salátu znát, ale přidá na pikantnosti.
Nechala jsem odležet asi dvě hodiny v lednici.
Ozdobila vajíčkem na tvrdo a kouskem zelené papriky.
Stihla jsem vyfotit, i když byl salát hned pryč.

1 komentář:

  1. Vypadá to moc krásně. Dobrou chuť, pokud právě obědváte. Já už se snažím masu vyhýbat. Přijde mi, že jsem ho snědla za celou dobu na této planetě už víc než dost. Stala se ze mě vegetariánka, takže na ty recepty už jen koukám :) Vyhledávám náhražky masa a nestačím se divit. DOkážete si představit maso z žampionů? <a href="https://leakshare.org/revolution-in-meat-substitutes-steaks-made-from-mushrooms/></a>

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.