neděle 23. dubna 2017

kuře na pivu se žampióny

Včera jsem byla strašně líná a bez chuti k nějaké kreativní činnosti.
Tedy nic světoborného. 
Nakonec ale vzniklo něco natolik vyvážené chuti a já zapomínám.
Takže proto veřejně. 
Nesnáším totiž recepty napsané na papírku či v sešitě.
Důvod mojí lenosti možná byla únava po delší cestě na Moravu poprvé od úrazu, ale lenost nemusí mít vždy důvod.
Takže tady recept na líné kuře.
Pekla jsem dvě čtvrtky, páč jsme dva a celé kuře nesníme. Trochu oleje do zapékací mísy a na to nasolené kuře. 
Byla jsem fakt hodně líná, takže místo čerstvého česneku jsem použila na kuře sušený a dala péct.
Ke konci, aby to nebylo úplně nudné a fádní kuře, jsem použila skleničku zvětralého piva, které se mi nechtělo vylít. Nechala jsem ještě chvíli, asi deset minut péct, než se vypeklo pivo. 
Vím, že je tisíce receptů na pečené kuře, někdo peče zprudka, někdo pomalu. Já peču pomalu v horkovzdušné troubě na 200 stupňů.
Jako přílohu kromě rýže (také z lenosti, brambory vyžadují větší energii) jsem přidala dušené žampiony jen na troše oleje a osolené.
Kuře nebylo překryto žádným kořením a zachovalo si svoji výraznou chuť, kterou ještě pivo doplnilo. A kombinace se žampióny je úžasná.
Víno či pivo na podlévání masa používám často, ale pivo na kuře jsem ještě nezkoušela.
Pochutnali jsme si. 
Opravdu rychlý oběd pro lenochy :-)

4 komentáře:

  1. Ahoj Marti, tvůj oběd pro lenochy vypadá báječně. Určitě zkusím, nemám ráda dlouhé stání u plotny. Nejlépe šup šup a hotovo.
    Měj se pěkně Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivy, já jednou za čas dělám svíčkovou, guláš a omáčky, ale taky miluju rychlá jídla, ale většinou vím aspoň trochu dopředu, co to bude :-) Tady žádný plán nebyl, pivo mě napadlo až na konci :-), takže opravdu jídlo šup šup. Hezké dny.

      Vymazat
  2. Ahoj Marti, minulý týden jsem viděla stejný záhon tulipánů jako ty a kuře na pivě dělám taky. Původní recept mám od kamarádky. Kuřecí dílky se posolí, pokmínují a podlévají a polévají černým pivem. Je to "Kuře ala kachna" a podává se k zelí. A proč dnes píši? Protože to Tvoje jídlo vypadá výborně. Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marcelko, vidíš, to ani neznám. Já podlévám třeba vepřové maso světlým pivem a tady jsem ho použila taky. Jo v Hodoníně jsem si na Tebe vzpomněla :-) Měj se hezky. M.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.