sobota 26. prosince 2020

jsou svátky ...



V hlavě mi zní píseň Karla Gotta, která teď běží v reklamě a já si ji v duchu pořád zpívám. 
Nejdříve na úvod chci poděkovat za všechny krásné komentáře, které jste mi zanechali u příspěvků a mě moc potěšily. Čtu je hned, ale odpovídat se mi nedaří. 
Ne, že bych si snad nenašla trochu času, ale dala jsem si dovolenou od psaní i od čtení, protože jsem se po čtyřech měsících každodenního psaní článků začala najednou cítit hrozně unavená. 
Možná to bylo protože, že jsme si v redakci dali dovolenou. Každý z nás to určitě zná. 
Když přijde uvolnění po delší náročné práci, najednou zjistíte, že jste vlastně strašně unavení. 
Do té doby vás to ani nenapadlo. To je to, že můžu polevit... 
Musím ale přiznat, že i tak jsem pár článků napsala. Když vás najednou napadne téma a v hlavě se vám samy skládají věty, musíte to hned zaznamenat, než ta inspirace uteče.
Tak konec plkání. Doufám, že jste si zatím dva svátky užili stejně jako my. Nebudu popisovat náš Štědrý den, ostatně ten vidíte na fotkách. Sice došlo i ke karambolu, ale to nic. Mně se totiž stalo po téměř 40 letech, kdy na Vánoce pálím františky, poprvé, že jsem propálila kuchyňskou linku. 
Praskl keramický talíř a udělal docela velké propálené kolo na lince. 
Naše Tereza říká: mami, mně už se to stalo taky, proto jsme koupili nový stůl.
No jo, ale mně se to stalo poprvé... No co už. 
Štědrý večer si užila nejvíc asi Sárinka. Měla velkou radost z dárečku a s myší, která při dotyku piští a svítí jí oči, se dokázala hrát hodinu. A když už byla unavená, lehla si a bouchala do myši packou jako na buben. Pochopila, že jen takto je myš aktivní. No bavila nás, hodně jsme se nasmáli. 
A v tu chvíli ji přestaly zajímat ostatní zabalené dárky, které do té doby pořád zkoumala.
Včera na Boží hod vánoční jsme se sešli celá rodina. Bylo to slavnostnější víc než jindy, protože jsme se sešli po dlouhé době. Fotky ze včera nemám. 
Vůbec jsem nefotila a užívala jsem si našeho setkání. 
Moc děkuji, že to vyšlo a mohli jsme se po dlouhé době obejmout.
Dnes jsme si naordinovali nic nedělání. No byl to blbý nápad začít malovat těsně před svátky, ale o tom už jsem psala. Ještě není dokončeno, ale to nejhorší je za námi. Ale včera jsme byli oba večer strašně unavení. Člověk si nepřipouští, že stárne a už není tak rychlý.
Užijte si dnešní den a ještě jednou moc děkuji. 
Budu se snažit podívat se konečně taky k vám na blogy.
Loučím se a zpívám:

Jsou svátky
všechny vzdálené přátele vítej
zajdi k sousedům
jsou svátky
dary vlídnosti ber, neodmítej
ozdob úsměvem dům
jsou svátky















8 komentářů:

  1. Marti, moc jsem na vás myslela, bylo jasné, že Štědrý večer bude v režii té malé záškodnice :o) Je tak roztomilá!
    Včerejšek ti moc přeju, sama cítím, jak moc mi někteří lidé chybí. Chci být rozumná, ale stejně...
    Odpočívejte a užijte si poslední vánoční den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, je fajn, že vám setkání vyšlo. Jinak my taky nikdy z Vánoc skoro žádné fotky nemáme - užíváme atmosféru a na foťák nikdo nevzpomene.
    Jinak já se těšila,že dneska a zítra, kdy už jsme doma sami s mužem a nikam nejdeme (na Štědrý den tu byl syn a moje máma, včera jsme byli u mámy na obědě), budu dlouho vyspávat - tak dneska jsem se probudila v půl šesté a po šesté vzdala pokusy o to usnout a nakonec jsem vstávala dřív, než kdybych šla za normální časů do práce :). Ale aspoň budu mít dnešní den dlouhý ;-).
    Užívej si svátečních dnů
    Krásný zbytek svátečních dnů

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, pro Váš bylo setkání s rodinou tím nejkrásnějším dárkem. Na Štědrý den, kdy jsme byli u mladých, jsem na Vás vzpomínala a přála si, aby Vám to setkání vyšlo a stalo se. Já jsem udělala asi čtyři fotky a jednu jsem dala na blog. Ale užili jsme si to, nejvíc se mi líbilo, když jsme z pokojíčku vyhlíželi Ježíška. Toho dělal děda Jirka, který s baterkou běhal po zahradě, takže my jsme viděli jen světýlko, které se míhalo. Děti byly nadšené a pořád běhaly na chodbu, jestli už Ježíšek přišel. akonec se dočkaly.
    Přeji Vám pohodový sváteční den.

    OdpovědětVymazat
  4. Zatím nám vánoční svátky probíhají v pohodě. Štědrý večer ve dvou a včera se u nás na oběd sešla v podstatě celá rodina. Chyběla nejstarší vnučka Hanka ,která je v Saudské Arábii, ale s tou jsme se spojili prostřednictvím současné virtuální techniky.
    Nebe mne zklamalo,protože u nás ani jedna vločka vzduchem netančila a já si to tak přála. No, člověk nemůže mít všechno, hlavně, abychom byli zdraví !
    Hezký druhý svátek vánoční, Marti !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, to je hezke, ze jste se take sešli. U nás se rodina střídala, jen dvě vnučky z Liberce nepřijely kvůli nějaké viróze, zatim nezjištěné zda jen nachlazení nebo covid. Také jsem si jich užívala, starala se plný stůl dobrot a nefotila... Přeji ti krásné poslední dny tohoto zvláštního roku hlavně ve zdraví .

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Marti,
    myslím, že vše nakonec dobře dopadlo a že jste si svátky parádně užili. Já jsem měla na Štědrý den doma rodiče i babičku, která pár dnů před tím oslavila už 89. narozeniny. Ta si užila večeři a rozbalování asi nejvíc, společně s kocourem Shakespearem:-) Jsem moc ráda, že jsme se na druhý svátek vánoční dostali do Hradce Králové za rodinou, kterou jsme už dlouho neviděli. Pro mě jsou Vánoce právě o tom setkávání, to mám nejraději:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji všem za milé komentáře a jsem ráda, že jste se mohli sejít s blízkými stejně jako my. Pro mě to byl nejhezčí dárek a bude z něj žít ještě dlouho. Mějte se všichni krásně. Už jsem opět na značce a snažím se dočítat, co je u vás nového a co mi uniklo.

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, krásné svátky jste měli, až na tu propálenou linku. My jsme se také s rodinou sešli a bylo moc fajn. A Sárinka je úžasná, malá a hravá.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.