čtvrtek 5. srpna 2021

růžové brzké ráno



Dnes jen o růžích. No občas se amatérskému pěstiteli růží zadaří. 
No, to je pro mě přehnaný titul. Tady spíš platí parafráze lidového rčení: 
čím blbější pěstitel, tím krásnější růže.
Přiznávám, že my s mužem zahradu nějak extra neopečováváme. A paradoxně jsem se bála sáhnout na růže v podstatě každý podzim a stříhala jsem je jen tak, žádný velký zásah. Bála jsem se, že keře neporostou do výšky.
Vloni byly keře tak hnusné, že jsem je ostříhala v podstatě do "hola". 
Úspěšnost je tedy tak padesát na padesát. Krásně kvetou a letos už podruhé dva ze čtyř. A ten jeden je větší než já, takže můj strach, že po ostříhání nebudou velké, byl zbytečný a je to vlastně obráceně.
Ano, mohla bych si načíst něco o pěstování růží, ale každý den toho načítám tolik kvůli psaní, že na tohle už pak nemám chuť. A někdy ani ten čas.
Tak dnes ranní rosou nohou bosou krásné růže po ránu...
Ne, měla jsem zahradní pantofle.
Mějte růžový den anebo den v růžích.
















7 komentářů:

  1. Marti krásné fotky krásných růží. A já se prošla po vaší zahradě suchou nohou. U nás je také mokro, Poldík dnes dostane salát místo mlíčáků. ;-)
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, zdravím. To je hotové rozárium a v mých oblíbených barvách. Já to mám takhle s orchidejemi. Nehnojím je, žádná zvlàštní péče a kvetou celoročně bez přestávky spoustou květů. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, já na podzim zakrátím růže na polovinu a na jaře ne asi tak tři očka, jak mně to vyjde - očko by mělo být směrem ven z keře. Kvetou hodně a krásně. Odstřihávám odkvetlé květy a ještě kvetení zopakují v září.
    Máš moc pěknou barvu.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně Ti růže kvetou. A jak píše výše Jitka mají se z jara ostříhat na 3 očka, vyrostou do své výšky.
    Hezký už skoro večer !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, růže Ti krásně kvetou. Já mám jedu novou, zatím stále v květináči, brzy půjde do záhonu a příští rok uvidím, zda se rozroste. :O) Také toho o růžích moc nevím, přitom se mi tak líbí. :o)
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně ti kvetou růže. Škoda, že nelze přidat i jejich vůni.Ja jsem si ji užívala v Růžové zahradě u zámku v Děčíně.Jsi šikovná pěstitelka, že se ti odměnily takovými krásnými květy. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera, Marti. Růže nemám, neumím to s nimi a bojím se, aby je neumořila...
    Měj hezký pátek, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.