středa 21. března 2018

člověk


V pondělí pořádala v Masarykově kulturním domě městská knihovna výprodej knih vyřazených z fondu knihovny. Měla jsem datum zadáno v kalendáři v notebooku, abych nezapomněla a nemohla jsem, páč se mi poslední dva dny akce pořád připomínala vyskakující upoutávkou na obrazovce. Těšili jsme se už několik dní.
Přišli jsme tak deset minut po začátku, páč jsme se zdrželi malým nákupem v Pepču s tím, že tam stejně bude málo lidí.
Byla jsem naivní a bláhová. Bylo neskutečně narváno a lidé už vynášeli plné krabice s knihami. Někteří i osm velkých krabic. Jak to stihli, proboha? 
No, za jednu knihu 5 Kč, mělo mě to napadnout.
Rozdělili jsme se s mým mužem a nakonec náš úlovek čítal asi 17 knih, já jsem vybrala nějaké dětské knihy mého dětství, knihy o celebritách pro mámu mého muže a pár knih pro mého muže jako soudničky, kreslené vtipy atd. Pro mě jsem knihy nehledala, páč teď číst nemůžu a ani mě tam nic nezaujalo a naše velká knihovna je plná nepřečtených knih. 
Můj muž pro mě ulovil knihu od Václava Havla, protože věděl, že mě potěší.
Zatímco on knihy platil, já jsem se odměnila ještě jinak. Umění jen tak nepřehlédnu.
V hale byla výstava s názvem Člověk - obrazy absolventů vzdělávacího výtvarného programu. 
Musím přiznat, že mě hodně zaujala. Focení však bylo dost komplikované. Všechny obrazy za sklem a v nich se zrcadlí lidé, rozsvícené lustry a někdy i já fotící. Vše je tam vidět. Ale myslím, že Parafráze na slavná díla jako Dáma s hranostajem od da Vinciho, či několikrát Picasso opravdu stojí za to, takže vám je ukážu i nedokonalé.











Na závěr vám ukážu dílko, které se mi moc líbilo, ale na něm téměř nic neuvidíte. Tedy uvidíte. Odráží se v něm rozsvícený krásný lustr, protože zrovna tento plakát byl přímo proti němu.
Snad jste se aspoň trochu pokochali jako já v pondělí.

10 komentářů:

  1. Slunečnice,
    knihy já miluji!
    Určitě bych si také při takové akci vybrala, tedy měla bych problém si vybrat, a ti rychlejší by mi knihu vykoupily před nosem ;-)
    Ale 17 knih to je slušný úlovek !
    Podařil se Ti skvělý snímek lustru a Picassa :-)
    Myslím, že kdyby to viděl, ten lustr do toho obrazu domaluje a bude s ním ještě slavnější !
    Jen teď doufám, že mojí pochvalu a nadsázku pochopíš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, hahahahaha :-) pochopím a díky. Mně se totiž ten obraz s tím lustrem líbil, proto jsem ho sem dala, i když můj muž se takové fotky zděsil a řek´ mi, to je nepoužitelné, ale já jsem řekla, mně se to líbí. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Já bych do té knihovny mohla přinést k rozdávání i nějaké knihy od nás :o))) a možná, že bych ulovila něco zajímavého.
    Fotka s lustrem je náhodou zajímavá :o) Marti.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, no čištění naší knihovny už máme taky za sebou. Díky, taky se mi líbí. Měj se hezky.

      Vymazat
  3. Zajímavé obrazy - to ses hezky odměnila :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, vzhledem k tomu, že jsme zdědili v nedávné době dvě knihovna a ty naše vlastní víc než přetékají, tak bych si spíš mohla otevřít stánek, než jít nakupovat. Opravdu už hodně pečlivě zvažuji, zda tu knihu musím mít (stejně občas neodolám).
    A obrazy - ty vůbec nejsou špatné!
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no my máme taky hodně knih, ale tam jsme hledali něco, co už těžko seženeme. Měj krásné dny.

      Vymazat
  5. Knížky bych asi okoukla, ale asi nekupovala. Muselo by mne něco moc hodně zaujmout. Knih máme doma přehršle. Ale výstavu bych si prohlédla ráda, protože je to zajímavé vidět to jako parafráze.
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.