sobota 24. března 2018

Elza


Dobrý den, já jsem Elza.
Moje celá rodina, Tereza, Tomáš, Lola a Alan, odjela ve středu ráno na dovolenou do Honkongu a Číny, nebo kam. Musím přiznat, že středa byla báječná. Ta úžasná svoboda. Nikdo mě netahal, nemuchlal, nepusinkoval, nevozil v kočárku, nezavíral do různých skříní (já tam ale ráda zůstávám a hovím si), ale nemylte se, já to mám vlastně všechno moc ráda. Miluji děti a hlavně svoji paničku Terezu, která mě krmí, utírá zadek a můžu ji vzbudit o půlnoci vřískáním, páč mám plný záchůdek.
Ale zůstala jsem naprosto sama.
No, vlastně sama nejsem. Je tu ještě Popelka a Rybička. To jsou morčata.
Mají dvoupatrový bejvák s prolejzačkama, jídelním stolem, záchůdkem, prostě luxus.
Ležím nahoře na jejich kleci a pozoruju je a říkám si, nejsem tu sama, tak mě nikdo neopustil
Jo a ve čtvrtek tu byla nějaká příjemná holčina. Chůva. Bude se mnou trávit každý den. 
Dá mi najíst a vyčistí záchod. Čistý záchod je pro mě nejdůležitější. 
Musí být čistý, jinak tam fakt nejdu!!!
Je pátek a v zámku chrastí klíče.
To je chůva?!
Ježíš, přijela za mnou babička, hurá!!!
Běžím rychle k ní, nechám se chovat, pusinkuji jí a olizuji celý obličej a olizuji ruce.
Dává mě po přivítání na zem a říká, ať jdu papat. Poslechnu a jdu. Ona si ohřívá oběd, který si koupila. Fuj, neměla čas si uvařit nebo co? Jééé ona má segedin, to dědeček nejí, proto ho asi nevaří. Jdu se najíst. Potom si sedám na židli proti ní a pozoruji, jak obědvá. Jdu na stůl zjistit, jestli je to pro mě. Není. Tak si aspoň namočím tlapku v její sklenici s vodou a nabírám si vodu do pusy. Já vím, že mám svoji vodičku v mističce, ale ta její víc chutná. Babička je hodná, nechá mě u sebe na stole. Jsem přece ještě několika měsíční kotě, tak se mi to promíjí.
 No, nevím, panička Tereza se bude asi zlobit.


Tak už jsme se najedly obě a jde se na mazlení. Chodím za babičkou všude, kam se hne. Otvírá lednici a já koukám, co tam je. Ona vytáhne salát a mrkev a já si stoupnu na zadní. 
Babička nemůže zavřít. No, jo porád, už jdu. 
Jo, to je jídlo pro holky. Tak ok, jdeme krmit. Pozoruju, jak Popelka a Rybička jí. Babička si sedá do křesla v obýváku a já hned za ní. Mazlí mě a hladí. To je příjemné, to mi chybělo. Odkládá brýle, páč nový časopis, co si koupila, jí nedovolím číst. Chutnají mi.

Voní po ní. A ona mě nechá. No co, stejně už dávno potřebuje nové...
A zase slyším klíč v zámku. Ježíš, babička je tady, že by to byly už děti?
Ne, je to včerejší chůva. No je tady babička, ale ze zdvořilosti ji přivítám. Je milá.
Ale se mnou už se pomazlila babička, tak si očichám a označkuji její boty a jdu. Na polici jsem objevila krásnou hračku na hraní. Lolinu gumičku do vlasů. Děda, který zrovna dorazil pro babičku a na tom místě zalévá kytky, říká, že tam rozhodně nemám překážet.
 Babička pochopí, že gumičku moc chci a dá mi ji na podlahu. Hraju si tak vehementně, a v podstatě s přimhouřením obou očí je to vlastně fotbal, že ji kopnu pod piáno a babička, říká, že tam fakt nepoleze, aby mi ji vyndala.
To nevadí, já jsem šikovná a vyndám si ji sama.
Babi, já si pořád hraju a ty už odcházíš? 
Broučku, ty moje sladká holčičko, přijdu v úterý a budeme opět pít vodu z jedné skleničky.
Babi, to vydržím. Jen přijď, i když chůva je taky milá a čistí mi záchod.
Zlatíčko s modrýma očima přijdu a těším se na tebe.


22 komentářů:

  1. Dočetla jsem kočičí povídání a usmívám se. Tak díky za zpříjemnění dopoledne :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné a velice laskavé povídání psané na míru kočkomilce.
    Moje švagrová, když odjíždím, tak dělá dozor a chůvu mým třem a je to prý naprosto stejné, strašně jim chybí lidská společnost.
    Krásný víkend, Marti ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, někde jsem kdysi četla, že kočky jsou navázány na dům a člověka moc nepotřebují. Už tenkrát jsem věděla ze zkušenosti, že to není pravda. Kočky se vždy stěhovaly s námi a společnost člověka potřebují. I Tobě pěkný a slunečný víkend. Předpověď vyšla, u nás je slunečno.

      Vymazat
  3. Marti, Elza je krasavice, opravdu nádherná. To musí být potěšení pro obě, být vzájemné společnosti. Pěkně jsem si početla. Mějte se hezky a Elzu prosím, za mne pohlaď. Ta musí být hebounká. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivy, ano je heboučká a pohladím ji za tebe v úterý :-) Pěkný večer.

      Vymazat
  4. Kouzelný kočičí příběh, který mi vykouzlil úsměv na tváři. Posílám Elze pohlazení. Růža

    OdpovědětVymazat
  5. Jeeej ... to je krásna číča ... a príbeh, ktorý ma bavil od začiatku, po koniec ... :) Marti, pekný zvyšok víkendu ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, ano je krásná a ještě koťátko, i když hodně velké :-) Měj hezký večer.

      Vymazat
  6. Elza je modelka. Kočičí příběh je milý a určitě se něco hodně podobného v té kočičí hlavičce odehrává. Užijte si společné chvíle Marti.
    Hezkou neděli.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, už se s ní těším na úterý. Vlastně si ji poprvé pořádně užívám, s dětmi to moc nejde :-) Pěknou neděli.

      Vymazat
  7. Už teď jako kotě je to krasavice, co teprve až dospěje :-). Pěkně jsi to napsala.
    Hezkou květnou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Tak ta je teda nádherná ! Já trochu po koťátku pokukuju,ale nevím jak by se na to tvářil náš 9 letý Kim - čivava :) Nechci mu připravit po těch letech šok,ale zase by třeba uvítal kámoše doma.Moc hezké fotky.Prima neděli <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reni, to naprosto chápu. Naše desetiletá Justýna by nový přírůstek do rodiny nepřežila :-) Stačí, když hlídáme morčata někdy u nás a už má pocit nejistoty. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  9. Milá Elzo, stejně jako pro děti je i pro tebe babička velkou láskou!
    S ní to zvládneš levou zadní! Jo, a jsi fakt kočka (a to já jsem na psi!)
    Tak pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den,

    kočička je nádherná, pomuchlováníhodná, ale co se stalo s Vincentem? Tolik mi tehdy připomínal našeho Charlieho, jako by si z oka vypadli.... R. Jandová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      strašně nás to všechny zasáhlo, protože jsme ho všichni milovali. Je to víc než rok a Vincent už není, byla to nešťastná náhoda, nechce se mi o tom psát, Tereza o tom psala myslím na blogu. Teprve teď se odhodlali pořídit si novou kočičku, protože ani morčata nezaplnila díru po Vincentovi. Ostatně to ani Elza.

      Vymazat
    2. To je mi líto, nechtěla jsem jitřit staré rány, náš Charlie už taky odešel a právě Vincent mi ho připomněl, byl také z útulku a stejně krásný, hodný a milý jako on.... R. Jandová

      Vymazat
    3. To nic, to jste nemohla vědět. Přeji hezké dny.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.