sobota 29. února 2020

ježíši, nemáme doma ani noviny!!!

Nejspíš umřu na cizí paniku a hysterii, která je teď nesmyslně kolem mě.
Nechci teda vypadat, že zlehčuju těžké téma, ale přece jen...
Včera mi volá dcera, která se vrátila s rodinou z prázdnin. 
Mami, doma je to jak u snědeného krámu, tak chci udělat nákup na webu, kam běžně chodím. 
Ale ono nic není!!!
Vše vyprodané a nabízí se mi alternativy, které neznám a jsou děsně drahé! 
Nejsou těstoviny, není rejže a ani toaleťák. 
Tedy toaleťák je, ale drahý, páč je napuštěný bambuckým máslem...?
No, my teda doma nemáme jako alternativu ani noviny a pouze jeden toaleťák jako rezervu, teda ten větší. Snad nikoho neurazím, ale my jsme se této situaci včera dost nasmáli a pobavili.
Košík cz již omezil nákup potravin "pouze" na 50 kilo na nákup, páč nákupy čítající 600 kilo již byly neúnosné i pro dodavatele.
Ve čtvrtek můj muž šel naivně nakoupit jen běžné potraviny, které nám došly. 
A zrovna těstoviny.
Byly tam, prosím tě, poslední kolínka a špagety. 
Ani jsem raději nekoukala na značku.
Vy jste někde četli, že koronavirus způsobuje hlad?
Já teda ne.
A paniku vyvolávají hlavně média, aby zvýšila čtenost. A jsem ráda, že už za tohle začínají novináře napadat i novináři
Prý je šílená panika v Itálii, kde už několik případů onemocnění koronavirem je. 
Od očitých svědků vím, zrovna tam jsou, že se vůbec nic neděje. 
Vše je téměř v normálním životním módu.
Vzpomněla jsem si na podobný případ, když Katalánsko kvůli vyhlášení svojí svébytnosti mělo demonstrace a zrovna tam byla dcera s rodinou. 
Noviny psaly, jaký je tam masakr, ale dovolenkáři neviděli a nezažili vůbec nic. Vůbec nic se tam nedělo.
Včera mi říkala Bára, že stojí u pokladny v marketu a v ruce drží jen svoji svačinu. 
Otočí se na ni pán, který má v košíku nákup za 20 tisíc!!! a pronese, to máte jen tohle?! A nic.
Když se to stane nám, okamžitě takového člověka pouštím dopředu, i když máme nákup za necelé dva tisíce.
Tady se projeví sobeckost ve vší své malosti.
Panebože, já nechci umřít hladem, ale možná k tomu za chvíli dojde!!!😂
Ale když onemocním a půjdu do karantény, nikdo mě přece hlady umřít nenechá.
V naší zemi teď umírá daleko víc lidí na "obyčejnou" chřipku.
Pravděpodobnost, že umřu na koronavirus je asi tak velká, že mě třeba srazí auto.
Ježíš, mě už vlastně srazilo před třemi lety na chodníku a zázrakem jsem přežila.
Dobře, to nebyl dobrý příklad. Tohle se stane jednou za život.
Panika je nejhorší možnost, jak se v takové situaci chovat.
A ještě zhoršíme život ostatním, kteří nepanikaří, páč si nemůžou ani pořádně nakoupit.
Na druhou stranu jsou mezi námi lidé, kteří skoupili respirátory a roušky a teď je nabízejí za dva tisíce na aukru. Využívají strachu ke svému obohacení. 
A roušky jsou stejně na nic, před virem neochrání.
No zrovna na blogu mám kolem sebe samé normální lidi, takže se zdá tenhle můj příspěvek možná nepatřičný na tomto fóru, ale já blog beru jako deník a nezvyklé situace zde zachytávám vždy. 
Jo na té úvodní fotce je kytka ze včera, kterou přivezl můj muž s nákupem šlehačky se slovy: koupil jsem ti trochu divočinu, ale byla ve slevě a když jedeme příští týden na Moravu...
Na závěr dávám tabulku a komentář lékaře. 
A ještě přidávám něco pro zasmání.


Prosím každý si rozhodněte míru paniky a strachu dle tabulky úmrtnosti na Koronavirus dle věku.
A to ještě není zohledněna míra rizika, že onemocníte.
Proč nemám strach? Riziko, že ve svých 38 letech umřu na Koronavirus je prakticky nulová.
Riziko pro moji dceru, ženu, rodiče, sestru, její děti prakticky nulová.
Z mé rodiny jsou v nějakém riziku děda a babička - 87 let. Nicméně ti jsou rádi za každý nový den a myslím, že jim Koronavirus úplně starosti nedělá.
Rozhodnutí zda žít se strachem je na vás.
Tenhle příspěvek nemá znevažovat opatření, má mnohé z vás uklidnit. Smrt patří k životu a život se strachem za moc nestojí.
S láskou a soucitem ke všem pozůstalým a zemřelým nejen na Koronavirus Honza.

A tohle jsem si vzala za své, i když já tak krásně načechraná nejsem.
Mějte pěkný víkend.

15 komentářů:

  1. Marti, včera jsme byli nakoupit na Kauflandu a také jsem viděla některé koše řádně naplněné. Největší frmol byl asi u mouky, to se pak budou mouční moli mít. Většinou nakupujeme, když doma něco dochází. Toaleťák s bambuckým máslem neznám, to jsou dnes vymoženosti.;-)
    Manžel Ti koupil krásnou barevnou kytici, barvičky nám všem hodně chybí. Už aby přišlo jaro, sluníčko a hned bude líp.
    Přeji krásnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  2. A já se teď vrátila z našeho maléto Tesca s nákupem na víkend, asi 3 lidi v obchodě a chyběly jen těstoviny v akci, jinak plné regály.
    Já taky pouštím před sebe lidi se svačinou, pokud si samozřejmě všimnu dřív, než začne pokladní markovat. Ale u nás jsou samoobslužky a dost se využívají právě pro menší nákupy.
    Jinak v té Itálii asi jak kde, na horách prý zatím nic.
    Krásný pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  3. Hlava mi nebere to nakupování. I když u nás v Penny jsem prázdné regály nezaregistrovala, ale je fakt, že stále byly někde vozíky s doplňováním. Ale prostě to tak je, někteří lidé podlehnou té stálé histerii ze strany televize,tisku ap.
    Skoro je lituji.
    Hezký den, Marti!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, byla jsem nakupovat ve čtvrtek, normální týdenní nákup. Vypadala jsem jako idiot.
    1,5 chleba, manžel si vzal pár rohlíků, 1 kg soli, jablka, pomeranče a pak už nic. Byla jsem tak vytočená, že jsem ani nenakoupila to, co jsem potřebovala. K čemu je komu 15 l oleje, 3 kg nemleté zrnkové kávy, po 10 kg hladké, polohrubé a hrubé, baterie piv v hliníku (ta byla ještě zafoliovaná) atp. Regály poloprázdné a bitva u nich. Zůstávala čočka, fazole, hrách, bulgur, kus kus atp. Myslím, že teď mají co dělat prodavačky a pokladní a za pár měsíců zase popeláři. Nemyslím si, že náš národ zemře na koronavir, ale spíše na přežrání. Nkdy je vhodné poradit se, co pustit do médiií. Naši představitelé neuváženými výroky v médiích spustili tuto davovou psychózu. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, ani já tu paniku nechápu, ale zatím jsem se nesetkala s vyprodaným obchodem. I když tento týden jsem nakoupila jen párkrát, po cestě a celkem běžný nákup. Tak uvidím příští týden, až si půjdu koupit kilo rýže, protože nám dochází, stejně jako mouka. Mám doma jen dvě kila hladké. :o) Nechápu, co ty lidi blázní a zrovna tak nechápu běžný nákup 600 kilo, to nakupuje pro celou vesnici? Zbytečná panika a to ten virus opravdu nezlehčuji. Vždyť u nás ještě ani není potvrzen
    Marti, přeji Ti klidný víkend a zrovna tak všem zákazníkům, kteří třeba právě teď pořádají nájezdy v potravinách, místo aby šli do přírody. D.

    OdpovědětVymazat
  6. Jo, je to tak. Naši lidé snadno podlehnou panice. Nedávno jsem se u příbuzných (mladí lidé) na vesnici setkala s tím, že oni se nejvíc bojí běženců (to tu ještě nebyl koronavirus). Ale do jejich vesnice se žádný imigrant ani nechystá. Tak to je.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, já u nás na nákupu nějak atypicky narvané vozíky nezaznamenala, jen trochu prázdnější regály (chyběly fazole :-)). Ona ta panika bude taky trochu virtuální - kddyž je někde prázdný regál, tak to sdílí tolik lidí, že to vypadá, že jsou regály prázdné všude (takhle myslím vznikla informace o šílené panice v Itálii - asi k tomu stačil jeden vykoupený obchod v některé z těch zcela uzavřených obcích).
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
  8. Tak pozor ... netuším, kde pan domácí Dietl koupil kytku, ale v našem Lidlu měli vykukáno a to mne velice načechralo :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásně napsaný článek. Není důvod blbnout. Přeji krásný vstup do jarního měsíce března.

    OdpovědětVymazat
  10. Ve čtvrtek v metru cestou z divadla jakási militantní dáma, která o sobě tvrdila, že je doktorka, vykřikovala, že stejně všichni chípnem. Její slovník však moc doktorsky nevypadal. V jednom měla pravdu, všichni tam jednou musíme.
    Jezdíme na velký týdenní nákup jednou týdně. Včera v Globusu na Zličíně jsem si vyfotila mobilem prázdné regály po rýži a těstovinách a pak dostala vynadáno. Někteří lidi opravdu šílí a vytvářejí si zásobu všeho. S nákupem za necelých 600 Kč jsme mezi těmi křečky vypadali s mužem jako duo žebráků.
    Spolužačka mě sprdla, že v této době chodíme mezi lidi na koncerty a do divadla. To, že zítra jdeme do Lucerny, jí raději neprozradím.:-D
    Někdy si říkám, kam se poděl zdravý rozum.

    OdpovědětVymazat
  11. Marti, muž byl nakupovat ve čtvrtek v Lidlu.Napsala jsem běžný nákup po týdnu a navíc kuře, že ho rozporcuju a dám do mražáku.No kuře neměli, tak se nepo.Nebyly úplně prázdné regály, ale stejně si připadal, když si všiml napěchovaných vozíků prý divně.Já si myslím, že jsou lidi zblblý novinama.Nechápu, co se to děje.Když je vyhlášená chřipková vĺna, nebudu přeci vyhledávat davy lidí.Naši mladí museli zrušit pobyt v Itálii, jelikož by asi měli problémy při návratu a pak následná domácí karanténa.Přišli o peníze, ale hlavně zdraví a selský rozum zachovat a nepanykařit.Krásný zbytek soboty.Martina
    .

    OdpovědětVymazat
  12. No, já jsem tedy žádné prázdné regály nezaznamenala, ale hodně se o tom píše. Přijde mi, že právě úspěšně probíhá kšeft s panikou a v Čechách se asi hezky ujal.
    Marti, přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj všichni, díky za vaše zkušenosti a za to, že jsme normální. Včera nafotil mělnický patriot, který zaznamenává v našem regionu události už 50 let a znám ho osobně, takže mu věřím, prázdné regály v mělnickém Kauflandu a Penny. A i vaše zkušenosti hovoří o tom, že se to skutečně děje. A ano, rozum mi zůstává stát. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  13. Nemám nákup za tisíce ani roušky. Jsem v klidu a počkám ono se to přežene. Jen o lidském zdravém rozumu si myslím své. Tak snad nás čekají lepší zítřky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani my doma nemáme skoro nic, tak na pár dní. Měj pěkné dny.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.