pátek 6. listopadu 2020

jak málo stačí


někdy k radosti. Včera pro mého muže úspěšný den. 
Možná jste již někdo viděli jeho včerejší úlovek na facebooku, tak něco málo i na blogu. Už dva roky můj muž nenašel v lese ani prašivku a neuklidnilo jej ani ujištění odborníka na houby, se kterým jsem myslím vloni dělala krátký rozhovor, že na Mělnicku houby prostě v posledních letech moc nerostou. 
Kolem něj všichni houby přinášeli, ale když se dozvěděl, kam až kvůli tomu zajíždějí, nebyl ochotný toto obětovat.
Tak se snažil s železnou pravidelností hledat a v poslední době na moji otázku, vzal sis košíček, odpovídal: 
mám v kapse pro krajní případ igelitku, stejně nic nenajdu.
Včera byl v krámu pro šlehačku, páč jsme si chtěli k obědu udělat maso na šlehačce. Přiběhl celý natěšený. V krámu říkali, že rostou houby. Já jedu hned.
A máš košíček? Jo mám.
Po návratu mi vyprávěl, když jsem na začátku objevil po dlouhé době jen tři malé houbičky, chtěl jsem to vzdát. Ale v roští se na mě usmál tenhle velký pravý hřib, tak mě to nakoplo hledat dál a ani bolest zad jsem necítil. 
Ten největší úlovek je úplně zdravý hřib, který váží 3/4 kila. 
Ostatní úlovky se už zdály nepodstatné.
Tak konečně. Moc jsem mu přála, ať něco najde. 
Mně tahle vášeň zůstává skrytá, já houby v lese nevidím a to ani ty s červenou hlavičkou, ale to už jsem tady psala, že jsem na houby slepá. 
Tudíž mě to ani nebaví. Ale vůbec. 
Ovšem sdílet radost mého muže to umím a i mě to baví.
Mějte dnes úspěšný den, ať už považujete za úspěch cokoliv.






14 komentářů:

  1. Moc Tvému manželovi radost z úlovku přeju :-). Je to pořádný hřib!
    Tak pěkný den u vás, Marti!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Obrovská gratulace.
    Já do lesa nemohu. Všichni chodí s nůšemi, vyrazím já a roste kulový.
    Jsem velice smutný houbař, který si navíc v lese rozbije hubu a má tři týdny bolavá žebra. Su tragéd.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera, radost je na místě. Taky bych se radovala. Hezký den měj. J.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, krásný úlovek. Já ho sice viděla už včera na FB, ale obdivuji ho znovu. Moc ho Tvému muži přeju, znám tu radost. Houby ráda sbírám, ale nerada čistím. Letos jsme nebyli a při procházce na Čeřínku jsme našli jeden mrňavý suchohříbek, nechali jsme ho zvířátkům.
    Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
  5. Tedy Marti, to je pořádný kus. Budou řízečky? Já musím vydržet doma i když sluníčko láká ven.

    OdpovědětVymazat
  6. To mi připomíná houbaření s kamarádem v jižních Čechách. Jenže tam je to v opačném gardu. Vlezeš do lesa na jeho místa a jen stojíš, čučíš a vybíráš. Před tebou je totiž vždycky hafo praváků a můžeš si vybírat jaký chceš. Malé, střední, větší ... jen ty malé, tak akorát na nakládání máme zakázané, protože takové sbírají jen srabi a ty velké, s kloboukem jak talíř na jídlo, jsou zakázané také, protože se přece musí ty houby nějak množit.... zřejmě to dodržuje a pokaždé když s ním na ty houby jdeme, vezeme za půl hodiny domů plné košíky hřibů jak vysoustruhovaných... letos jsem byla na houbách cíleně jen jednou na chatě, no nic moc. A tady jsem letos nebyla vůbec. Manžel byl, dovezl tak na jednu porci smaženice...

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Marti,
    to je teda macek. Gratuluji manželovi k úlovku. Naši milují houby i houbaření, já je tedy nejím. Na houby chodím hlavně na chatě, ideálně spíše sama a jsem paradoxně dobrý houbař (asi protože jsem malá a k zemi to mám blíže:-D). Naši mě vždy nutí, abych šla, že chtějí další houby:-)
    Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný a obrovský úlovek. Nedivím se, Marti, že měl manžel a poté i ty radost. U nás sbírá houby hlavně Míra, já je vidím jen málo. :o) Ale pár jich občas najdu, to zase jo.
    Přeji krásný den a ať smaženice chutná. Nebo řízečky??? D.

    OdpovědětVymazat
  9. Martino, to je krásný úlovek a Pavlovi to moc přeju! Je to chlap a umí zabezpečit rodinu, aby nehladověla, ještě mohl taky přinést kus mamuta?konec legrace, nebo mi nedoveze třešně!
    Já mu spíš než hřiby závidím ten pobyt v lese, manžel je týden s bolestí zad ukotvený doma a tak jen čekám, kdy ho to pustí, že ještě někam vyjedeme. Pa a mějte se hezky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Marti, luxusní houbový úlovek. 👍👍👍 Já houby ráda sbírám, méně ráda čistím, či jinak zpracovávám a vůbec je nejím. Nevadí mi jejich chuť, ale jejich konzistence. Takže když něco s houbami uvařím, buď je z jídla pečlivě vybírám, nebo si to rovnou přecedím. Totéž dělám i s dršťkovou polévkou. 😀
    Měj se báječně

    OdpovědětVymazat
  11. Marti, krásný houbařský úlovek. Já podobný, o něco menší hřib viděla na výletě v Krušných horách, ale zůstal v lese - co bych s ním v hotelu dělala... A vidím, že manžel našel i bedly - ty jsou u nás velmi oblíbené jen na sádle a na kmíně.
    Hezký den a pozdravuj svého houbaře

    OdpovědětVymazat
  12. Manželovi gratuluji a moc mu tu radost přeji, dovedu to pochopit! Už pár let chodím do lesa spíš na rychlou procházku než na houby, a tak když nějakou i tak najdu, je to fakt radost :o)
    Marti, mějte hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  13. Ten pravák je teda pořádný. To se pomějete. Já na rozdíl od tebe houbaření miluji. Byli jsme též včera našli plný košík. Beru to jako raritu. V listopadu jsme na houbách nikdy nebyli. Letos je mimořádný rok.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak dnes opět se zpožděním odpovídám, už se to bohužel stává pravidlem. Tak byla i míchanice, smažené bedle a z toho velkého hřibu, který jsem nakrájela a chvíli povařila, jsou dvě dávky v mrazáku na omáčku pod vepřové maso. Mému muži jsem vše vyřídila. Mějte pěknou neděli, u nás to dnes na lov hub nevypadá. Je zataženo a mlhavo.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.