sobota 14. října 2023

evropské ocenění...


Dnes vybírám z článků, které jsem napsala a už dávno vyšly, které by vás snad mohli zajímat. Dělám to tak vždycky, ale teď mám časový skluz, protože jsem měsíc na blog nepsala. Dnes vybírám něco, co má vzhledem k evropskému ocenění přesah přes mělnický region a třeba vás to bude zajímat. 
Pivovar v Lobči získal evropskou cenu za projekt záchrany a o oživení technické památky a po několika letech zastupoval a reprezentoval Českou republiku.
Níže kopíruji svůj článek.
Mějte pěkný víkend.

P.S. Přiznám se, že už mě zase blog baví. V nemocnici jsem si myslela, že už po více než deseti letech skončím...



Pivovar Lobeč zaujal veřejnost napříč Evropou
Marta Dušková

Konec září patřil slavnostnímu večeru v italských Benátkách, kde byla předáváno nejprestižnější evropské ocenění v oblasti kulturního dědictví cena Europa Nostra/ European Heritage Award 2023.

Parostrojní pivovar v Lobči získal cenu za projekt záchrany a oživení technické památky pivovaru.

Odborná porota v pěti kategoriích rozhodla v červnu o ocenění 30 projektů z 21 zemí a Pivovar Lobeč získal cenu v hlavní kategorii Conservation & Adaptive Reuse a český projekt po několika letech mezi vítězi reprezentuje Českou republiku, stejně jako v roce 2018 rotunda sv. Václava a v roce 2017 areál v Kuksu.

Pivovar Lobeč získal rovněž v anketě Public Choice třetí nejvyšší počet hlasů od veřejnosti a zaujal tak napříč Evropou.

Cenu přebírali manželé Prouzovi, kteří více než 15 let pracovali na záchraně a oživení lobečského pivovaru s historií, která sahá před rok 1586.

Zdroj informací a fotografie Pivovar Lobeč Pivovar Lobeč - S hrdostí oznamujeme, že jsme včera na slavnostním... | Facebook

Další informace i v červencovém článku Pivovar v Lobči má prestižní cenu za mimořádný počin v kulturním dědictví a tradicích Evropy 2023 (kanalem.com)

5 komentářů:

  1. Marti, zajímavý článek a podle fotek fakt povedený počin.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Už jsem o tom četla a je to skutečně skvělé!
    Marti, přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Takovéto články si vždycky ráda přečtu.
    Klidnou pohodovou neděli, Marti !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý článek a blahopřeji k ocenění. Přeji ti krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  5. Marti to je krásné ocenění. A jsem ráda, že jsi neskončila !!!!!!!!!!!!!!!!!! Pozdravuju, hodně zdraví, Lenka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.