neděle 17. února 2019

svět je malý...


A život je jen náhoda. Mimochodem tuhle písničku miluju.
Než vysvětlím obraz Šumavy a lapač snů na úvodní fotce, nejdříve si přečtěte malý příběh, který s nákupem souvisí.
Tedy s nákupem obrazu.
Na Fleru mám už léta malý obchůdek, který taky už léta nepoužívám. Vloni jsem si tam přidala svoje výtvarné výtvory. Ne snad, že by se prodávaly, ale chtěla jsem mít zpětnou vazbu a vědět, jak se líbí.
V lednu se mi tam octnul krásný komentář a srdíčka u některých mých obrazů. Překvapením mi spadla brada. Ne z těch srdíček, těch je u některých obrazů dost, ale z autora, který vzhledem k mému pseudonymu vůbec nevěděl, kdo jsem a o to to bylo pro mě cennější.
Vloni jsem tady dávala rozhovor, který jsem dělala se zpěvačkou, malířkou, výtvarnicí Milli Janatkovou  a tato osobnost mě velmi oslovila nejen svou tvorbou, ale i osobností.
A komentář a srdíčka byla právě od ní. Přes komentář jsem se ozvala i já a představila, kdo jsem a bylo to překvapení na obou stranách.  
A řekly jsme si právě, jak je ten svět malý.
A já jsem objevila její obrazy. CD už mám a nějaký obraz jsem chtěla, protože se mi líbí, jak maluje.
Už v lednu jsem koupila tedy dárek pro nás oba k našemu březnovému výročí. 
A ještě jsem koupila lapač snů, o kterém jsme už dlouho mluvili.
Přiznávám, že nevěřím na sílu lapačů, ale možná na tom něco je. Pověst o lapači je hezká, o tom jak indiánská matka nemohla uspat dítě a nakonec pomohl lapač snů. Lapače se mi hlavně moc líbí.
Jo a jak vidíte, nevydržela jsem do března. 
Furt jsem to někde ukrývala v knihovně a bála jsem se, že to zničím.
Včera jsem tedy předala nám oběma dva dárky.
No, to jsem zvědavý, jestli mi to pomůže od zlých snů...
Tak to jsou moje další nákupy z Fleru, které jsem slíbila ukázat. 
Když chci něco originálního, jdu tam. 
Ještě mám další tři, ale až přijde jejich čas.

P.S. Nákup obrazu má ještě další bonus. Půlka finančního obnosu šla na asistenční službu manžela paní Janatkové, který je na vozíku. Také už jsem o něm na blogu psala. 
A moc mě potěšilo, že mi přes Fler přišlo poděkování za nákup i od něj a dodatečně i za článek.
Mějte pěknou neděli. U nás je opět mlha. 



22 komentářů:

  1. Marti, o lapači snů jsem také přemýšlela. Indiánské pověsti jsou velmi zajímavé. Před lety jela moje kolegyně na dovolenou do Mexika. Poprosila jsem ji o panenku Otomí. Dovezla mi panenku původem z Guatemaly která se nazývá Quitapenas. Tyto panenky se dávaly dětem, aby se zbavily strachu a také se můžou dát pod polštář, aby se její majitel zbavil strachu, panenka přejímá všechny starosti. Toto je pověst podle starých Mayů.
    Moc se mi líbí i kouzelný obrázek Šumavy. Určitě se do obchůdku paní Janatkové podívám.
    Škoda, že je u vás mlhavo, ale i tak si užijte hezkou neděli. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, to je skvělá panenka s příběhem. Ale nemusíme věřit v sílu předmětů, abychom je mohli vlastnit, viď? Měj hezké pondělí a hlásím, u nás opět mlha že není vidět na krok.

      Vymazat
  2. Marti, krásné setkání a velké překvapení na obou stranách. Obrázek Šumavy je kouzelný a s věnováním od autorky - jak milé. Lapač snů doufám, že zafunguje. Já mám také jeden u postele, který jsem si sama dělala a občas nezafunguje - sny mívám někdy dost divoké.
    Hezkou nedělí IVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivy, on asi nezafunguje, já špatně spím od nehody, ale líbí se mi. Měj pěkný den.

      Vymazat
  3. Marti, moc se mi líbí lapač snů, vybrala sis ten nejhezčí, co měli v nabídce. Já žádný nemám, ale tento je opravdu zajímavý.
    Přeji krásnou neděli. d.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, já jsem projížděla spoustu prodejců na Fleru, zadala jsem si zkrátka lapač snů a pak jsem objevila tento a přišel mi hodně originální a líbilo se mi, že je tam i kousek dřeva. Měj pěkné vykročení do nového týdne.

      Vymazat
  4. Svět je opravdu malý - už jsem na to taky narazila :-).
    A dárky sis vybrala k výročí hezké, jak obraz, tak lapač snů. Já mám malý lapač snů z dovolené na Altaji, nemám tedy pocit, že by ses mými sny něco zásadního stalo (ale já na zlé sny nikdy moc netrpěla), ale líbí se mi a je to hezká vzpomínka na fajn dovolenou.
    Hezký zbytek neděle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, mně už se to taky párkrát stalo, ale už je to dávno. Já moc snů nemám, občas nějaký děsivý a důvod nákupu ani nebylo tohle změnit, prostě mi přišel krásný. No stejně jako tobě ten tvůj, viď? Měj pohodový nový týden.

      Vymazat
  5. Takový trochu jiný lapač snů, ale velmi hezký. Já si kdysi v období window artu vyrobila lapač z cd a od té doby mi visí na chatě...musím říct, že první den co jsem si ho pověsila jsem fákt spala jak mimino... pak už to takové nebylo. Asi by to chtělo možná udělat nějaký nový. Je fakt, že tenhle už tam je skoro deset let...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, mě právě zaujal tím, že je zvláštní. A spím špatně od nehody a těžko mi něco pomůže, jak mi sdělila neuroložka, prášky nechci a prý pomůže čas. Měj pěkné pondělí.

      Vymazat
  6. Jsou to občas zajímavé cesty, opravdu. Já už druhý lapač snů dostala, ale bohužel máme ložnici v podkroví a postel zrovna tak nešikovně :o), že se mi na zeď nevejde. Jenže já tak špatně nyní spím, že bych spíš potřebovala nějaké uspávadlo než lapač snů.
    Marti, měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já taky strašně špatně spím a lapač určitě nepomůže, ale je krásný. Měj pěkný vstup do nového týdne.

      Vymazat
  7. Opět jsi nakoupila krásně.A když ti pochválila obrazy p.Janatková, tak právem buď na sebe pyšná.Měj hezký večer Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, no nějak extra pyšná nejsem, ale přiznávám, že mě to moc potěšilo. Měj pěkné pondělí. Co Evinka?

      Vymazat
  8. Marti, tvé nákupy jsou pokaždé to pravé a s příběhem. Svět je malý, už se mi to taky párkrát stalo. Někdy by se dalo říct, že kdo nezažil, neuvěří.
    Měj krásné dny. J.

    OdpovědětVymazat
  9. Mňa veľmi zaujal obrázok pani Janatkovej ... ide z neho pokoj, je v príjemnej farebnosti ... ale aj lapač snov je super ... tiež o nejakom rozmýšľam ... asi si ho umotám sama ... Marti, pozdravujem ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, ty jsi šikovná, ty si ho dokážeš udělat sama. A obrazy Milli jsou jako ona sama. Měj pěkné pondělí.

      Vymazat
  10. Tvorba p.Janatkové se mi líbí, takže z Tvé strany dobrý kup! Lapač snů mne také zaujal,je takový jiný - moc hezký.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, právě tím, že je jiný, mě zaujal. Měj se krásně.

      Vymazat
  11. Marti, tak to bylo milé, viď...Ten obraz od paní Janatkové je úžasný a osobní věnování mu dodává navíc krásný punc.
    Lapač snů nemám žádný. Teď jsem rkla na jejich nabídku, no určitě bych si vybrala :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, ano bylo, moc. No lapačů je všude spoustu a krásných. Měj pěkné dny.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.