sobota 12. června 2021

ani špačky to nebaví...


Z dálky to vypadá jako velká úroda, stejná jako každý rok. Zblízka jsou vidět třešně tak mrňavé, že nebaví ani špačky, protože je to jen obalená pecka. Občas přiletí jeden dva, pobudou vteřinu a zas odletí. Občas vidím ohryzanou pecku na stromě, ale nic moc. Ještě jsme ani letos nepověsili strašáky v podobě kožešin. Není důvod, ani špačci na ty kuličky na hraní nemají nervy. 
Je to velká práce a požitek žádný, už jsem to zkusila. Můj muž špačky láká, protože odmítá letos česat a přiznávám, že ani mě to nebaví jíst. Fakt jen trochu obalená pecička.
Do velikosti loňské třešně se jich vejde možná víc než deset.




Letos tedy nesním plné mísy a kila třešní na posezení jako každý rok. Nakonec měl můj muž pravdu se svojí předpovědí, že bude letos malá úroda, protože je málo včel. Největší úrodu, někteří z vás si pamatují náš šílený třešňový maraton, kdy jsme každý den zpracovávali na schodech před domem kila a kila třešní a už jsme je ani nemohli vidět, jsme měli, když sousedovi ulítl roj včel a u nás to bzučelo jako v úle. Všechny odrůdy třešní nejsou samosprašné.
No letos teda nevím, jestli budou džemy jako dárky a co odpovím Lole na otázku: 
babi, máš ten svůj dobrý třešňový džem?
Myslím, že s tak malými třešněmi si neporadí ani náš úžasný odpeckovač. 
Jiřinko, nevím, jestli ti letos nějaké třešně přivezu. Kilo budu česat několik hodin!
Z dálky ty provazy třešní vypadají lákavě. Ale jen z dálky. Zajímalo by mě, kolik se jich těch chudinek vejde letos do kila. Ne, už vidím, že mě to nebaví jako ty špačky.
Tyhle miniatury nemám ráda!!!






No na druhou stranu ani nebudu mít teď čas na zpracování, příští týden jedu na Moravu za mamkou. Konečně ji uvidím po roce!
Včera jsme byli na druhé dávce očkování a dostala jsem tam dobrou radu, kterou předávám dál. Při očkování byl dotaz, jak mi bylo při první dávce. Říkala jsem nic moc, i když horečky jsme s mužem neměli, ale šílené bolesti hlavy, příšerná únava, bolest kloubů atd. A sestřička mi hned poradila. 
"Když už víte, že vám není dobře a reakce na druhou dávku bývá většinou horší, vezměte si hned teď paralen nebo ibalgin a další večer. Trochu to pomůže". 
Jo a pomohlo. Bylo nám oběma s mužem výrazně líp než poprvé. A dnes ráno necítím vůbec nic jen bolest ruky. Tak to vypadá, že neprožijeme čtyři příšerné dny, kdy jsme jen leželi a nic nedělali, protože to nešlo.
Koukly jsme dnes se Sárou i na hrušky. Uvidíme, zda budou taky tak mrňavé.
Mějte pěknou sobotu, a pokud možno bez miniatur. Ty mám ráda ve formě koťátek či štěňátek, zkrátka mláďátek.

P.S. Přiznávám, že na letošní třešňový příspěvek se chystám už týden. Ale ani fotit se mi nechtělo. Ovšem třešně jsou na blogu každý rok, tak nesmí chybět ani dnes, ale třešňový seriál letos rozhodně nebude.



11 komentářů:

  1. Marti, na fotkách vypadá třešeň obsypaná plody moc hezky. Ovšem chápu, že zpracovávat mrňavé třešně není žádná hitparáda. Ale myslím, že alespoň džem pro děti uděláš.
    Měj hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  2. My jsme třešeň porazili před rokem, protože v okolí třešně moc nejsou a my jsme krmili všechno ptactvo z okolí. Na nás většinou nic nezbylo. A ani chuťově nebyly nic moc. A ani dcera už na strom radu let nelezla. J.

    OdpovědětVymazat
  3. Mám dojem, že souvislost mezi množstvím včel a velikostí plodů není. Může být v množství. To spíš může být následkem loňského i letošního divného počasí nebo to také může být i nějaké virové onemocnění, které se projevuje malými plody, jinak na stromě nic nepoznáš. To uvidíš příští rok.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, to by stál víc benzín, než ty třešně, holt letos to bude jen na parádu.Ale umělecký dojem prvotřídní.
    Užij si čas s maminkou a zase se nám brzy a ve zdraví vrať. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, letos bylo u nás hodně chladno jak kvetly třešně a včelky nebyly vůbec vidět. Také podle toho nemáme žádné plody. Škoda. Zavařuji a dělám marmelády (nejraději podle starých regionálních receptů). Jsem již 2 x naočkovaná - 3 dny bolesti hlavy a jednodenní chřipka s teplotou po obou očkováních. Myslela jsem, že nedojdu ani na WC. Paralen a anopyrin pomohl trošku utlumit bolesti. Kdo je alergik přidat na noc tabletku. Nedovedu si představit jak to mohli dát starší lidé. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  6. Třešně nemusím už od malička. Nechutnají mi a vadí mi, že jsou v nich většinou červíci :-D Očkování mě nejspíš čeká, tak to je dobrá rada :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Marti,zdravím. Můj taťka má třešeň na zahradě a třešně jsou o.k., veliké. Já jdu v pondělí na druhou dávku očkování a jsem zvědavá, co bude. Po první dàvce jsem měla čtyři dny horečku, zvracela, bolela mě hodně hlava a nohy. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, nezoufejte. Vím, že je to hrozné, když se těšíte na plody a ono nic. Berte to tak, že alespoň stromu se nic nestalo, a máte naději, že pořádná úroda může přijít příští rok. My máme jen malinkou třešeň nikdy plodů neměla mnoho (v domečku se zahradou jsme teprve cca 3 roky). Nicméně letos ji postihla nějaká choroba (asi spála), takže nebudou vůbec žádné třešně a stromek vypadá zoufale. Už teď opadává listí. Drastické chemické postřiky jsem používat nechtěla, nicméně nic jiného nezbyde. Máme i meruňky. Úrodu jsme neměli ještě nikdy (a to meruňky miluju). Jeden rok je v květu šlehl mráz, loni měly plody, jenže stále pršelo, tak shnily na stromě, a letos spála... Je to pro mě nejhorší zahradnický rok asi, a taky už trochu propadám zoufalství... I přes to všechno přeji hezké dny... Peťula

    OdpovědětVymazat
  9. No, ne každý rok je super úroda. Nám kvetla meruňka jako blázen a taky tam nic moc není...
    Užij si maminku, tahle odloučení, to bylo hodně těžké.
    A gratuluji k očkování a díky za radu, jdu příští týden...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. V tomto případě rozhodně za malou úrodu nebude moci podle mne nedostatek včel (to byste neměli žádné třešně nebo málo), ale spíš nedostatek sluníčka, které by je popohánělo.
    A pokud jde o džem - máme na chalupě blumu, jejíž plody i úplně zralé jdou bblbě od pecky. Řeším to tak, že je nechám v troubě rozdusit i s peckami a pak to prostě propasíruji přes cedník. Na třešně to myslím půjde použít taky :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  11. Tak toto mi také bohužel moc nelezlo, ale vím, že to opravdu hodně pomáhá... Nicméně je super docela dost to, že jsem narazila nedávno na jednu takovou věc jménem cbd a to se dá sehnat i jako cbd olej, cbd kapsle a spoustu dalších věcí, takže pokud vám moc nechutná šípek, existují i jiné věci, které je možné brát na posílení imunity :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.