pondělí 7. června 2021

koncert s překvapením


Po dlouhé době koncert. A koncert Milli, kterou znám, je ještě výjimečnější. Závěr koncertu byl překvapením i pro Milli. Můžete si přečíst v článku, s Milli jsem po koncertě krátce hovořila. Krátce z toho důvodu, že Milli sleduji a hodně toho tedy vím. A protože si nemůžete užít koncert na živo, přidávám sem píseň z projektu Hluboko, která také na koncertu zazněla. 
Píseň vyhrála Cenu nezávislé hudby v USA. Má ji ráda naše Lola. 
Babi, pusť mi tu píseň z Indie.


Klip byl natáčen právě v Indii. Na všechny fotografie z koncertu, které jsem nafotila, se v případě zájmu můžete podívat tady.
Mějte pohodový a klidný vstup do nového týdne.

P.S. Šaty, které vidíte na fotkách, si šila a malovala Milli sama jako obvykle.


Milli Janatková zakončila koncert státní hymnou
Marta Dušková

Prostor před Masarykovým kulturním domem v Mělníku patřil v úterý 2. června koncertu Milli Janatková Solo. Mělnická rodačka přinesla jako vždy divákům nevšední krásný hudební zážitek.

V interaktivním představení představila autorka písně ze svých projektů Hluboko a Klid, prosím! Svoje písně, které vycházejí z nejstarších českých hudebních památek, doplňuje na koncertech improvizací pomocí performativního "hlasu v pohybu" a loop station, na který přímo před diváky Milli Janatková nahrává vícehlasy a rytmy a umocňuje tak zážitek ze zpěvu a hudby.

"Není jednoduché vystupovat po osmi měsících na živo a pod širým nebem. Ale bavilo mě to hodně. Bylo příjemné vystupovat na Mělníku, v mém rodišti, potkat známé a kamarády", sděluje Milli Janatková.

Závěr koncertu patřil překvapivě české hymně a byl to nádherný zážitek: "Hymna měla v Mělníku premiéru, ještě nikdy jsem ji nehrála před lidmi. Premiéra - státní hymna ve vícehlasech na přání diváka bez přípravy".

Milli Janatková připravovala svoji aranži české hymny na březnový online festival v Indii na základě žádosti pořadatelů festivalu.
"Další prosba ze strany pořadatelů vedle zaslání aktuální fotografie v národním kroji se týkala zaslání mé verze české hymny, což byla pro mě obrovská výzva. Našla jsem nejnovější oficiální nahrávky klasického zpracování pod taktovkou pana dirigenta Jiřího Bělohlávka a odhodlávala jsem se (podobně jako u našich nejstarších písní, které jsem zpracovala pro album Hluboko) k tomu, jestli si vůbec můžu dovolit zpracovat státní hymnu. Zjistila jsem, že pokud je hymna upravená s úctou a zachová se melodie a text, je zpracování otevřené. Nahrála jsem tedy verzi ve vícehlasech, což byl hodně zajímavý proces. Putovala do Indie, a až budu mít další kus odvahy, sdílím ji i s českými posluchači. Úctu a respekt jsem cítila silně, a nebylo jednoduché vyrovnat se s takovým symbolem, který vyjadřuje i naši povahu, historii, se kterou se musíme sami v sobě vyrovnat", prozradila umělkyně v dřívějším rozhovoru v magazínu Kanál eM na téma indického festivalu.

Na úterním koncertu Milli Janatková odvahu sdílet hymnu veřejně našla na přání diváků a právě hymna zakončila úžasný koncert.

7 komentářů:

  1. Určitě to musel být pěkný zážitkový koncert!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Marti závidím,muselo to být krásné.Měj se moc hezky ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Koncert byl určitě hezký zážitek. Konečně se kultura vrací do našich životů.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, díky za hezký příspěvek. Musel to být zážitek. Zdraví Tě Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Je prima, že už mohou být koncerty naživo a ne jen on-line (ikdyž v lockdownu byly dobré i ty).
    Hezký den, Marti

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, musel to být krásný zážitek a hlavně vše naživo. :o)
    Měj prima týden. D.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné! Konečně!!! Hlad po takových chvílích byl fakt veliký.
    Marti, měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.