úterý 21. září 2021

zásah do mojí svobody...

aneb konec otravných a nevyžádaných telefonátů?
A myslím, že rozhodně nebudu sama, kdo to tak vnímá. A nenávidím to. Vlastně jsem to vždycky považovala za omezování mojí svobody. Někdo si dovolí mi volat bez ohledu na to, že číslo jsem mu nikdy nedala?!
Vzhledem k tomu, že telefon používám jako pracovní, nemohu si dovolit nezvedat neznámá čísla. 
Možná jste taky postřehli, že to vypadá, že otravným telefonátům bude konec. Všechny informace o změně novely jsem napsala v článku. A změna přinese úlevu, protože operátoři s reklamními telefonickými nabídkami služeb a výrobků budou moci oslovovat pouze ty, kteří si to výslovně budou přát. A tak to má být. 
Někdo si může dovolit nezvedat cizí čísla, ale tam já nepatřím a občas utíkám k telefonu jako splašená proto, abych se dozvěděla, že mají pro mě výhodnou nabídku penzijního připojištění nebo nabídku investování do nějakého zázračného fondu a to je ke vzteku. Nejen, že mě toto v mém věku už vůbec nezajímá, ale ještě vzhledem k mojí minulé práci v bance, i když je to už hodně dávno, se v tom ještě trochu vyznám anebo v případě zájmu vím, kde hledat. A občas, ale jen občas se mi stane, že se rozhodnu telefon nevzít, protože se číslo tváří jako reklama a pak se dozvím posléze, že to bylo důležité. Občas na zmeškaný hovor zavolám a v případě reklamy je buď číslo nedostupné nebo obsazené. Naštěstí.
Mějte pěkné úterý bez otravných telefonátů.

Nastane konec otravných a nevyžádaných telefonátů?
Marta Dušková

Sněmovna schválila ve středu 15. září změnu v novele zákona o elektronických komunikací, která omezuje možnosti telekomunikačního marketingu.

Operátoři s reklamními telefonickými nabídkami služeb a výrobků budou moci oslovovat pouze ty, kteří si to výslovně budou přát. Skončí tedy nevyžádané telefonáty všem bez ohledu na to, jestli o toto oslovení stojí či nikoliv. Tento schválený návrh, který má mimo jiné urychlit zavádění vysokorychlostního internetu, nyní dostane k podpisu prezident.
Největší změny v novele se dotknou provozovatelů internetových stránek, a to zejména ve zpracování osobních údajů. Zavádí totiž takzvaný opt-in režim pro cookies a další sledovací technologie, který předpokládá předběžný aktivní souhlas uživatele s jejich použitím.

Díky této novele bude možné zasílat na tísňové linky i sms, nebude tedy již nutné se záchranáři komunikovat jen prostřednictvím volání. Mobilní operátoři budou mít povinnost poskytovat osobní nebo identifikační údaje o svých klientech pro jejich lokalizaci v případech, kdy tento klient volá na tísňovou linku.

Novela, která do českého práva zavádí evropský kodex pro telekomunikace, má usnadnit změnu poskytovatele služeb a nabídnout lepší ochranu například lidem, kteří si předplácejí balíček služeb.

Podrobné informace jsou k dispozici na ČTK .

Názor redaktorky
Tuto změnu opravdu vítám. Jelikož používám telefon i pracovně, nemohu si dovolit nezvedat cizí čísla. Navíc bych to nemohla vlastně ani soukromě, protože 95% našich nákupů se odehrává prostřednictvím eshopů a tím pádem doručení domů, včetně potravin a s tím související telefonáty.
Už jsem se sice naučila reagovat rychle hned na úvod nechtěného telefonátu větou: nezlobte se, na tohle nemám čas a hned položím telefon, ale stejně to občas nestačí a hodně mě vytáčí, když lidé z telemarketingu i po odmítnutí volají několik dní za sebou. Po telefonu nabídky rozhodně neřeším, vyhledám si je sama anebo je řeším z očí do očí. Navíc mám zkušenost, že když už jsem jednou nabídku vyslechla, stejně jsem si ji nechala poslat na email. Samozřejmě, že byla úplně jiná než ta v telefonu.

10 komentářů:

  1. No nevím, oni si najdou určitě jiný způsob jak otravovat....

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, mně můj "chytrý" telefon podezřelá čísla filtruje, neuskuteční hovor nebo aspoň mě upozorní, o co by se mohlo jednat. Jen ne na 100%, tuto novinku vítám a už tu měla být dávno.
    Díky za info a měj pěkný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Doufejme, že zákon pomůže. Díky za informace.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky mne to otravuje, takže určitě tuto změnu vítám.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Uvidíme, já si s tím poradím, ale lituji seniory...
    Marti, měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Naštěstí takových telefonátů moc nemám. A už jsme naučili i mamku, jak má reagovat. Já občas použiju větu "proberu to se svým finančním poradcem" a mamka zase řekne "zavolejte v tolik a tolik, to už bude doma dcera" a obě máme pokoj. Oni si to snad mezi sebou řeknou. Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ten finanční poradce je prima nápad, použiju...Dík Lenka

      www.babilenka.cz

      Vymazat
  7. Marti, taky tenhle typ otravných telefonátů nesnáším,většinou jsou i dost drzí. Hned hovor ukončuju, občas mě varuje telefon dopředu a tak číslo zablokuju. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, souhlasím s tebou. Mám v mobilu i služební simku a nemůžu si dovolit nebrat neznámá čísla. Ale tyhle nabízeče čehokoliv odmítám po první větě, že hovor je monitorován.

    OdpovědětVymazat
  9. Manžel na to má docela fintu: "A co byste potřeboval?" " Já mám teď takový problém, mohl byste mi s ním pomoci? Zítra jedu na výlet a nemám s kým. Nejel byste se mnou???" Většinou je podobné otázky rozhodí a už nevolají. Jedna známá zase říká, ale mi je osmdesát, já tomu nerozumím. Taky si ji většinou vymažou z databází. Hlavně se s nimi nevybavovat v jejich stylu.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.