úterý 15. srpna 2023

filmová místa ve středních Čechách


Tahle informace o natáčení filmů ve středních Čechách mi přišla zajímavá. Článek už vyšel, tak dnes dávám i na blog. Víc dnes nestíhám, v září mě čeká operace a dnes se jedu do Prahy domluvit předoperační vyšetření. V posledních dnech je toho hodně.
Mějte pohodový den.



Znáte filmová místa ve středních Čechách?
Marta Dušková

Krásná místa ve středních Čechách nelákají jen milovníky výletů a historie či turisty, ale i filmaře. Byly zde natáčeny české i zahraniční filmy. Středočeská centrála cestovního ruchu, která patří pod Středočeský kraj, vydala nejen pro fanoušky filmů brožurku zaměřenou na filmové lokality.

Brožurka s názvem Filmová místa zavede do středních Čech na místa, která se objevila na filmovém plátně, na místa, která posloužila jako kulisy tuzemským i zahraničním štábům.

Na webu Středočeská centrála cestovního ruchu je brožurka Filmová místa ke stažení na Filmová místa - Středočeská centrála cestovního ruchu (sccr.cz).

V brožurce nechybí ani filmová místa mělnického regionu. Ve všech dílech Básníků, tedy v celé básnické hexalogii je v hlavní roli Mělník, v dalších rolích Chloumek, Liběchov, Hořín a další místa. Starý most ve Veltrusích se objeví ve filmu Anthropoid, Hořín-Vrbno se zaskví ve filmu Bídníci, obec Dobřeň je vydávána za Rakousko ve filmu Spiderman: daleko od domova.

Všechna filmová místa středních Čech jsou uvedena v brožurce, kterou je možné si stáhnout viz odkaz výše. U každého filmového místa jsou ještě uvedeny zajímavosti v okolí.

5 komentářů:

  1. Marti, super tip.
    Děkuji a zdravím z Moravy. Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Marti to jsou zajímavé informace. Přeju Ti hodně zdraví, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Super nápad. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám místo natáčení za humny chaty. Teorie Tygra a tam se objevil barokní areál Skalka a vyhlídka od něj z Mníšku pod Brdy, náměstí v Dobříši a Dobřichovický splav. Dokonce tuším že i ta vila kde Jiří Bartoška bydlel je v Dobřichovicích. A onen ústav kam se nechal raději zavřít je v Nové Vsi pod Pleší.

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle mě vždycky zajímá, co se kde natáčelo. V červnu jsem byla v Úštěku, tam jsem si teprve užila :o)
    Marti, děkuji za tip a přeji příjemné a klidnější dny, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.