čtvrtek 12. července 2018

od dna



Původně to měl být jen příspěvek o nové krásné schránce. 
Ale já jsem si něco uvědomila. 
Konečně mě téměř po třech měsících začíná opět zajímat vše kolem mě a zabývat se záležitostmi, které je nutné řešit. A kolem domu je pořád co řešit. 
Už mě začínají těšit maličkosti, z nichž se skládá život.
Jsem ráda, že to zase dokážu po několika měsíční pauze. Hlavně mi došlo, že se zlepšuju a začínám mít opět radost ze života.
Odlepuju se ode dna.
Už 14 dní jsme měli rozbitou schránku, kterou vyráběl můj muž asi před čtyřmi možná pěti lety, hned po nastěhování, protože původní nás iritovala. Tedy on to řekl jinak, to bylo ještě v době, kdy jsem měl pořádek v garáži. Někdo měří čas podle svých dětí a někdo podle uklizené garáže. Ne že by ji neuklízel. Ale nevím, jak to dělá, do dvou dnů to vypadá úplně stejně. Zvažovali jsme, jestli schránku zrenovovat a koupit nový zámek anebo si koupit novou. Potřebujeme trochu změny a radosti. Rozhodli jsme se pro novou.
Nákupy u nás fungují tak, že já hledám na netu a potom pošlu emailem (naše děti se nám smějí, že si v jednom domě posíláme emaily) tak pět až šest možností mému muži, které by dle mého přicházely v úvahu a konečný výběr nechávám na něm, protože já se technickými detaily nezabývám, to je otrava, já řeším jen design a nevšimnu si vůbec, že je někde rozdíl v přístupu do schránky, ve vhazování ...
Takže po "tohle nemůžeš, tohle nejde, tahle je malá, tohle se mi nelíbí" nakonec vybereme.
Chtěla jsem buď úplně jednoduchou anebo naopak trochu antik, zvláštní, aby se hodila k naší zvonici, kterou máme u vrat. Musím říct, že schránek je spoustu a čím větší kýč, tím dražší. 
No trochu hledání mi to dalo, ale mě to baví.
Schránka dorazila včera a moc se nám líbí. Můj muž si s ní hrál snad hodinu, odemykal a zamykal. Co děláš prosím tě? No moc se mi líbí a je hodně propracovaná a je dělaná do formy, ne výlisek, takže docela pracná. 
Obdivoval ji. Někdy stačí jen málo. Pomyslela jsem si, kdyby měla být jen pro tuhle jedinou hodinu, splnila svůj účel.
Zvonici jsem zapomněla vyfotit, tak tady je starší fotka. Jo, a musím říct, že zvonice je hojně využívaná. Používají ji dokonce i pošťáci a v létě je slyšet až do otevřeného domu.


A tohle je původní schránka. Předevčírem už nám v ní zmokla pošta. Tedy nic důležitého. Jen letáky.

24 komentářů:

  1. Malickost a ako potesi, rozjasni den... :) treba si robit radosti neustale ... Nova schranka sa mi paci rovnako ako vam, pripomenula si mi nasu chuderku zavesenu na branke... tiez dosluhuje a bude ju treba vymenit... Marti, uzivaj si krasnych letnych dni, pokracuj v ceste nahor... Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, děkuji moc, teď už to snad půjde jen nahoru. Posílám ti moc pozdravů.

      Vymazat
  2. Fakt jó. Vybrali jste dobře.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, viď? Je to přesně to, co jsem si v skrytu duše představovala, tedy něco takového. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Děkuji, děkuji za odkaz na schránku. Sháním ji už několik let. Má ji náš soused angličan (červenou a z trochu bytelnějšího materiálu) a já ji nikde nemohla sehnat. Hned objednávám. A taky zdravím a přeji hodně sil a krásné prázdniny. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, mám radost, že se hodí. No je z hliníku, ale schránka nemusí být úplně bytelná a je to jediné, s čím jsem mohla skutečně souzním a o které jsem de facto snila a dalo to hledání :-) Už jsem znalec přes schránky. Také přeji hezké prázdniny.

      Vymazat
  4. Marti, souhlasím, že je třeba si dělat radost každý den i maličkostmi.
    Schránku také beru jako vizitku před vstupem do domu, je to to první, co člověk uvidí, když se vrací domů :-). Také jsme dlouho vybírali ;-) a ladili s kováním na brance. Zvonice vypadá také úžasně, my máme zatím jen klepadlo :-).
    Krásný den a ať Tě radost provází každý den ;-).
    ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazi, ano, klepadlo bych asi taky chtěla, ale ještě nejsem rozhodnutá. Díky moc za verš. I já ti přeji hodně radostí.

      Vymazat
  5. Zrovna nedávno jsme se rozčilovali, že doručovatelé neumějí vložit noviny do schránky, přepůlí po délce a vsunou do otvoru, větší část čouhá ven, takže když prší, je po nich. Vaše nová schránka se mi moc líbí. Docela zvažuji :o)), že bychom naši mohli vyměnit, máme takovou obyčejnou.
    Jsem ráda Marti, že se opět nadechuješ zhluboka a vnímáš další krásy života kolem sebe...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, u té naší původní schránky nejdřív ani nepochopili, že se dá odklopit stříška a cpali noviny tou malou škvírou :-) A děkuji ti moc, posílám ti moc pozdravů.

      Vymazat
  6. To je moc dobře a to, že to odlepení začalo zrovna schránkou, to mi přijde až trochu symbolické... Snad do ní budou chodit jen dobré zprávy.
    Marti, moc ti přeji tu znovu nalezenou radost ze života!
    Helena

    PS: včera jsem nějak zapomněla vyjádřit obdiv tvému muži - tu kytici si popravdě neumím ani představit, ale musela to být nádhera!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no jo ani jsem si to neuvědomila :-) No kytice byla úplně šokující a dostala jsem ji v kýblu a pár do ruky, protože bych ji neudržela :-) Děkuji a měj se krásně.

      Vymazat
  7. Marti, je moc hezká a zvonice také. Malé radosti jsou potřeba. Zrovna jedu na Kampu, jsou Francpuzské trhy, mám sraz s kamarádkou, právě mi volala: kde jsi? A já: nemámme sraz v 11.30 ? Na druhé straně, ne 10.30😊 tak to už vážne nestíhám. S úsměvem říká, zapadnu někam na kafe a počkám😊 a rychlostí mhd se přibližuji.
    Měj úsměvné dny a vzhůru. J

    OdpovědětVymazat
  8. Hezký den Marti, schránku jste vybrali krásnou.My měli spoustu let plechovou a začala rezavět.No ostuda a přála jsem si krásnou kovovou.No asi mě něco vyslyšelo a přání se mi splnilo.Kamarád nám přivezl nádhernou tepanou od kováře a teď už pár let zdobí.Dokonce si letos sýkory v ní udělaly hnízdo a vyvedly 10mlaďátek.Musela jsem na ni napsat cedulku,aby nic nevhazovali.Ještě si přeji dřevěnou zvonici,ale jsou moc drahé, tak zatím mám u vchodu na zdi.Zítra pojedeme do Zvířetic u Ml.Boleslavi na výlet .Je tam krásná zricenina a keramický dvůr.Po cestě je ohromné pole slunečnic,tak si natrhám .Pěstují si v květináčích svoje,ale ještě nekvetou.Jsem ráda,že Ti je líp.Krásné dny přeji. U nás konečně 3dny prší.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, díky. Takže máte schránku dva v jednom :-) To je hezké. No my máme tu zvonici kovanou originál od kováře a taky nejsou zrovna levné, ale když se nám něco zalíbí, tak přemýšlíme jen chvilku. Užij si výlet.

      Vymazat
  9. Marti, vybrali jste moc dobře, schránka krásně ladí se zvoničkou. Jsem ráda, že už se cítíš líp a těší Tě i maličkosti. Maličkosti umí udělat velikou radost.
    Měj se moc hezky. Růža

    OdpovědětVymazat
  10. Hezky jste si vybrali. A přeju hodně radosti z dalších maličkostí, ať už budou jakékoliv.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Marti, teda to jsem blázen...včera jsem tu psala komentář a on nikde. Chválila jsem ti jak schránku, tak zvoničku. Ta se mi líbí MOC. Máte ji vyloženě místo zvonku?
    Měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, to znám, někdy se to stane. Ne, máme i normální zvonek, ale v létě většina návštěv používá tu zvonici, máme otevřený dům celé léto a na zahradě zvonek neslyšíš, ale tu zvoničku ano. Někdo používá u nás obojí najednou. My jsme ji ale koupili při nějakém výletu v galerii, protože se nám moc líbila a jsme rádi, že se používá. Měj hezký pátek

      Vymazat
  12. Schránka je opravdu krásná a asi i prostorná, tam určitě vejde i časopis a nebude složený napůl jako u nás v obyčejných schránkách. Ať jsou v ní jen dobré zprávy!
    Ivana

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.