úterý 21. srpna 2018

silný jedinec



Říkám to pořád. 
Vedle nás přežijí jen silní jedinci, kteří ustojí naši péči nepéči a zaslouží si tedy vedle nás žít. 
No oleandr už měl letos fakt namále. 
Naposledy nádherně a plně kvetl před dvěma roky. 
Vloni občas jeden dva květy. Byl napaden mšicemi, tedy vlastně pořád ještě je přes veškeré vyzkoušené rady, které jsme zachytili v éteru.
Před třemi týdny, kdy byl opět jeden květ za dva týdny, jsem začala vyhrožovat. 
Dostáváš větší péči než kdokoliv nebo cokoliv jiného kolem nás, takže ti dávám dva týdny a dost. 
Buď se vzpamatuješ anebo jdeš "do kopru".
Vypadá to, jako kdyby se fakt lekl. No rozhodně se hodně snaží. Můj muž se už těšil, že se jej konečně po patnácti letech vzdám, protože je čím dal těžší tohle velké monstrum dostávat na zimu do domu. 
Na výšku jako já, o šířce ani nemluvím a váha možná taky jako já.
Evidentně mu svědčí to letošní zvláštní léto, i když on suchem a ani živinami netrpí.
Tak teď se kochám každý den.
Nevím, jestli z toho má můj muž takovou radost jako já. 
Když řeknu: podívej, jak nádherně rozkvetl, (i když rezervy oproti minulým letům ještě má), 
ozve se jen: hmm.
I zahrada píše příběhy.


12 komentářů:

  1. Marti, taky někdy kytičkám vyhrožuji nebo říkám, že zdobí listem. Bohužel nejsem žádný Mičurin a tak jsem ráda za každý kvítek. Váš oleandr se snaží, aby zase mohl na zimu do domu a krásně kvete.Přeji pěkný den. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, já už jsem to párkrát zkusila i na pokojové a taky to fungovalo. No do domu půjde, ale musela jsem uklidnit mého muže, že půjde jako vloni do přízemí, protože rvát jej po točitých schodech do patra je už neúnosné. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Výhružky někdy fungují:-) (u nás takhle pod Damoklovým mečem poražení letos rodila třešeň jako šílená ;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, i já mám tu zkušenost. Asi nás ty rostlinky fakt slyší :-)

      Vymazat
  3. Taky jsem měl oleandr - veliký. Někdy kvetl jako divý, někdy na to kašlal. Taky bylo docela náročné ho na zimu přemístit do domu. Nebyly to mšice, kdo z něj udělal trosku. Něco jiného ho napadlo- nevím co to bylo a já abych si tím nenechala napadnout další květenu doma, raději jsem ho zlikvidovala. Ale v určitých obdobích mi tedy dělal krásnou dekoraci venku.
    Tak ať ten Tvůj se mšic zbaví a dělá Ti radost :-).
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, včera jsem si všimla, že i mšice úplně zmizely. Snad se lekly taky mého ultimáta. Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Marti, oleandr u nás ještě nezdomácněl, stale odolávam kvůli zimování uvnitř. I když pokukuju po něm už několik let. A s vyhrožování to máme podobné, u nás si takhle dala říct palma. Už byla vyhozena - odložena na kompost, byla tam 4 měsíce bez jakékoliv péče, no a na podzim jsme ji ještě rádi nastěhovali zpět, dovnitř. Asi holka pochopila, že se musí snažit. I když vím, že prostě venku jí to udělalo dobře.
    Marti, měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, někdy to funguje i na pokojové kytky. No oleandr nikdo moc nechce i z toho důvodu, že je hodně jedovatý a tím nebezpečný hlavně pro malé děti. Měj se krásně.

      Vymazat
  5. Snaží sa ... škoda by ho bola ... Ešte ti bude robiť radosť ... :) L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, rozkvétá každým dnem víc a víc. Škoda by ho byla. Měj pěkný den.

      Vymazat
  6. Je opravdu nádherný! A stačilo jen pohrozit :o)
    Marti, měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.