pátek 3. ledna 2020

pečená treska



Tak konečně na ni došlo, už jsem ji dělala před měsícem.
Naprosto jednoduché jídlo, které na blog dávám pro inspiraci a pro Martinu, 
která mi připomíná, že už tady jídlo dlouho nebylo.
Aljašskou tresku jsem nakrájela na kousky, protože se líp vyndává z trouby a neláme se. Naložila jsem ji v olivovém oleji, s kapkou balzamikového octa, do toho tymián, drcený kmín, černý pepř, lisovaný česnek, trochu himalájské soli z rajčaty z mlýnku a hrubou mořskou sůl asi tak na dvacet minut. 
Po té jsem rozložila na pečící papír a dala do hodně vyhřáté trouby na hodně stupňů rychle péct. 
K tomu obyčejné vařené brambory a česnekový dresink, který vyrábím sama z bílého smetanového jogurtu, který osolím, opepřím a vmíchám hodně lisovaného česneku. 
Je to výborné a pálivé, ale to máme rádi.
No říkám, naprosto jednoduché a rychlé jídlo. Chutnalo to skvostně. 
A tresku je možné dělat na spoustu variant, ale to ji jistě dělá většina z vás.
Jen tady jsem si možná víc pohrála s ingrediencemi. Ale chuť ryby to nepřekrylo.
No když píšu, že to chutnalo skvostně, bude to určitě pravda. 
Přiznávám, že po víc než měsíci si už chuť nevybavím. 
Recepty píšu hned, dokud si pamatuju všechny ingredience a pak recept suším několik týdnů ba i měsíců v konceptech. Už je i skoro čas, abych recept zopakovala.
P.S. Držte nám palce, dnes nám přivezou tu lednici.
Zítra napíšu, jak to všechno dopadlo.

12 komentářů:

  1. Marti, rychlé a výborné jídlo. Já musím s kořením opatrně kvůli alergiím, ale ryby mám moc ráda. Dík za recept.
    U nás opět slunečno a mrazivo. Přeji krásný den a držím palce, aby dovezli lednici. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, odpovídám trochu pozdě, tak už víš, jak to dopadlo. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  2. Děkuji za recept.Krásné odpoledne a palec držím:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, díky, držela si palec dobře. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  3. Marti, děláš mi chutě :) - hned bych si dala (rybky já ráda, bohužel manžel jen některé a treska k nim nepatří :( ). My teď večeříme podle hesla "je třeba vyjíst lednici a špajz". Takže dneska chleba (zbyl od ovaru) se šunkou (dostali jsme vakuovou v plechovce, myslela jsem, že padne na Silvestra a nakonec na ni nedosšlo). Zítra tousty (toustový chleba koupen do rezervy mezi svátky, nedošlo na něj) se šunkou (tu najednou nesníme ;-)).
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, až do včerejška jsme na to byli podobně, minimálně s tím chlebem. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  4. Marti, děláš mi chutě, tresku už jsme dlouho neměli. Takže se po ní budu muset poohlédnout. :o)
    Měj hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, my máme ryby rádi, ale stejně je dělám míň, než bychom měli. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  5. Marti,jsem ráda za recept.Příští týden koupím tresku v Lídlu, protože jsme byli nakupovat před svátky, když jsme jeli ze hřitova v Liberci v Kauflandu a tam ji nemají.Máme taky rybky rádi a od tebe recept bude zase jiný a určitě výborný jako vše.Ta lednice taky určitě padne do kuchyně jako ,prdel na hrnec'.Marti dobrou noc, ale ty určitě už chrupeš.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, máš pravdu, padla jak prdel na hrnec. Měj pohodovou neděli.

      Vymazat
  6. Ryby mám ráda a většinou ke skvělému jídlu stačí jen jednoduchá příprava. Treska vypadá výborně!
    Marti, přeji hezkou sobotu a doufám, že je lednice OK!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jak už víš, lednice je ok a už mi zmizel i pot z čela :-) Měj krásnou neděli.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.