neděle 20. listopadu 2022

cestou 2



 
Už jsem doma a všude je sníh. Ještě jsem nestihla zahradu nafotit, ale polepším se. Včera cestou domů se sníh objevil až před Prahou, poprašek kupodivu nebyl ani na Vysočině, tedy u dálnice samozřejmě. Naše cesta domů proběhla dobře a rychle. Litovali jsme na druhé straně dálnice na Brno lidi v dlouhé 14 kilometrové koloně, kteří stáli už od rána, protože před Brnem hořel kamion a ještě po několika hodinách tam bylo spoustu hasičů a ohořelé auto, tedy jen půlka bez kabiny, pořád doutnalo. No odhadem to bylo tak do večera. Mně se teda zdála kolona naprosto nekonečná, ale v rádiu říkali 14 km.
Tak dnes je pokračování včerejšího příspěvku a začnu od konce focení. Vlastně jsem si fotila jen cestu do Hodonína ve čtvrtek a pak v sobotu hodonínské ráno. Tak začnu tím ránem. 
Konečně jiný záběr než ty běžné z domova.





No a tady pokračuji opět čtvrteční cestou do Hodonína. Kolem Břeclavi se snažím vyfotit stromy, na kterých jsou chuchvalce jmelí. Jsme dost daleko, ale něco se mi povedlo zachytit. Přiznám se, že jsem to naživo snad nikdy neviděla a už se nebudu divit, proč někdo prodává jmelí celkem draho. Budu vděčná, páč jmelí je tak vysoko, že bez těch odvážlivců bych ho neměla.
Fotografií je hodně, kdo nemáte chuť, berte to, že si je na blog odkládám pro sebe.
Poslední čtyři fotografie je už Hodonín. Nikdy jsem si nevšimla zajímavého domu, který fotím přes strom a teprve jak kolem projíždíme, vidím, že je ohořelý s rozbitými okny. Švagrová mi pak doma sdělí na můj dotaz, co je to za dům, že se mu podle tvaru říkalo Razítko, bývala tam restaurace, sál na diskotéky a v patře bordel - teď si nemůžu vzpomenout, jak to říct slušně. Za covidu se tam skončilo, ostatně jako spoustu jiných podniků, protože to nešlo. Teď jsou tam bezdomovci, kteří to zničili. Patřilo to prý soukromníkovi.
Poslední fotografie je už naše ulice, tedy náměstí, kde stojí náš rodný dům.
Tak dnes už je to opravdu vše.
Mějte pohodovou neděli a si dnes snad konečně najdu čas podívat se k vám.






Tady se mi trochu povedlo zachytit to jmelí na stromech.















Tohle je to Razítko, o kterém se zmiňuju.




5 komentářů:

  1. Marti, nejvíce jmelí jsem viděla kolem silnice z Pirny na Drážďany, ale i u zámku v Měšicích. Vítej doma. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, taky na jmelí vždycky koukám... A moc se mi líbí ty fotky za jízdy, co jsou trochu rozmáznuté.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, hlavní je, že jste v pořádku dojeli. Toho vyhořelého domu je škoda, ale snad se to podaří opravit. Fotit z jedoucího auta není zrovna jednoduché, ale jsou to pro Tebe vzpomínky a o to jde.. Přeji Ti krásný zbytek neděle a pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, to jmelí - všude ho je hodně, ale na zemi v lese ho najdu málokdy, a když už, tak většinou až po Vánocích...
    Focení z auta taky občas neodolám...
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jako bych s vámi v autě seděla. Dojeli jste domů v pořádku a to je dobře.
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.