neděle 19. července 2020

a svět je radostnější



Já jsem prostě na tom závislá. Na kytkách kolem sebe, doma pořád a na zahradě v období, kdy tam mají být. O pohřebišti na studni a sundaných závěsných květináčích jsem už tady psala. Ale v téhle době běžně obnovujeme květenu, která kvetla víc než tři měsíce a už nevydržela. 
Překvapilo mě, že letos s tím zahradnictví nějak vůbec nepočítají a jsou připraveni spíše už na podzim. Nechápu, vždyť je teprve polovina července, tak proč to není jako jiné roky?! 
Nakonec jsme něco sehnali v druhém zahradnictví, ale stylem "ber, co je" a ne výběrem.
Včera dopoledne jsem tedy osazovala závěsy i květináče a truhlíky na studni a zbytek dne jsem se chodila kochat, páč svět byl hned radostnější.  
I když v minulosti jsme měli studnu krásnější, ale až to pořádně rozkvete...
Jinak nám plnokvěté muškáty krásně kvetou všude na oknech i na plotě, ale ty už na blogu byly.











Doma ve váze drží už dva týdny první slunečnice. 
Můj muž mi je přináší každý rok.
Proč jen jedna?
No protože není planá, plané ještě nejsou a "opravdové" krást nechci.
Je špatně nafocená, i přes nasvícení obýváku je celkem tma.
Mějte radostnou neděli. 

P.S. Už jsem zaznamenala pět příspěvků, tedy se mnou vlastně šest, ke kamínkové výzvě a už je mám uloženy. Dám odkazy někdy příští týden. Chtěla jsem se zeptat, zda ještě někdo z vás plánuje se přidat, zda mám na vás počkat. Pokud se někdo přidal a já pod příspěvkem nezanechala komentář, je pravděpodobné, že o vás nevím, tak se prosím ozvěte.


14 komentářů:

  1. Zase máte hezky osázeno. Moc se mi líbí begónie. Slunečnice je nádherná, máte v domě slunce.
    Těším se na další příspěvky o kamenech.
    Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, už mám další slunečnice ve váze, včera můj muž neodolal a máš pravdu, rozsvítí dům. Měj pěkné pondělí.

      Vymazat
  2. V červenci vřesy, chryzantémy, zimní bundy a v září čoko Mikuláše... Svět běží nějak napřed.
    Slunečnice je krásná a to, co si nakoupila ti bude ještě dlouho dělat radost.
    Marti, měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ano, svět se zbláznil, ale já chci jen postaru, svým tempem. Měj pěkný vstup do nového týdne.

      Vymazat
  3. Vidíš, obměnit kytky uprostřed sezony by mě nenapadlo, ja jsem kvůli krátké životnosti petůnie přestala před lety pěstovat. Slunečnice jsem u nás ještě letos neviděla. Jen mi manžel poslal krásné fotky z Maďarska. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, my to děláme úplně každý rok. Petúnie už jsme dávno zavrhli, páč je musíš furt čistit, a když je dáš nahoru do závěsných květináčů, na které nedosáhneš, je to oprus. Spoustu let jsme měli surfinie, které se tak opečovávat nemusí. Letos kvůli karanténě nákup plnokvětých pelargonií u souseda zahradníka a možná už u nich zůstaneme. Měj pěkné pondělí.

      Vymazat
  4. Marti, mně už toho také moc nekvete, kromě muškátů. V pátek jsem byla v zahradnictví pro Bakopy a oni je nemají. Téměř nic moc do truhlíků neměli, takže se budu muset podívat jinde. Tobě to zase krásně kvete. :o)
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, tak vidím, že všechna zahradnictví zapomněla, že je polovina července... Bláhová jsem si myslela, že je to u nás výjimka. Měj pěkný vstup do nového týdne.

      Vymazat
  5. Já ani letos nic v zahradnictví nekupovala. Ale dcera mi pořivezla několik velmi zvláštních surfínek, ale jak se sázely v dubnu a bylo zima, jsou i přes to, že jsou kryté před deštěm takové nějaké bídné.Když vidím tu krásu u sousedky tak každý rok slintám a každý rok dopadnu stejně. Buď to chytí plíseň nebo to je zakrpatělý. Já mám na okna hromady muškátů které vždycky vyfasuju od dcery, ven si sázím afrikány z vlastní produkce a na terase mám fuchsie, křín, kalokvěty, lantanu a stromkový muškát.
    Víc už raději ani nekupuju. Miluju begónie, zvláště převislé, ale v poslední době se mi nedaří. Takže mám jen jednu pověšenou nad dveřmi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, občas si begonii koupíme, ale už jsme ji dlouho neměli a do dalšího roku nám nikdy nevydržela. Jak jsem psala, tak teď už není na výběr. Měj pěkné pondělí.

      Vymazat
  6. Marti, zahradníci asi počítají s lidmi jako jsem já - my neobnovujeme. Ale ono u nás na Vysočině vyroste všechno pozdějí, tak to není třeba. Navíc jak bylo eltos dlouho chladno, tak máme všechno zpožděně. Muškáty jsou malé a začaly kvést před pár týdny, surrfínky taky a afrikány mají teprve na květ. Akorát měsíčky, co se vysemenily loni, si vesele rostou jako plevel :).
    Ty jsi obnovila moc pěkně - ten omezený výměr nakonec nebyl nejhorší :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, no jasně, máš to všechno později a i kdyby ti to odešlo, nevidíš to jako já každý boží den, takže já obnovovat musím, páč mě to irituje. Měj pěkný nový týden.

      Vymazat
  7. Marti, krásně ti všechno kvete. Já mám letos jenom pelargonie a ještě v omezeném počtu. Energii jsem věnovala renovaci záhonů, tak až zase příští rok. Hezký večer. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivy, pelargonie naštěstí kvetou jako blázen, ty není nutné obnovovat. Měj pěkné pondělí.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.