úterý 21. července 2020

nikomu to neříkej

Moc často na blog recenze na filmy nedávám. Jednak v létě se moc nedíváme a nestahujeme si filmy a druhak málokterý mě natolik zaujme, že se mi chce o něm psát.
Včera jsme měli chuť na nějaké kino a hned napoprvé při hledání vyskočil film Nikomu to neříkej, což se nám teda nestává nikdy, a byla to šťastná volba. Francouzský film z roku 2006 nás připoutal k obrazovce na dvě hodiny. Není to čistý kriminální film, ale spíše mysteriózní drama, kde do poslední chvíle nevíte proč, nemůžete dopředu nic odhadovat a záhadné puzzle se vám poskládá až na konci a vy teprve pochopíte. 
Podle komentářů, co jsem četla, se film líbí asi tak polovině diváků. Někomu chybí, že nemá hned na začátku jasno, co se vlastně děje a film mu připadá složitý a chaotický, a někdo přesně tohle uvítá stejně jako my. Občas jsou tedy ve filmu zbytečné metry, ale film natolik upoutá od začátku do konce, že vám to ani nevadí.
Na tenhle film dlouho nezapomenu a určitě se někdy na něj ještě podívám. 
Z tohoto důvodu si jej odkládám na blog. A recenzi píšu i pro vás, určitě stojí za shlédnutí pro ty, kdo mají rádi záhady, nechtějí mít informace podané na talíři, chtějí o filmu přemýšlet a pátrat. 
A závěr filmu je rozhodně nečekaný a překvapivý.
Možná by nemusel končit tak romanticky, to už bylo právě to předložení na tácu.
Mějte pěkný den ať již s filmem či bez.

Margot (Marie-Josée Croze) byla brutálně zavražděna sériovým vrahem. Její muž Alex (François Cluzet) se z této tragické události nemůže dlouho vzpamatovat a uzavírá se do svých vzpomínek. Po osmi letech dostane anonymní e-mail. Po jeho otevření uvidí tvář ženy stojící uprostřed davu. Záběr je natočený v reálném čase a trvá jen několik vteřin, Alex přesto její tvář okamžitě pozná. Je to Margot... Guillaume Canet ve svém druhém celovečerním filmu (debutoval snímkem Mon idole, 2002) vychází z literární předlohy Harlana Cobena (Tell no one). Zachycuje v něm pocity a vnitřní krizi člověka, jenž je vtažen do záhadného světa polopravd, který mu však neustále uniká. Alex se nedokáže vymanit z idylických vzpomínek na šťastnou minulost. Možná právě v nich je ale ukryt klíč k tajemství... To vše na pozadí napínavého kriminálního příběhu.
Zdroj: ČSFD



Fota zdroj

15 komentářů:

  1. Díky za recenzi na zajímavý film. V dnech, kdy prší a nedá se být venku, je určitě zpestřením.
    Vzbudila mě bouřka a opět lilo. Uvidíme, co nám den přinese.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, film je napínavý od začátku až do konce. Moc se mi líbil.

      Vymazat
    2. Jéé, Růži, to mám radost, že se ti líbil. Podívala si se na něj rychle. Měj pěkný den, u nás neprší už několik dní a je celkem horko od rána.

      Vymazat
  2. Dik za tip, určitě pověřím dceru, aby připravila kino (stáhla film) a podíváme se. J.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, já mám pocit, že jsme tento film už viděli, ale díky za připomenutí, určitě stojí za podívání ještě jednou.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, určitě stojí za to, my si plánujeme, že se na něj ještě někdy podíváme. Měj pěkný den.

      Vymazat
  4. Ráda se podívám, Marti.
    Děkuji za typ a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. My na filmy koukáme jen málo a většinou vystačíme s detektivkami, které běžely v Tv (a které si pro případ potřeby nahráváme). Ale třeba se mi někdy bude tvfůj tip hodit
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, tak chodíš do práce, tak nemáš tolik času. Ano, i nám obvykle stačí kriminální seriály. Měj pěkný den.

      Vymazat
  6. Ahoj Marti,
    film vypadá zajímavě, anotace mě fakt zaujala, tak se na něj asi mrknu. Naplánovala jsem si teď několik dnů lenošení, kam filmy rozhodně patří:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Jo tak takové filmy mám do měla ráda. Až bude čas, tak se na něj podívám.Diky za tip.k
    Krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.