pondělí 20. července 2020

kuře s kapary


Po dlouhé době naprosto prozaické téma - jídlo. 
Kuře většinou peču, ale občas pro změnu máme rádi dušené. 
Kapary už jsem zapracovala do spoustu různých jídel, ale s kuřecím stehnem jsme je ještě neměli. 
Vlastně jsme kapary neměli už dlouho, takže sklenice naložených ve špajzu se nabízela.


Měla jsem dvě obrovská stehna, ty jsem rozpůlila a osolené dala opéct ze všech stran na olej do wok pánve. Tak po čtvrt hodině jsem přidala cibuli nakrájenou na půl kolečka a trochu nakrájené červené papriky jen proto, že ji nikdo nesnědl, a trochu zalila balzamikovým octem a nechala dusit téměř do měkka. Přidala jsem nakrájené naložené kapary, mám je ráda i jen tak rovnou ze sklenice, a ještě dusila deset minut, možná o trochu víc, aby se všechny chutě spojily v jednu. Přidala jsem trochu cukru, dělám to často a nejen kvůli barvě, ale i pro zvýraznění chutí.
Cukr v jídle nepoznáte, ale chuť jídla doplní.
Nakonec jsem zahustila trochu solamylem.
Na přání mého muže jako příloha šťouchané brambory, ale hodí se hranolky, americké brambory atd.
Není to nic světoborného, jednoduché a díky kuřecímu masu rychlé jídlo, které chutná výborně, ale právě takové vaření mě baví
Mějte pěkný vstup do nového týdne a dejte si něco dobrého. 
Dobré jídlo je radost.

16 komentářů:

  1. Marti, u nás bývá kuřecí maso se zeleninou. Kapary jsme ještě nezkoušeli, budeme je muset ochutnat.Dnes bude klasika šunkofleky. K nim buď kyselá okurka nebo rajčatový salát, uvidím na co bude mít marod chuť.
    Měj pěkné pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, se zeleninou ho jíme pořád a kapary miluju, můj muž by je nejedl ze sklenice jako já, ale v jídle to má rád. Měj pěkný den.

      Vymazat
  2. Hezké ráno,
    myslím,že ráda vyzkouším,protože vypadá báječně.Upřímně jsem ještě kapary nepoužila,tak to bude premiéra a děkuju moc za tip.Prima den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, to jsem ráda, že jsem inspirovala. Jo, a krásně maluješ. Měj pěkný den.

      Vymazat
  3. Marti, zítra chci vařit kuře. Tak vyzkouším. Klidný vstup do nového týdne. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, vypadá to snadné a výsledek chutný.Kapary jsem nikdy nejedla a vzpomínám si, že co jsou kapary jsem se dověděla na Brači, kdy mi to zdejší člověk ukázal přímo na keříku, že jsou to poupátka jedné rostliny.
    Tak se mějte krásně při pondělku.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, souzním s tvým mužem - k tomuto jídlu bych si taky přála šťouchané brambory. A vypadá to velmi jedle :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  6. Ty jsi dělala kuře s kapary a já jsem včera vařila hovězí s kapary podle francouzké kuchařky. Kuře zkusím.

    OdpovědětVymazat
  7. Jednoduché, ale určite výborné papaníčko ... no a veľké kapary priamo ze sklenice ... to milujem ... ale snažím sa krotiť ... hi hi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, i já se musela krotit, abych je nesežrala všechny a něco zbylo k tomu kuřeti hahahaha... Jsem ráda, že jsi se vrátila.

      Vymazat
  8. Marti, kapary milujeme (tedy až na Adama), tak by mi moc chutnalo.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, bylo to moc dobré. Kapary dodají jídlu originální chuť. Měj pěkný den.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.