pátek 4. března 2022

my čekali jaro


a zatím přišel mráz...
Vypůjčila jsem si slova jedné písničky.
Dnes to platí doslova. Poslední dny bohužel i přeneseně. 
Včera jsem si na demonstraci na náměstí v Mělníku na podporu Ukrajiny zazpívala a měla husí kůži.


Bratříčku, zavírej vrátka
Karel Kryl

Bratříčku nevzlykej to nejsou bubáci
vždyť už jsi velikej to jsou jen vojáci
přijeli v hranatých železných maringotkách
Se slzou na víčku hledíme na sebe:
Buď se mnou bratříčku
bojím se o tebe na cestách klikatých
bratříčku v polobotkách.

Prší a venku se setmělo
tato noc nebude krátká,
Beránka vlku se zachtělo
Bratříčku, zavřel jsi vrátka?

Bratříčku nevzlykej neplýtvej slzami
nadávky polykej a šetři silami
Nesmíš mi vyčítat jestliže nedojdeme
Nauč se písničku není tak složitá
opři se bratříčku cesta je rozbitá
Budeme klopýtat zpátky už nemůžeme.

Prší a venku se setmělo
tato noc nebude krátká,
Beránka vlku se zachtělo
Bratříčku, zavírej vrátka.





7 komentářů:

  1. Stále jsou tyto dny pro mne neuvěřitelné........................
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, to jsou moc hezké fotografie. Také takové bývá jaro. I u nás je také bílo. Pamatuji sníh a mráz i na začátku května. Na 1. máje, kdy se povinně chodilo do průvodu si pamatuji, že jsem se natáhla v kousek od domu a rozbila si koleno na ledě a zamazala si od popela, kterým byl chodník posypaný, zimní k flaušový kabát...Šla jsem do průvodu špinavá jako čuně a odpoledne kabát doma pracně čistila...Tak že sníh v březnu pro nás tady na severu, není překvapení. Ale už se těším na teplíčko. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná slova. Písničku, jejíž slova máš v názvu, mám moc ráda. Druhá musela být na demonstraci skutečně velmi emotivní a silná. Jinak u nás sice sluníčko, ale dnes už bojuje mezi mraky a začíná se to kazit. Doufám, že jaro přijde. Už bych to potřebovala.
    Měj se pěkně, Sabina

    OdpovědětVymazat
  4. Karel Kryl a jeho texty mi v posledních dnech zní hlavou... Tahle historie se fakt opakovat nemusela.
    Marti, pokud možno klidný večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, nápodobně - i mne ráno vítalo sněhovým popraškem.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  6. U nás také sněžilo, i když mám sníh ráda jaro mě láká víc :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.