neděle 5. února 2023

vzpomínání


Dnešní příspěvek je ojedinělý a možná už žádný takový nebude. Včera jsem si uvědomila, že odešla zpěvačka, jejíž píseň jsem si zpívala v pubertě, v dospělosti, zpívala jsem ji našim dětem a vlastně si ji občas zazpívám i dnes. Prostě mě provází celý můj život, vznikla, když mi bylo 11 let. 
Trochu jsem vzpomínala a já mám Naďu Urbánkovou spojenou s písní Drahý můj, která fakt patří pořád do mého života. Nehovořím o poslechu, ale zpívání.
Většinou jsem si zpívala vždy písně spíše mužských interpretů. Neckáře, Matušky, později Kryla, ale píseň od ženy, kterou si zpívám pořád, je vlastně jen jedna. 
Dnes si to tady připomínám a v duchu si ji zase broukám Drahý můj...
R.I.P.
Mějte klidnou neděli.

Drahý můj, jak se ti stydím psát,
jak ti říct, že mě zbytečně máš rád,
moje láska umírá, už ji víc neopatruj.
Tak ti naposledy říkám: Drahý můj.
Včera v poledne skončila bitva.
Přišel ke mně pošťák a podával mi dopis.
Byl jsem šťasten,
jak v té chvíli může být šťasten muž daleko od svých,
daleko od domova.
Otevřel jsem tvůj dopis a začínal tak hezky,
dvěma slovy: Drahý můj.
V tom odkudsi přilétla kulka,
jak už to v bitvách bývá.
Byla to náhoda nebo osud, kdo ví.
Odcházelo se mi hezky z tohohle světa,
protože jsem měl v rukou tvůj dopis,
který začínal tak hezky: Drahý můj.


6 komentářů:

  1. Ano, paní Naďa měla sametový hlas, můj táta ji měl moc rád.
    Marti, děkuji za hezkou vzpomínku a překrásný text.
    Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Měla jsem její písně moc ráda.
    Klidnou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Měla jsem ji a budu mít ráda, (cihla na komíně!) - bude nám moc chybět. Jiřina z N.
    za text díky moc

    OdpovědětVymazat
  4. Měla jsem jí a její písničky moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Marti, aj já jsem měla písničku Drahý můj napsanou v mládí ve svém deníčku a byla moje oblíbená. Ale i Vilém péče housky a Závidím... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, se zpěváky odchází i naše mládí...Já mám Naďu spojenou s velmi smutnou vzpomínkou, kdy mi zemřela kamarádka, bylo jí tehdy jen 15 let a dodnes slyším na jejím pohřbu píseň Závidím...Je to tak silné, vždycky když slyším tu písničku, tak se mi chce brečet a je to už tolik let..

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.