pátek 23. června 2023

pozvánka do domácího kina

foto csfd.cz

Prvotní strach. Je jen málo filmů, pokud to nejsou nějaké kultovní, kde se mi při názvu okamžitě vybaví celý obsah filmu. 
Takovým filmem je Prvotní strach, který je z roku 1996 a viděla jsem jej během let asi dvakrát. 
Tedy teď po třetí. Neodolala jsem se na něj po dlouhé době opět podívat a pořád mě dostává. 
Není to vůbec akční film a ani běžné krimi, přesto člověka zaujme a i můj muž se na něj musel podívat opět také. 
V hlavní roli je Richard Gere jako právník, jistě jeho výkon je očekávatelný a role právníka má téměř předem stanovená pravidla. Jeho protipólem ve vedlejší roli je Edward Norton, který je obviněn z vraždy a bezplatně jej chce hájit právě tento prominentní právník. 
Norton byl za tuhle roli nominován na Oscara a já se divím, že jej nedostal. Rozehrává herecký koncert, který ovšem nejvíc oceníte či pochopíte až po opravdu překvapivém závěru filmu.  
"Dříve nebo později člověk dvou tváří zapomene, která z nich je pravá".
Podle nás s mužem rozhodně za vidění stojí. 
Tak dnes pozvánka do domácího kina. Níže přidávám i stručný popis filmu ze stránek filmové databáze.
Mějte pohodový den, a pokud vás film zaujal, běžel v těchto dnech na Prima Max.


"Prominentní chicagský právník Martin Vail v soudní síni bez výčitek manipuluje fakty i lidmi. Na dobročinném večírku u biskupa Rushmana se setká s bývalým nadřízeným, státním návladním Shaughenessym a jeho asistentkou. Krátce poté je biskup ve své rezidenci brutálně ubodán. Policie zatkne zkrvaveného mladíka Aarona. Pokoušel se uprchnout a policie u něj našla biskupův prsten. Vail cítí, že podobný případ by mohl přispět k jeho prestiži a rozhodne se obviněného bezplatně hájit. Navštíví ho v cele, kde mu vystrašený mladík vypráví, že se popral s vrahem. Před policií prchal ze strachu a kvůli občasným ztrátám paměti neví, jak se prsten ocitl v jeho kapse. Tvrdí, že vrahem byl druhý ministrant Alex. Psychiatrička Molly Arringtonová začne na právníkovu žádost zkoumat Aaronův duševní stav a podaří se jí dosáhnout odložení jeho výpovědi. Právníkova asistentka zjistí, že biskup byl zapleten do spekulací s pozemky a připravil své společníky, mezi nimiž byl i Shaughnessy, o spoustu peněz. Blíží se den soudního jednání, o němž Vail věří, že bude jeho dalším vítězstvím..."

5 komentářů:

  1. Marti, mám moc ráda oba herce, film na mě před lety hodně zapůsobil. Norton je skutečně neuvěřitelně uvěřitelný. Klidně si film zopakuji, i když jsem ho viděla vícekrát.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. No jo- bylo to na Prima MAX- dívala jsem se.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my máme O2 televizi, takže jde nahrát nebo koukat několik týdnů zptáky.

      Vymazat
  3. Marti ten film neznám. Já ani poslední dobou ani filmy a ani na televizi moc nekoukám. Zajímá mě hlavně předpověď počasí a zprávy si sleduje manžel a stačí mi, co mi poreferuje. Jak je hezky tak jsem raději venku, v přírodě. Filmy mám nejraději ty české i když také máme O2 TV, tak ji přes den využívá manžel a kouká spíše na dokumenty a sport... Měj moc hezký víkend. Trochu se ochladilo a hned je to příjemnější...

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marti, tv sleduju opravdu výjimečně, ale děkuju za tip. Už jen kvůli R.G. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.