pátek 9. června 2023

třešně a netřesky


Téma nejde moc dohromady, já vím. Jsou to fotky, na které mi teď zbyl čas, kterého mi moc nezbývá. Třešní je nakonec dost a jsou docela velké, což se zpočátku nezdálo. A jsou moc dobré. Ještě jich tedy není moc zralých. Nelétají totiž zatím ani špačci, ale strašáky ve formě kožešin jsme už na strom dali. Část z toho košíku už jsem snědla. Třešně miluju a jsem schopná sníst několik kilo na posezení. 
Nikdy mi nic nebylo, i když jsem to zapila vodou. 



A netřesky? Ty miluju, nepotřebují moc péče a žijí si svým vlastním životem. 
Po obdělávání několika zahrad, po pěstování zeleniny a ovoce pro naše tři děti, po nakládání několik let za sebou okolo 150 sklenic okurek, které se snědly do vánočních svátků, po sklízení obrovského množství mimo jiné rybízu, byly ho kýble a děti pomáhaly vždy s povzdechem: ježíši, zase rybíz, to je otravná práce, mám prostě pocit, že už mám odpracováno. 
Po mém úraze se vlastně o zahradu stará můj muž, takže pokud je tam něco jiného než květiny a netřesky, které chci, rozhoduje o zbytku on. Při práci, kterou teď dělám, bych zahradu ve větším rozsahu ani nezvládla.
Takže proto netřesky miluju a nejsou tady všechny. Nechtělo se mi jít fotit dnes ještě jeden ostrůvek, který mám venku hned u domu v květináči a už mi tam letos kousek někdo ukradl a nechal tam jen díru. Je to první "krádež" asi po třech letech. Kdyby se slušně zeptal, dostal by i víc, než si ukradl.
Mějte pěkný den.








4 komentáře:

  1. Netřesky a rozchodníky mám taky ráda, žijí si svůj život, jak píšeš. Z toho důvodu je mám i na hrobě. Nevyžadují žádnou zvláštní péči, jen je jednou ročně vydělím dvěmi, jinak by se tam už nevešly.Třešně u nás na Vysočině sotva odkvetly, na ty si ještě budeme muset počkat. Ale já narozdíl od tebe je moc ráda nemám, to se víc těším až nám ve skleníku dozrají rajčata.
    V.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, krásné třešně a krásné netřesky. O té krádeži, to znám, vždy se ráno bojím vyjít z domu, co ze záhonu bude pryč. Ono stačí, když přijdou sekat ,,pracovníci,, a ti dokáží pokosil jak trávu, tak kytky. Odborníci.
    Pozdravuj svého soukromého pana zahradníka a kočičku. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Třešně, to je moje dětství! Děda měl velký sad, na chuť chrupek se nedá zapomenout.
    Netřesky máš krásné, taky je mám moc ráda.
    Přeji příjemný de, Marti. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, netřesky a třešně - to je moje. Netřesk je jedna z mála kytek, co zvládají mou péči. A třešně miluju. Jsem zvědavá, co se nám urodí na chalupě (a co z toho nám nechají špačci :D).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.