neděle 22. ledna 2023

trochu jiná kavárna


Zvažovala jsem, zda sem dát tento příspěvek, protože kavárna je v našem regionu, ale nakonec si jej sem odkládám pro sebe. Tady ho najdu. Často hledám staré příspěvky někdy právě i kvůli nějakému článku, který zrovna píšu. Na doplnění.
Už jsem tady psala, že do Kralup nad Vltavou jsem jela kvůli rozhovoru, který jsem v prosinci odložila. Nestíhala jsem a navíc je tam dlouhodobě objížďka, která cestu hodně prodlouží. V pondělí jsme jeli za naší "adoptivní" babičkou, to už jsem psala a spojili jsme to s Kralupy. Když jsem si vybírala kavárnu, kde rozhovor udělat, ten vyjde dnes, narazila jsem na tuhle tréninkovou. Ráda pomáhám, a tak jsem chtěla navštívit i tuto trochu jinou kavárnu, kde pomáhají. A pomohla jsem vlastně i já, nemyslím návštěvou, ale dohodla jsem tam malířce, se kterou jsem dělala rozhovor, výstavu. Jestli toho využije, nevím, to už je na ní. Tak dost plkání. Teď o kavárně. 
Pokud se chcete podívat i na fotografie s dětmi v dětském koutku, můžete tady v magazínu. Moc jsem toho nenafotila, věnovala jsem se hlavně rozhovoru.
Mějte pohodovou neděli.





Tak trochu jiná kavárna s rozšířenou nabídkou služeb
Marta Dušková

Kavárna Rígrovka v Kralupech nad Vltavou není úplně obyčejná kavárna. Samozřejmě zde nechybí dobrá káva, lákavé zákusky a jiné občerstvení. Pobyt v kavárně je možné si zpestřit výstavou. Kavárna nabízí pravidelný program pro rodiče s dětmi, pořádají se zde různé dílničky a akce, například ve středu Hospodský kvíz a spoustu dalších aktivit.

Přesto je to trochu jiná kavárna. Má navíc ještě jeden rozměr. Je to tréninková kavárna. Poskytuje pracovní příležitost těm, kdo jsou z různých důvodů znevýhodněni na trhu práce.

Tréninková kavárna nabízí možnost průpravy na budoucí opravdové zaměstnání. Do kavárny pravidelně dochází klienti sociální rehabilitace pod záštitou Charity Kralupy nad Vltavou, kteří se zde učí za pomoci aktivizačního pracovníka komunikovat se zákazníky, spolupodílí se na chodu kavárny, pomáhají s přípravami objednávek. Učí se žít v pracovním kolektivu a řešit náhlé nepředvídatelné situace a nejasnosti.

Tréninková kavárna Rígrovka je dalším smysluplným projektem kralupské Charity. Pomáhá uplatnění osob se zdravotním nebo sociálním zvýhodněním. S činností kavárny je možné se seznámit na webových stránkách kavárny www.rigrovka.cz nebo osobně v ulici Riegrova 173/4.

Slovo redaktorky
Do Kralup nad Vltavou za reportážemi moc často nejezdím, obzvlášť teď, kdy se trasa prodloužila o objížďku. Když jsem si v Kralupech domlouvala rozhovor, hledala jsem nějakou kavárnu pro setkání. Objevila jsem Rígrovku a bylo rozhodnuto. Líbila se mi tato trochu jiná kavárna. Proto vznikl tento článek.


7 komentářů:

  1. Skvělý nápad, smekám před každým, kdo se do něčeho takového pustí!
    Marti, měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Chválím takový nápad. Škoda že u nás nic takového není teda alespoň ne v okolí mého města… Přeji pohodovou neděli :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je dobrý nápad. Je moc dobře, že se takové místo i lidé pro to zapálení najdou.
    Pěknou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný den Marti, to je skvělé, že vznikají taková místa, která mají větší rozměr. Děkuji za zajímavou informaci. Hezkou neděli, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, je to báječný počin a věřím tomu, že lidem, kteří se tu pokouší o životní restart, nebo rovnou start, určitě pomůže. Pokud do Kralup někdy zavítám, zajdu se podívat na Rigrovku.
    Hezký a pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, abych nepsala to samé jako blogerky nade mnou, spíš jen povzdech: co je příčinou té děsně dlouho trvající objížďky, která nás s manželem taky štve?
    Rozkopat a nechat být, ať si motoristi najdou cestu.
    A dík za článek. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, kdysi jsme do podobné kavárny taky chodili, ani nevím, jestli ještě funguje, protože jsme si s kamarády našli místo, které většině líp vyhovuje dostupnosti. A vím v Praze ještě o dvou dalších, ale ani v jedné jsem nebyla - mám je z ruky. Považuji to za smysluplný nápad.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.