středa 7. března 2018

koláž nebo koláč?


Babi, to, co vyrábíme pro maminku, je koláč?
Ne, Lolinko, koláž!
Vlastně to v pondělí bylo náhradní řešení.
Původně jsem chtěla přivézt modurit a vyrábět z něho jako kdysi s našimi dětmi.
Hledala jsem, zda se vůbec prodává. Našla jsem, ale nabízelo jej málo webů.
Obtelefonovala jsem papírnictví v našem okolí s dotazem na modurit. Ne to nemáme, ale máme podobnou hmotu, která ztvrdne bez vaření či pečení. No to je skvělý do té doby, než se dozvídám, že tvrdne 24 hodin. Tak dlouho s dětmi nejsem, potřebuji vše šup šup, upéct a nabarvit.
Mému muži se povede sehnat modurit v Praze. 
Koupí dvakrát celkem kilo, páč chci tvořit se všemi vnoučaty.
Já ho raději vyzkouším, ne? No ještě, že to navrhl. 
Zkouší ho namočit do vody, nakonec rozemlít i na starém mlýnku na maso. Nejde s tím nic udělat, je to tvrdé jak beton a drolí se to, nejde to spojit. Zřejmě je prošlý, ale nejde to ověřit, páč datum spotřeby nikde není. Následná reklamace aspoň toho zabaleného půl kila se nekoná, páč doklad nikde není. No probendili jsme v životě víc peněz, ale je tady jiný problém. 
Musím rychle hledat náhradní řešení. Páč na otázku, babi, co budeme dnes dělat, jsem měla krásnou odpověď o sochání, ale ta vzala s naprosto nepoužitelným moduritem za své.
Tak jsem sbalila staré časopisy o kočkách a zahradě a rozhodla: bude koláž. 
A myslím, že se velmi povedla.
Lolinka si svoji vyrobila úplně sama a Alánkovi jsem trochu pomáhala.
Pondělí bylo ve znamení koláže.
Malé dětské umění.
Musím přiznat, že už mám ale tvůrčí krizi. Nic nového mě nenapadá. 
Ale teď budu mít pár týdnů od hraní volno, tak snad mě múza políbí.

20 komentářů:

  1. Marti, jsi tolik nápaditá, že se nebojím, že by si s dětmi neměla co tvořit :o)), však ty něco opět vymyslíš. A koláž se vám moc povedla a na soustředěných výrazech dětí je vidět, že je to velmi bavilo.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Papier a nožnice to vždy istia ... na fotkách vidieť, ako si to dietky užívajú ... Koláže urobia maminke určite veľkú radosť ... a že nedostať modurit som nevedela ... tiež sme z neho s deťmi veľa tvorili ... prajem rodinke príjemný deň ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, udělaly radost mamince i tatínkovi. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Tvůrčí krize? Jo to znám:-). Tak ať Marti brzy odezní a nápady se je hrnou.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, díky. Teď mám oraz, tak snad mě něco napadne anebo budeme opakovat :-)

      Vymazat
  4. Krásné koláče jste vytvořili:o)))..náhodou jsi šikulka babička. My včera vodovkovali a z vodovek nic nezbylo:o))..asi špatná kvalita nebo je prostě rozmočily holčičky vodou...míchaly vydatně:o)..a ta díla! Hlavně že si to užívaly. Prababička, kterou tu máme s sebou šílela, že červená není červená, že to míchají příšerně a když zjistila, že barvy došly, tak jí málem trefila mrtvice. Mimochodem, je to jako mít tu tři děti. Hádala se s nimi, aby jí půjčily štětec. No, je tu živo a zábava! Marti, měj se krásně a napříště určitě něco vymyslíš..takové smaltování klíčů nebo čehokoliv kovového je paráda:o)..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, to právě děláme pořád, vodovkujeme a barvy patláme taky, ale já to beru jako tvůrčí svobodu :-) Alánkovi budou teprve tři v létě, takže ten ani pořádně neumeje štětec, ale právě tak vznikne něco originálního. Ano smaltování by to bylo prima, ale spíš s těmi většími. Měj se krásně a užívej prázdnin.

      Vymazat
  5. Vyřádili jste se krásně. Prima koláže. Jsi nápaditá. Možná znáš i toto.
    Dva stejné pohledy rozstříhat na asi půlcentimetrové proužky a pak vždy dva stejné pod sebou lepit. To, co je na pohledu se kráásně protáhne. Nejlepší jsou kytky.Malému bys musela pomoci.
    Hezké odpoledne!
    Hanka


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky za inspiraci, dávám si teď oraz a pak se uvidí :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  6. Marti, koláže se dětem moc povedly. Hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, ty jsi neskutečná babička.....s tebou se děti opravdu nudit nemůžou. Moc se vám to povedlo.
    Pěkný večer ti přeji. Petra

    OdpovědětVymazat
  8. Miluji to zaujetí dětí při práci, ty oči, to soustředění! Nádhera! A koláže se vám moc povedly!
    Místo moduritu navrhuji těsto, třeba tady je návod http://www.malovanikresleni.cz/news/modelovani-ze-slaneho-testa-aneb-jak-levne-nahradit-keramickou-hlinu-/
    Ať se vám dílo daří, Marti! Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Když je zaujetí a chuť, tak se musí. Výsledná díla jsou povedená. Frotaž, tu ráda dělám já s dětmi.
    Hezký den měj. J

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.