neděle 18. března 2018

umění miluju


Fotit fotografii je dost těžké obzvlášť, když se jedná o uměleckou fotografii dobrého fotografa. 
Tady je tedy originál.

zdroj
Už jsem na blogu psala, že naše dcera začala fotit profesionálně a během chvíle je velmi úspěšná. Její webové stránky i s galerií si můžete prohlédnout na photovesela.cz. Před časem mi poslala tento snímek s tím, že má chuť zase fotit uměleckou fotografii. Kdysi se jí zabývala a tato fotografie rozhodně dokazuje, že je to dobré rozhodnutí a já chtěla toto dílo vytisknout. Dcera hledala nejlepší možnost, jen klasické vytištění fotografie zamítla a jelikož je autor, rozhoduje si o tom sama. 
Původně to mělo být plátno, bylo to dost drahé a navíc by byly nutné ořezy, které by fotografii znehodnotily. Dcera tedy vybrala pěnovou desku a objednala. Moc jsem se těšila, až obraz dorazí. Putoval až z Německa. Dceři jsem poslala peníze a těšili jsme se, až najdeme vhodné místo. 
Dcera mi sdělila, proč si mi to platila? Já ti ty peníze vrátím, chtěla jsem vám dát dárek.
A tak jsme dostali dárek. Tři v jednom. Je to krásné dílo, je to dílo naší dcery a na fotografii je naše vnučka. No není to úplně klasický snímek vnučky, se kterou se babičky obvykle těší. 
Pořád mě překvapuje, jak jsou naše všechny tři děti úspěšné. A moc mě to těší, že se realizují v něčem, co je naplňuje. Trošku jde každý jiným směrem - náš syn úspěšný programátor, naše nejmladší dcera divadelní režisérka a Tereza se vrátila k focení. Trochu jsem se v jejich dětství podezírala, zda nejsem matka, která si přes děti chce realizovat své sny a ambice. Tahala jsem je po divadlech a výstavách výtvarného umění, jen ten programátor jde mimo mě, tam jsou nejspíš tátovy geny. 
Čas však ukázal něco jiného.
Vzpomněla jsem si, když obě dcery inklinovaly k umění a začínaly jej studovat, jak mi sousedka řekla, že jsem se zbláznila, že jim to dovolím a vůbec nemyslím na jejich budoucnost, páč umění je neuživí. 
Tenkrát jsem odpověděla, že je to možné, ale kdybychom takhle uvažovali všichni, tak umění vymře.  
Naštěstí nevymírá a moc děkujeme za dárek. 
Visí nad starožitnou komodou z Francie, kterou jsem dostala k narozeninám a já jej můžu obdivovat od psacího stolu každou minutu.
Hezkou neděli.

31 komentářů:

  1. Já jsem celoživotním zastáncem, že co do dětí vložíš, to tam najdeš.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, ke všemu, co jsi napsala, blahopřeji. A fotobraz je vskutku krásný. Pěkný den. Marcela

    OdpovědětVymazat
  3. To máš dárek nad dárky! Co víc k tomu napsat. Je opravdu fajn, že vaše děti si zvolily povolání, které jejich srdci je blízké. S určitými geny se člověk rodí,ale někdy to promarní- nenajde se a Ty jsi je možná opravdu v dětství trochu popostrčila k té jejich tvůrčí cestě.
    Hezkou smrtnou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, moc hezký článek. Článek , který jsem si s chutí přečetla. Já mám děti ještě malé, ale taky je pořád tahám po výstavách, tvořivých kurzech apod. Někdy si vyčítám, že bych je měla vést k něčemu "dnes modernějšímu" (sporty, cizí jazyky,...), ale když oni se mnou to umění sdílejí tak rádi! :-)
    Styl focení tvé dcery se mi moc líbí, koukla jsem na její stránky. Podle fotek usuzuju, že fotky nejsou focené v Česku.
    Tak ať se všem tvým dětem daří v jejich práci!!! Hezkou neděli, Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, fotky jsou focené převážně v Praze. Najít pěkné prostředí je také umění. Moc děkuji a přeji ti hezký den.

      Vymazat
  5. Krásné Marti. Tvé děti mají štěstí, že dělají práci, která je vlastně i koníčkem a to se málokomu podaří.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, já myslím, že zrovna v těchto oblastech to o štěstí není, to nestačí. Je za tím spoustu neustálého vzdělávání, neskutečné píle a práce bez ohledu na čas. Není to osmihodinová pracovní doba v žádném případě ani u jednoho z dětí a mohou ji takto dělat právě proto, že je to baví. Také jsem to prožila dvanáct let a jsem vděčná, že jsem dělala něco, co mě úplně spolklo a uspokojovalo. Měj krásnou neděli.

      Vymazat
  6. Krásné, když se plní sny!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, to je hezký článek....a pohled na dílo nad tvou komodou- hm- je to určitě pro tebe krásný pocit!! A tvým dětem fandím! Myslím, že jsi je hezky "vedla"...♥
    Tak hezkou neděli- i když mrzne.. Jarka

    PS...v mém posledním příspěvku jsem psala o Tvých tunách třešní..nic jsi k tomu nenapsala, tak snad se ti se stromy nic nestalo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, naše třešeň je v pořádku, omlouvám se, nějak jsem to přehlídla, to jsou pořád moje problémy se soustředěním. Děkuji a měj se pěkně.

      Vymazat
  8. Marti je vidět že měly a vlastně mají úžasnou maminku ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji, nevím, jestli úplně úžasná, ale dobrá myslím ano :-)

      Vymazat
  9. Marti fotoobraz Tvé vnučky je úžasné dílo! Jsi právem na své děti pyšná, také jsem koukla na dceřiny stránky a ty fotky mají kouzlo, má opravdu talent, najít to pravé. A musí Tě to těšit i u ostatních dětí, že si plní své touhy a sny, co se povolání týká. I když je to náročné, ale dělají to jistě se zapálením a láskou , jinak by ta spousta hodin byla jen dřina, kdyby je to nenaplnovalo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, přesně tak. Člověk to nemůže dělat jinak než s láskou. Hezkou neděli.

      Vymazat
  10. Dostala jsi krásný dárek.
    Trcohu navážu na to, co ti psala Ála a co jsi odpovídala. K úspěchu v tvořivé profesi je opravdu třeba štěstí - štěstí počívající v tom, že člověk má talent. Protože bez talentu se myslím do úrovně, kdy ho to může alespoň trochu živit, nedostane. Tím nepopírám, že za tím úspěchem je (a musím být) spousta práce, trpělivosti, nadšení a nasazení. Bez toho na druhou stranu přijde talent vniveč. Takže ano - tvoje děti mají štěstí, ale o svůj úspěch se museli nutně velkou měrou přičinit. A věřím, že z nich máš radost - ostatně je to z tvých zmínek o nich cítit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, někde jsem četla, že talent je jen rozvinutá úroveň schopnosti. A to jakékoliv, kde člověk zvládá víc než průměr, proto existují spoustu druhů talentů, třeba na práci s lidmi, či matematický, organizační a další. Jde jen o to, jestli dokážeme včas rozpoznat, v čem vynikáme a pak to rozvíjet. Takže štěstí je to objevit to v sobě. Děkuji a měj hezkou neděli.

      Vymazat
  11. Marti, to je nádherná fotka a ještě krásnější dívenka. Máš šikovné děti a hezkou vnučku.
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  12. Niet väčšej radosti pre rodičov, ako keď vidia svoje deti úspešné a šťastné ... Zrejme ste s manželom boli pre nich dokonalými vzormi ... :) To ostatné už bola a je ich zásluha ... Fotka vnučky, aj celá tvorba dcéry je veľmi príjemná ...
    Marti, maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
  13. Martino,
    mě se naopak fotka moc líbí !
    Mám ráda, když fotka není jen obyčejnou" fotkou a je v ní něco víc!
    Já sama fotím jen mobilem na instagram,blog,... ale pro mého muže je focením už roky koníčkem :-)
    Díky tomu máme mnoho krásných fotografií, stále si je necháváme tisknou a zakládáme do alb, fotoknih, foto obrazů.
    Vloni dokonce se svojí fotkou vyhrál v jedné soutěži a my jsme mohli strávit romantický víkend na zámku, kde jsme se brali a trávili svatební noc :-)
    A úspěšné děti, nic jiného kromě zdraví, si nepřeji!
    Ráda bych se dožila toho, aby mé 3 děti byli v životě spokojené a dělali a živili se tím co je baví !

    OdpovědětVymazat
  14. A právě si prohlíží fotky tvé dcery a to kouzlo fotografie tam vidím ! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, nějak jsem nepochopila asi tvůj komentář :-). Já fotografie miluju taky a mám je všude po domě a i v naší domácí galerii. A v naší rodině se také tisknou fotoknihy. A naše dcera fotografie vytváří a krásné. A fotografie zůstává fotografií, ať vytištěna na jakémkoliv materiálu. Měj hezké dny.

      Vymazat
    2. Slunečnice,
      myslela jsem to tak, že tohle není obraz z klasického snímku tvé vnučky a nemusí se líbit každému.
      Vidíš to, tohle je zrovna příklad toho, jak psané písmo nemusí být správně pochopeno ;-)
      Raději už budu končit, než se do toho vysvětlování zamotám !

      Vymazat
    3. Ilonko, už chápu. Ano, psané slovo je rozhodně těžší než z očí do očí :-) Osobně to můžu vysvětlit, jak jsem to myslela... Měj se.

      Vymazat
  15. Překrásný dar, Marti! Přesně jak píšeš, trojitý!
    A moc gratuluji k úspěšným dětem, z vlastní zkušenosti vím, jaká to je radost, když to tak je!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.