pondělí 19. března 2018

pošli to dál...

zdroj: vltavarozhlas.cz
Dnes to není o filmu a ani o staré dětské hře, kdy na konci vznikaly naprosté nesmysly. Pamatujete? Dnes je to na vážné téma. Vím, že většina z vás zná příběh Věry Finy a  že jste stejně jako já podepisovali petici na pomoc v jejích nelehkém boji. Koho petice nepotkala, může se připojit zde . Včera vyšel článek na idnes.cz, který Věrka sice už avizovala, ale přesto mě dostal. Možná proto, že je celý příběh, který znám, myslím, celkem do detailů, na jedné ploše v jednom ranku a čtu celou historii najednou jako celek. Možná jste jej už četli a já velmi zvažovala, jestli mám vůbec o tom zase psát. Ale pak jsem se rozhodla, že ano. Boj Věrky určitě všichni neznají a já dávám odkaz na příspěvky z blogu na facebook, kde mám kolem sebe jiný okruh čtenářů a možná méně semknutých než jsme my tady kolem sebe.
Takže kdo jste nečetli, určitě si přečtěte . 
Pro mě Věra navíc ztělesňuje to, co tady už dlouho chybí a s opakem se setkávám na každém kroku. 
Není ovce. 
Nesnáším, když lidi jen nadávají a jsou nespokojení se svým současným stavem, ale když jim řeknete, ať něco udělají (a znám to ze své mnohaleté praxe) a že jim pomůžete, bojí se a zůstanou v anonymitě a anonymně nic řešit nejde. 
Jít s kůží na trh není vůbec jednoduché, ale člověk musí bojovat, za sebe, za jiné, jedině tak se může pohnout svět a něco změnit.
Takže Věrko, posílám dál.
Moje malá kapka v moři. Ale kapka ke kapce...

14 komentářů:

  1. Marti, já ten příběh samozřejmě znám. A nechápu. Držím Věrce palce už mnoho let, neměla to lehké ani před nemocí a teď je obdivuhodně statečná. Kéž se jí podaří úřední šimly porazit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, já vím, že ty víš :-) Věrka už teď nebojuje jen za sebe, pomáhá rozkrýt nepravosti napáchané i na jiných lidech. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  2. Máš pravdu Marti. Několik let Věrku sleduji na blogu, obdivuji její fotky, její psaní, vzpomínky a hlavně její upřímnost. To nelehké období zvládala a zvládá obdivuhodně. Také jsem se k petici připojila, protože již jsem slyšela tolik lidských příběhů, kde nastavená pravidla v této sféře jim ukrajuje spoustu energie a snižuje životní standard, že je změna opravdu nutná.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ano, změna je rozhodně nutná. Nemůže tady přece vládnout a rozhodovat o životech banda diletantů bez kousku empatie, která si ohýbá pravidla a zákony.

      Vymazat
  3. Věrčin příběh také znám a obdivuji její statečnost při boji s těžkou nemocí a nyní při boji proti nespravedlnosti. Bojuje nejen za sebe. Proto jsem se k petici také připojila a doufám, že dojde spravedlnosti. Růža

    OdpovědětVymazat
  4. Udělalas dobře, Marti. Marcela

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, Věrka je úžasný člověk a má můj veliký obdiv..To, co se jí děje, cítím jako velkou nespravedlnost. Při té vší bolesti vždy dokázala jít dál a ještě psát krásné příběhy..moc bych si přála, aby vše dobře skončilo nejen pro ni, ale i pro všechny, kteří to potřebují..Ona je úžasná v tom, že se nedá! Moc jí držím palce. Inka

    OdpovědětVymazat
  6. Věra má můj velký obdiv, za tu sílu, co v sobě našla a nachází. Už jsem někde psala, že jsem si nikdy v životě nepřipadala tak ponížená, jako právě před posudkovým lékařem.
    Marti, mohu jen napsat - pošlu to dál!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji za poslání dál. Takhle jsem to přesně myslela. Měj se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.