sobota 3. února 2018

"fejková čína"



Dnes se mi to teda trochu vymklo. Původně jsem chtěla psát jen o jídle. 
Ale jelikož jsem příspěvek nazvala, tak jak jsem ho nazvala, začala jsem víc přemýšlet o fejku. 
Na internetu na mě jukla reklama na kabelku Luis Vuitton na Aukru za 1199!!! 
Ne, nezapomněla jsem na nulu, ó jak příznačné a máme tady fejk. 
O kabelku této značky jsem nikdy nestála a nejen kvůli vysoké ceně. 
Ale takové ty klasické "vuittonky", které se tváří jako pravé, ale i laik pozná ten rozdíl, potkávám všude, v metru, v autobuse. 
Nevím, proč ženy nutně touží po Vuitton či Pradě a jiných nejdražších značkách. 
Já mám taky značkové kabelky, ale jsou pravé a nejdražší a velmi jetá, 
kterou už mám jen na okrasu, stála 5000,-. 
Nikdo ovšem nepozná, že jsou značkové a já nemám tu potřebu, jsou krásné. 
No je pravda, že jsem měla taky období, kdy jsem toužila po nějaké značce a koupila jsem si už před hodně lety na známém webu černé kalhoty Versace. 
Nakupování zde byl trochu adrenalin. Museli jste reagovat hned. 
Byl to výprodej a ty kalhoty stály z původních 7000,- jen 1800. Původně jsem si vybrala jiné, ale než jsem je přidala do košíku, byly vyprodané. Nová kolekce spuštěná na tomto webu byla vždy vyprodaná do několika minut, no říkám byl to adrenalin a můj muž nesnášel, když jsem volala: 
pojď se rychle, ale rychle podívat. 
Věděl, že už zas nakupuju a chci znát jeho názor. A někdy právě byla konzultace už zbytečná. 
Kalhoty byly úžasné a já jsem je milovala. A klidně jsem k nim nosila svetr z Lidlu k pobavení mé tehdejší asistentky a nynější přítelkyně. 
Všichni mi je obdivovaly, ale že je to Versace věděl jen ten, kdo se ptal. Zlatá kovová etiketa na zadku nikdy nebyla vidět bez nadzvednutí saka či jiného oděvu.
Mám je dodnes a pořád vypadají jako nové a etiketa na nich svítí. 
Dlouho jsem si je nechávala v šatně jen tak z nostalgie, i když je dávno nedopnu. 
Teprve nedávno jsem je začala prodávat na bazaru.
A teď konečně k fejku, který vyrábím já, ale pokud vím, ochrannou známku nemá a je to jediný fejk, kde neporuším zákon.
Čínské jídlo máme moc rádi a taky jej ráda vařím pro tu rychlost zpracování a variabilitu surovin. 
V podstatě vše v jedné třeba vok pánvi a oběd je hotov. 
No, vařím...
Nemyslím si, že umím opravdovou čínu. Moc se tomu chutově nepodobá a je to vlastně fejk, který možná trochu na první pohled působí jako originál.
Přesto se snažím a moc nám chutná bez ohledu na to, jestli je to čína či ne.
Vařím ji docela často právě pro tu rychlost a chutnost a není zapotřebí flák masa.
Poprvé jsem ale tento týden upravovala čínu s hlívou ústřičnou, normálně dávám žampiony, proto jsem se rozhodla, že si ji do receptáře dám. Hlíva je v každém pokrmu výraznější než žampiony. Nebylo to cílené rozhodnutí. V lednici nebyly žampiony, ale hlíva jo.
Milujeme čínu s krájeným hlávkovým zelím, takže to dávám téměř vždy. Zbytek různě obměňuji a taky střídám koření, ale spraví to i pepř tří barev anebo kari koření.
Ani nevím, zda sem psát recept, páč je to otrocky známé jídlo a českou čínu dělá většina z nás.
Ale přece jen, ať je to úplné. Do mého virtuálního receptáře chodím často, když nevím, co vařit anebo zapomenu, co jsem tam vlastně původně dala.
Na nudličky nakrájené maso kvalitní vepřové či kuřecí opeču zprudka na pánvi, osolím a okořením. Přidám na nudličky nakrájené hlávkové zelí, tentokrát jsem dala jednu červenou nakrájenou papriku a samozřejmě tu hlívu a prudce jsem opékala. Až bylo zelí poloměkké, přidala jsem na nudličky nakrájenou cibuli, tu dávám vždy a zalila sojovou omáčkou a na chvíli pánev přiklopila, aby se chutě propojily. Nakonec zahustila solamylem a oběd je hotov.
Hezkou sobotu.

8 komentářů:

  1. Fejkova cina... Pobavil ma ten nazov, je trefny... :) tiez ju rada varim... malo masa, vela zeleniny... to mame radi :) Tiez varim fejkovo, lebo priznam sa, ziadne original cinske koreniny nemam... okrem sojovky. Koreniacu zmes na cinu, ktoru dostat v beznych obchodoch mozeme povazovat tiez za fejk... Vo svojom satniku nemam a nikdy som nemala znackovy kusok... Syn si kupoval znackove tenisky, neskor aj topanky a mozem potvrdit, ze vyzerali dobre vecnost. A to ich nesetril. Takze na tych znackach nieco je... Ale otvara sa mi nozik vo vrecku, ked sa pseudocelebrity pred kamerami pretekaju, ktora ma kabelku za viac tisic eur...
    No... Marti, prajem ti prijemnu sobotu, maj sa fajn... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, přesně používám jen tu sojovku. A na značkách něco je, ale ne na všech a přesně, proč proboha dávat na odiv, že na to mám... A možná to mají z půjčovny, tomu taky nerozumím ... Hezký víkend.

      Vymazat
  2. Také ji vařím Marti :o))), z kousku masa oběd i pro čtyři. Já dávám čínské zelí, hezky křupe. A pro sebe si pak ještě kápnu trochu chilli.
    A s těmi značkovými kousky - za kabelky bych opravdu hříšné peníze nedala, mám jich hodně a to bych přišla opravdu na buben. A nejvíc jsem asi dala před lety za koženou ve slevě 2.500,-. Mám ji dodnes z nostalgie :o), už se ten typ nenosí. Mám ráda značkové sportovní boty, tam se investice neskutečně vyplatí. Jinak mám ráda hezké věci, ale ne předražené kvůli značce. Asi tak.
    Měj hezkou sobotu.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, přesně stačí kousek masa. Ano, značkové sportovní doby to je rozhodně dobrá investice pro někoho, kdo je využije. Já to nejsem :-) Ani teď ani jindy :-) Taky mám ráda krásné věci a ty se dají sehnat i v Lidlu. Měj se hezky.

      Vymazat
  3. I mne pobavila fejková čína. A taky občas něco podobného uvařím (u mne je tam většinou paprika a pórek a s čínou to nejspíš má společnou jen tu sojovku ;-)).
    Značkové oblečení včetně kabelek mne nebere (ale to o sobě asi tvrdí kdekdo :-)) a to tak, že nejspíš ani nepoznám ty fejky :-D
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, i já dávám někdy pórek, ale zelí vždy. I tobě pohodový víkend.

      Vymazat
  4. Já nejsem na značkové věci. jsem na věci hezké a praktické a je mi jedno jaká je to značky. Dát za kabelku 10.000 nebo víc...ani náhodou.
    Tvoje čína vypadá úžasně.
    Narozeninová giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, přesně tak, nakonec většina věcí je značkových, jen to nejsou celebrity mezi značkami a já mám krásné věci i z Lidlu a taky mají svojí značku :-) Děkuji a přeji hezkou neděli.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.