úterý 27. února 2018

stop stav!


Jsem děsná, jsem děsná, jsem...
Ano, trochu jsem si přizpůsobila hlášku z filmu Díky za každé nové ráno. 
Jsem trapná se mi sem nehodí. I když ...
Celkem se zajímám o udržitelnost světa, třídím odpad, třídím oblečení, třídím vše a posílám do dalšího kola, dávám potřebným, posílám do azylového domu, ale co se týká mých občasných nákupů,
udržitelnost světa je mi na hony vzdálena. 
S kabelkami bych si mohla otevřít butik, ale už si je nekupuju, dostávám je, a rovněž s vánočními ozdobami, hodinkami a nevím, s čím ještě.
Většinou nakupuju na internetu a tam se chovám celkem střízlivě, a pokud nakoupím něco na víc, co nebyl můj cíl či záměr, většinou je to z důvodu neplatit poštovné.
Už čtyřikrát jsem se musela během svého života účastnit smutné záležitosti, jakou likvidace pozůstalosti našich blízkých či příbuzných jistě je. Když jsem dorazila po takové "akci" domů, začala jsem pokaždé likvidovat naše nahromaděné zbytečnosti, rozbité vázy, které mi děti přivezly z výletu, se kterými jsem se nechtěla rozloučit, prostě jsem začala nekompromisně uklízet s vidinou, 
co kdybych do rána umřela... 
Proboha ať nemusí nikdo po mě likvidovat zbytečnosti.
Na tohle jediné je dobré stěhování. Při něm si vyčistíte život tak, že s vaničkou vylijete i dítě. 
To se naposledy stalo před pěti lety.
Jediný kamenný obchod, kam občas zabrousím, je Pepco. 
Už by tam měl být ovšem nápis: Stop stav anebo zákaz vstupu pro Duškovou!
Problém je ten, že mám ke všemu vedle sebe člověka, který má také rád krásné věci. To znamená, že mě nikdo při mých lovech po antikách, bazarech a krámečkách jako je Pepco nedrží a nesráží mě z oblak na zem. Ostatně on sám loví u kontejnerů a popelnic krásné věci, jejichž krásu už nikdo jiný neviděl. A bývá velmi úspěšný. Akorát že jeho lovení nestojí prachy.
Jo kdyby pepčo mělo eshop ...
V neděli jsme jeli koupit dárek pro mou kamarádku.
Koupili jsme krásný koš a skleněné dózy se světle modrým víčkem do světle modré kuchyně. 



Jestli si pro to nepřijede brzy, tak si to nechám. Ale žádný koš ani žádnou dózu fakt nepotřebuji, ale moc se mi líbí a je jedno, že modrá se mi moc nehodí. 
Ale po nákupu tohoto dárku či dárků jsme měli odejít.
Zrovna dávali do regálů nové zboží. Panebože...
A moc se nám líbily světle zelené plechové květináče s oušky z provazu. Květináče taky nepotřebujeme. Nechcete někdo keramické různých barev? Fialová tmavě a světle, růžová, bílá, šedá. Problém je ten, že u nás kromě skleniček na víno, se nic nerozbíjí. Po čase už mě to ale nudí. Plecháčky mají krásnou pastelovou barvu a hodí se do obýváku, kde ladí s vymalovanými stěnami.
A ještě měli kouzelný rám s bílo modrou síťkou na obrázky či fotografie. Já jsem tam vložila obrázky Loly, které nám namalovala a je to skvělá věc, která mě nadchla, páč můžu obrázky měnit.
Divím se, že jsme si odnesli jen dvě věci. V košíku jsme toho měli víc, ale já jsem zodpovědně vracela do regálů, ale na spoustu věcí pořád myslím...
A kde je udržitelnost světa?! 
Už zase hromadím. 




26 komentářů:

  1. Slunečnice,
    tohle taky znám ;-)
    Já myslím, že nejsi jediná, to máme my ženy v genech!
    Prostě chceme mít okolo sebe hezké věci, ale zase nesmí být moc dlouho na stejném místě a taky už by se na tu poličku hodilo něco jiného ;-)
    Jestli opravdu máš nazbyt bílé keramické květináře, tak já bych pro ně uplatnění našla ;-)
    Můžeme třeba udělat výměnný obchod.
    Jen, nevím, jestli Česká pošta je schopna je doručit bez újmy :-o
    Právě totiž reklamuji u nich jednu betonovou mísu :-(
    Krásné úterý!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, já bych klidně dala i bez výměnného obchodu :-) Ale je to spíš na osobní předání, pošta by to rozbila. Tak kdybys třeba jela někdy na Prahu, tak by to šlo. I tobě krásný den.

      Vymazat
  2. No, jo, asi to my ženský máme v genech. Ale i já zažila likvidace minulých životů a to je velké varování. Strašně bych potřebovala někoho, kdo by proběhl naším domem a odvezl několik dvoukoláků předmětů. Jo, to by se to pak zase krááásně nakupovalo.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem šťastná žena, ještě dozičky a krabičky a zavřeli by mne do blázince, to nemohu. Já jsem ujetá jinak... stromky, keře, zakrslé jehličnany, skalničky, vřesy, traviny , to vše pašuji tajně, ukládám u sousedů, schovávám ve sklepě, na půdě, protože se bojím, že to okolí nerozchodí. Je to k smíchu, už plánuju tajnou cestu na zahradu Čech, bude na zapřenou a pak pojedu oficiálně....a nesměj se !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiň, směju se hahaha :-) Jsi taky pěkně ulítlá, jen jinak než já :-)

      Vymazat
  4. Marti, jak já ti moc rozumím!!!! Jsem úplně stejná..hromadím..krásu kolem sebe, dělám si malé radosti a přesně jako ty se děsím až umřu, kdo to proboha za mě bude vyklízet...i když:o))...rozhodně zas nebudou moci upřít, že jim po mně nic nezbyde! :o). Apropo, květináče bych také mohla rozdávat...přitom dnes bych brala třeba jen ty nejobyčejnější terakotové:o))..časy a vkus se mění..možná, díky Bohu:o)..měj se moc krásně.Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, ani nevíš, jak jsem ráda, že nejsem divná sama :-) Hezký večer.

      Vymazat
  5. Jak já ti rozumím, ale už se mi mnohokrát Marti stalo, že jsem z podobných obchodů odešla s prázdnou a docela jsem ze sebe měla radost, že jsem to ustála :o). Kousek od našeho domu je Antikvariát, mám od nich dřevěné skříně a prádelníky v ložnici, nějaké drobnosti na pergolu. Chodím okolo a držím se zuby nehty. Nedávno jsem šla z města jenom tak s kabelkou a tak jsem tam vtrhla s vnitřním odůvodněním, že by se mi hodila ještě jedna truhla na peřiny. Pečlivě a pomalu jsem si to procházela, rozjímala jsem se nad porcelánem, keramikou, nakonec našla truhlu jednu jedinou, kterou měli a cena 4500,-Kč mne rychle vyprovodila zase ven. A zase tam asi dlouho nepůjdu :o))).
    Teda ten tvůj koš by se mi fakt hodil, i bez dóz !!
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já taky někdy odcházím s prázdnou, ale jen proto, že mě nic nezaujme :-) Měj pěkný večer.

      Vymazat
  6. Marti, myslím, že pod tenhle článek by se mohla podepsat většina z nás! je to prostě věčná píseň...
    Ale nakoupila si moooc hezké kousky!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je prima, že nejsem sama :-), ale po těchto komentářích půjdu klidně nakupovat znovu hahahaha :-) Pohodový večer.

      Vymazat
  7. Marti, krásné kousky sis koupila. Já jsem opatrnější a moc věcí neměním, ale občas také nějakou zbytečnost zakoupím a pak hledán místo, kam s ní. :o)
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, tak to seš šťastná, já málokdy umím odolat a vždy vím, kam s tím, bohužel :-) I tobě krásný večer.

      Vymazat
  8. Myslím, že bych se mohla pod výše uvedené příspěvky podepsat. Nic nového bych nevymyslela. Taky jsem v tomto ohledu ujetá. A především na galanterii. Jakmile tam vejdu, tak odcházím alespoň s jedním klubkem příze a nějakou další drobností, kterou ale vůbec nepotřebuji. Říkám si, dokud z velké části nespotřebuji svoje zásoby, tak kupovat nic nebudu. Kupuji! :-)
    Hezký večer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, myslím, že ta ujetost nás víc polidšťuje, anebo já se tím jen uklidňuju :-) Měj pěkný den.

      Vymazat
  9. Pozitívum je, že sa so starými nepotrebnými vecami vieš rozlúčiť ... nehromadíš veci, ktoré už nepotrebuješ (alebo nechceš? hi hi) No a potom predsa treba dokupovať ... Veď zmena je život a každá zmena neuveriteľne poteší ... oko, i dušu ... :)
    Marti, pekný zvyšok večera ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, no to já právě dokupuju :-) A přesně těší mě to. Měj se krásně.

      Vymazat
  10. Já jsem nedekorovač (snad s výjimkou věcí, k nimž mám nějaký vztah), takže mne moc nezlákají ani krámy typu Pepco, jedině nějakou praktckou věcí jako je třeba krabička na svačinu. Ale ten drátěný košík se mi líbí moc, ne, že ne.
    Ale probrat domácnost bych potřebovala taky - spoustu věcí (i těch praktických) člověk prostě časem přestane používat. Jen věci, které mohou sloužit, nerada vyhazuju. A najít jim nového majitele žere čas :-(.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, já právě taky dobré věci nechci vyhazovat, tak proto třídím a posílám dál. Někdy mám ale problém se svou sobeckostí. S oblečením, které v šatně visí bez povšimnutí třeba rok, se někdy těžce loučím a když jsem některé věci dala kolegyni, tak jsem jí říkala, ale do práce to nenos!!. Když jsem to na někom to vytříděné viděla, vždy jsem si povzdechla, proboha jsem blbá? proč jsem to dala pryč, vždyť je to krásné. Pěkný den i tobě.

      Vymazat
  11. Musela jsem se při čtení tohoto článku smát. . .. no nemáme to my, ženy, těžké? Chlapi mají o dost jednodušší život! Ale neboj, Marti, jsme na jedné lodi.,
    Krásný den ti přeji, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, jsem ráda, že jsem tě pobavila :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  12. Marti, mám to stejně, potřebuji všechno. ale přitom vím, že nepotřebuji už nic. jen když to vidím, prostě se neudržím. no a když náhodou někdo řekne: hele, chci vyhodit.......nechceš? no tak to se pak neudržím vůbec. jsem hrozná. a nechci vůbec myslet na to co bude až jednou...............děti mě budou nenávidět.
    přeji krásný den. a do Pepca musím zajet, ty skleničky s modrým vrškem mi budou doma ladit s kuchyní. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, jo jo to znám moc dobře a sběratel věcí, které chce někdo vyhodit, je hlavně můj muž, ale já taky. Dej vědět, co sis koupila :-) Měj krásný den.

      Vymazat
  13. Marti, také drobnosti u mňa asi nemjú šancu, ale ako si čítala u mna na blogu skrinky a komody v roznych veľkostiach, stare kresla atd. ešte zatiaľ je kde ich dať, ale už od teraz je stop stav. Ale prave som si povedala doma, ze by som sa mala pustit do zasuviek a zacat vyhadzovat. Clovek nikdy nevie :-( Krásny deň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitko, no i mě mají šanci i velké věci i skříňky a komody. Jsem děsná :-) Měj se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.