středa 21. února 2018

trochu mě to rozladilo

Tedy vlastně ne trochu, ale víc.
Dnes ve středu už se na to dívám s nadhledem a trochu jsem váhala, zda vůbec tento příspěvek ještě má smysl zveřejnit, páč v úterý jsem se z toho vypsala. Ale je to další zkušenost, tak sem asi patří.
Takže z úterý:
Myslím si o sobě, že jsem dost tolerantní, dcera mi jednou řekla, že jsem až moc hodná.
Některé věci ale prostě neskousnu, obzvlášť když se snoubí hloupost s arogancí.
Tentokrát mě ale dost překvapilo, jaká maličkost mě dokázala úplně rozhodit.
Nevím a nejsem ani schopná posoudit, zda by mě rozladila ještě před rokem či zda je to jen můj ještě trochu chorý mozek. 
A teď k tomu, co tak "hrozného", že se z toho musím vypsat, abych se uklidnila, se mi stalo.
Web Vivre mám ráda, tedy asi měla doposud, a často tam objednávám. Nikdy s nimi nebyl žádný problém a taky jsem jej tady propagovala přes výrobky, které jsem koupila.
V sobotu jsem se rozhodla uskutečnit svoje přání, o kterém přemýšlím už několik týdnů. Skleněný stůl v kuchyni by si zasloužil nějaký hezký ubrus pro každý den, nejen pro slavnostní příležitosti. Jednak je oprus, že je tam možné každý den sejmout otisky prstů či někdy tlapek anebo DNA a navíc kromě krásné zástěry a chňapek není v kuchyni žádný textil. Nemáme jej ani na oknech, tak se mi po něm zastesklo.
Po pátrání na webech v blízkém okolí jsem opět skončila tam jako vždy a objevila něco, co mě fakt zaujalo. Navíc to bylo zlevněno z 880 na 180, zřejmě poslední kusy. No nekup to. A ani nevadí, že to přijde až v někdy v březnu.
Samozřejmě, že jsem k ubrusu přidala další dvě věci a ukážu, pokud po tom extempore vůbec dorazí.
Měla jsem sto chutí zrušit objednávku. Ale ten ubrus chci.
Takže prostě v sobotu jsem provedla objednávku a v neděli zaplatila, páč platbu vyžadují do 48 hodin. 
Nikdy by mě nenapadlo, že budu vysvětlovat naprosto běžnou záležitost jako pro blbce. 
Když objednáte v sobotu večer a platíte v neděli, je to přece úplně jedno. Banky přes víkend nepracují, takže platba odejde v pondělí tak jako tak. Bylo by vlastně úplně jedno, i kdybych si platbu nechala až na to rozladěné pondělí. Zkrátka platbu neuspíším, i kdybych prováděla, nevím co. Myslela jsem si, že toto je naprosto pochopitelné. Navíc podmínku i přes objektivní příčiny splním.
V pondělí přesně v 11.50 hodin mi přijde urgence, že jsem dosud objednávku nezaplatila, a pokud nezaplatím, bude objednávka smazána! Pokud jsem zaplatila, ať laskavě pošlu potvrzení o platbě.
Jak jsem psala, ještě nikdy se mi to nestalo a objednávek na tomto webu mám spoustu.
Jen maličko mě to rozladí, páč si říkám, že to píše automat, který víkend neřeší.
Píšu tedy vysvětlení, že opravdu nemohou mít platbu na účtě, když odešla teprve v pondělí, tedy dnes, jelikož jsem objednala v sobotu a ble ble ble a potvrzení o platbě ze vzdoru laskavě neposílám.
A teď to teprve začíná.
Odpověď zní, že moje vysvětlení bude předáno finančnímu oddělení.
Aha, tak ne automat, ale člověk. Ok, třeba chudák pracoval celý víkend a nevnímá už rozdíl mezi sobotou a pracovním dnem. Odpovídám tedy, že mě trochu rozladila ta velmi brzká a naprosto nesmyslná urgence.
Čekám malou omluvu a spláchneme to, ne? Banky prostě o víkendu nepracují.
Omluvy se nedočkám. Mám prý pochopit druhou stranu, protože tím, že jsem nezaplatila, blokuji zboží pro další zákazníky. 
Co je proboha k nepochopení na tom, že zkrátka nedělní platba odešla v pondělí?!
Banky prostě o víkendu nepracují, sakra.
Teprve teď jsem opravdu rozhořčená a znovu píšu odpověď. Nevím, proč se na to fakt nevykašlu.
Ale nemůžu, idiota ze sebe nechci nechat dělat a píšu, že mě fakt odpověď neuspokojila a znovu opakuji, že se mě jejich urgence dotkla, páč byla neoprávněná.
Znovu odpověď: bude předáno finančnímu oddělení.
Myslím, že stačilo napsat, promiňte došlo k omylu. To se přece stává. Nic se neděje.
Zvažuji, že si najdu jiný web, který mě nebude v pondělí prudit. Anebo nesmím objednávat o víkendu.
Jsem divná?

22 komentářů:

  1. Ach Marti, jak tě chápu. Střet s blbcem (jinak se to napsat nedá) je vždy tristní a východisko skoro nemá. Dokáže vytáčet donekonečna a jeho reakce se točí stále v kruhu. Automat evidentně odpovědi nepsal, takže opravdu jedině ten blbec. Jsem v tomto směru stejná jako ty, jde mi o princip. Já se rozešla s Tchibem po několika mailech a už jsem od té doby neobjednala ani kousek, jak mne vytočili. To je jediná možnost, vytěsnit je. I já objednávám o víkendu, platba vždy může proběhnout jedině v pondělí a ještě jsem s tím problém opravdu neměla.
    Tak ať si to zboží nabouchaj... :o))) někam.
    Přeji ti příjemný, pohodový, klidný a hezký den.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, díky, vím, že jsme naladěny na stejnou vlnu. Měj se moc krásně a ať se dnes daří.

      Vymazat
  2. Zákazníků by si obchod měl vážit! Bože, fakt srážka s blbcem. Jinak se to nedá nazvat. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, tohle jsem jim taky napsala. Díky.

      Vymazat
    2. Marti, přemýšlela jsem, zda vůbec znají zákon o bankách a bankovních převodech. Je dáno, že převod nebo tzv. platba z jedné banky do druhé banky trvá maximálně 48 hodin. Pokud je to stejná banka jako banka příjemce, je platba přijata v den platby. Je jasné, že v So a NE běžné převody nefungují. No fakt, to tam musí být opravdu "chytří lidé". Výraz srážka s blbcem fakt sedí. Iwka

      Vymazat
    3. Iwko, já jsem pracovala kdysi pět let v komerčce, tak trochu o tom vím. Dnes jdou platby trochu jinak, ihned je to, pokud je to stejná banka a během dne funguje mezi sebou pár bank, které zaúčtují platby mezi sebou tentýž den, já mám od dcery, která má jinou banku, peníze do hodiny, od syna, který má stejnou banku, okamžitě a ostatní banky fungují do druhého dne, takže to není 48 hodin, pokud samozřejmě není nějaký problém. Ovšem já pamatuju dobu, kdy ze spořitelny šla platba 14 dní, i když i tenkrát bylo nastavení do jiné banky tři dny. Tenkrát šly platby ještě přes clearing, takže to trvalo tři dny. A myslím, že finanční oddělení by toto mělo znát.

      Vymazat
  3. Marti, nemám jiných slov než dámy přede mnou... Tohle fakt naštve a toho zbytečného času...
    Ach jo!
    Přeji klidnou a pohodovou středu! Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, ja to nevidim tak zle, proste ta upozornili a neospravedlnili sa. Preto ked mam ten obchod rada a nieco chcem z tade, tak sa nedam odradit nejakym manazerom, ktoremu je problem napisat omluvu. Uzavriet to v sebe, pockat si na obrus a preco by si si neobjednala este viackrát. Ich nenaucis slusnosti a vytrestas len seba. Krsásny deň prajem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitko, dnes už na to koukám s nadhledem, ale to už jsem psala. Ale reagovat jsem musela, i když je slušnosti asi nenaučím, ale když se neozveme, slušnost v tomto světě úplně vymizí. Měj se krásně.

      Vymazat
  5. Naštvalo by mne to taky. Ani ne tak ta prvotní urgence, jako to další plýtvání časem, kdy vysvětlování bylo poplatné rčení- jakoby hrách na stěnu házel.
    Klidné odpoledne!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesně ta prvotní urgence, to bylo ještě dobrý a to rčení tady fakt platí :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  6. Marti,
    tak to by mě nijak nerozhodilo....představ si, že třeba ta dotyčná osoba tam už dnes ani nepracuje - chce to nadhled, který už te´d máš....
    Zdraví Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, nevím, jak myslíš, že tam nepracuje - stalo se to toto pondělí a takové řešení bych si ani nepřála. Ano, mám nadhled, ale měla jsem čas o tom přemýšlet a jednala bych stejně pravděpodobně i dnes. Za svůj dlouhý pracovní život jsem se setkávala se zákazníky ve svém vlastním butiku, ještě nedávno v našem eshopu, potom s klienty ve své profesi a na prvním místě pro mě je slušnost, přiznání chyby a následná omluva. A totéž očekávám vůči sobě. Proto jsem se ozvala a ve svém věku je málo pravděpodobné, že budu už jiná :-)

      Vymazat
  7. Marti, nejsi. Já jsem se vytočila, jen jsem to četla a reagovala bych stejně. Také by mi to vadilo a nechápu, že to nikdo nechápe. Vždyť platbu v neděli neodešlu ani kdybych se zbláznila. Tak jsem zvědavá, jestli Ti zboží přijde a kdy.
    Měj už fajn večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, už včera mně v objednávce na webu potvrdili, že platbu přijali, takže zboží dostanu :-) Děkuji a i tobě klidný večer.

      Vymazat
  8. Marti, naprosto Tě chápu, měla jsem podobnou zkušenost na Mimibazaru, kde se do mě tvrdě obula jedna prodávající a já to cítila jako velikou nespravedlnost. Prý, že si mě vymaže...já už bych si u ní stejně nikdy nic neobjednala. Nejhorší je, když je člověk napaden a cítí se v tom naprosto nevinně. Měj se krásně a těš se na ubrus..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, díky ano přesně na tak. A už se na ubrus těším :-) Měj pěkné dny.

      Vymazat
  9. Ve mně v takových chvílích bojují dva pocity - jeden, že když se neozvu, tak jim to přijde normální a budou to dělat pořád, a druhý, který říká, že nemám zapotřebí ničit si nervy kvůli blbosti jiných ... Někdy vyhraje ten, někdy onen :-D
    Tak ať ten ubrus stojí zato ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, ano to znám, ale tentokrát se ve mě nic nepralo, páč to byla tak jasná záležitost. Nemusím vyhrát, taky jsem tady nevyhrála a možná nikdy, ale uklidní mě, když něco udělám a nenechám to být. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  10. Stalo se mi to, dokonce dvakrát a v jednom případě jsem uskutečnila několik telefonátů, kdy jsem zrušila do finále objednávku a na peníze zpět jsem čekala měsíc...do dalšího účetního měsíce.
    Takže neobjednávám o víkendu a vybírám si velice pečlivě, kde objednám, protože nervy mám jen jedny, ty na internetu neprodávají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si právě po těch spoustu letech, kdy nakupuju jen přes internet, taky vybírám a na tomto webu je to moje šestá objednávka, takže by se dalo říct, že web mám prověřený. A máš pravdu, nervy mám jen jedny, takže uvidím, jestli to překonám a ještě tady někdy objednám. A o víkendu jsem objednávala víckrát a koukala jsem na dvě předchozí objednávky na tomto webu. Obě jsem prováděla v sobotu.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.