sobota 5. října 2019

o ježečkovi






No jo, co k sobě připoutáš, za to jsi už navždy zodpovědný.
Původně jsem chtěla napsat něco jako: byl jednou jeden ježeček, ale tak to nebylo. 
Nebýt mého muže nebyl by možná už ani ježeček. 
Rozhodně by ovšem nebyl tento příspěvek. 
Můj muž už je doma z Moravy, přijel ve čtvrtek a hned mi večer volal, co je doma nového. 
Nemohl najít Justýnu po celém domě. Když přijedu já a zavolám, už běží a fňuká celou cestu, než doběhne. Můj muž volal a nic. 
No byla sama doma pouze jednu noc, tak to pro ni nebylo drama. 
Ovšem hledal po všech možných a nemožných místech. 
Justýnu objevil v komodě v šuplíku s ponožkami, který při odjezdu zapomněl zavřít. 
Komoda je velká, ale stejně se divím, že náš jezevec šuplík úplně nevyvrátil a nezničil.
A pak přišel na tapetu ježeček, o kterého se stará víc než o mě či o Justýnu. Ježeček se ve čtvrtek nechal donést na váhu, vůbec se nebojí, zřejmě ví, kdo mu dává ty pamlsky, potom dostal tři chody, kapsičku, granule, nastrouhané vajíčko na tvrdo s tvrdým sýrem, celkem drahým a ozdobené vlašskými ořechy, samozřejmě oloupanými. 
Ježek si už zvykl chodit jíst několikrát za noc, tak se ho povedlo i vyfotit. 
Z mého muže se stává výživový poradce přes ježky, má už načteno.
Ale náš host váží hodně málo, 420 g a do listopadu, aby přežil, musí mít nejméně 600, no ale při třech chodech to snad zvládne. 
Vůbec jsem netušila, že se bude takhle vracet, nechá se chovat.
To abychom mu dali asi nějaké jméno.
P.S. Omluvte kvalitu fotek, ale fotit s ježkem v jedné ruce a ne ještě kvalitním foťákem není vůbec jednoduché, ale i tak jsou fotky krásné.





18 komentářů:

  1. Máš hodného muže, když se takhle stará o zvířátka. Fotky ježečka jsou kouzelné. Držím palečky, aby stihl nabrat potřebnou váhu a mohl přezimovat.
    Měj pěkný den. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, ono když za tebou přijde něco živého, ani ti nic jiného nezbývá, než se postarat. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  2. Tak vykrmovat, vykrmovat a držím palce, aby šla čísla utěšeně vzhůru !
    Fotky jsou kouzelné.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti,
    ježeček je parádní a určitě spokojený, tak ať hezky papá,
    ať přežije zimu!! A vám hezký víkend Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, věřím, že se vám podaří ježečka vykrmit. Před pár lety jsme jich takhle malinkých měli na zahradě šest. Krmili jsme také granulemi a dávali jsme jim misku s vodou - vše pod keř. Nesahali jsme na ně. Důležité bylo, aby měli kde přezimovat a tak jsme jim pod keř do zahrady nanosili listí ze širokého okolí. Na jaře, když jsem to uklízela, měla jsem hrůzu, že najdu mrtvolky, ale dopadlo to dobře - nebylo tam nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, už připravujeme plán b), kdyby se to nepovedlo. Tyhle děti už nejsou u maminky a sahat na ně můžeš, ba musíš. I na záchranné stanici, kam je teď lidé vozí, je váží, protože pokud se vykrmí, musí se samozřejmě vrátit do přírody. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  5. Tak přeji muži ať se mu podaří ježečka krásnýho vykrmit.Jinak by asi musel přezimovat u vás.Je to od tvého muže krásný skutek.Nesmírně si ho vážím a hřeje mě u srdce, že žijí ještě mezi náma tak bezva lidi.Marti měj se hezky.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, ano i tento plán b) už připravujeme. Ono nám ani nic jiného nezbude. Když k tobě zvíře samo přijde a vítá tvoji pomoc, už ti ani nic jiného nezbývá, musíš se postarat. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  6. Tak držím palce, aby ježeček dorostl do váhy, která mu zaručí přezimování.Když jsem byla malá, tak jsem měla knížku o Ježečkovi Pícháčkovi. Hrozně ráda jsem ji četla. U Tvého příspěvku jsem si to vybavila. :-)
    Hezký sobotní večer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, vidíš, to je pěkné jméno pro ježka. My jsme mu ještě žádné nedali, říkáme mu ježeček. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  7. Fakt jsem se pobavila! Vzorný výživový poradce, vzorný pečovatel je tvůj muž!
    Ale nepochybuji o tom, že ty i Justýna nepřijdete zkrátka :o)
    Marti, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no teď má přednost ježeček :-) Ale přišel sám a přijímá pomoc, tak už se to jinak ani nedá. Měj se krásně.

      Vymazat
  8. Martino,to je krásné jak se o ježečka hezký staráte😊 Já jsem více jak před rokem adoptovala 2 kočičky, samozřejmě přes jídlo 😉A na jaře jsem se při stříhání travin popíchala o ježka.Chodí totiž kočičkám na granule😉Ale před týdnem mě překvapil po 22 h.večerní, když jsem dala chladit ven před dveře čokoládu do sušenek. A když jdu pro ní,tak ježek má čumáček v čokoládě ,tlapky na okraji misky, malém tam spadl a mohli jsme mít ježka v čokoládě 😄Ale nevím kdo se lekl více, když jsem zaječela, nicméně ježek utekl do tmy a bezpečí!Takhle mi si zase žijeme s zvířátky u nás 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, ono ti vlastně ani nic jiného nezbude, když to za tebou přijde samo. O čokoládě ani nesmím říct mému muži, nebo ji hned půjde koupit :-) Měj se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.